Sitten kun tämä on syntynyt...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
4 vuotta sitten? Eikö tohon tule kutsu jo useammin? Multa kysyttiin raskauden alussa edellisen ottoaikaa ja olisivat sen ottaneet taas, mutta oli just kuukautta ennen plussaa otettu. On sellainen testi, jota ei kannata jättää välistä!

Mun olis pitäny käydä papa-kontrollissa viime elokuussa, mutta plussasin niin sit en enää voinu käydä. Se on siis edessä raskauden jälkeen ja nyt jo vähän jännittää. Inhoon kun pitää käydä labrassa papassa eikä gynellä :/

Enkä ois sillonkaa saanu, kun jos en ois pyytäny! Eikä neukussa mitää oo kysytty Papa-kokeesta.

Siis meijän kunnassa ainaki käytäntö et se otetaan 2vuoden välein!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mutta sehän on vissiin ihan omalla vastuulla että käy papassa parin vuoden välein? Vähän sama juttu kun hammaslääkärissä käyminen. Ei kukaan pakota mutta suositellaan sen muutaman vuoden välein käymään.

Siis korjaan entisessä kunnassa. Se otettiin automaattisesti aina ku pilleri reseptin kävin uusimassa, ei mun tarvinnu siitä ite "huolehtia". Mut se onki tietty taas eri tilanne jos ei oo sinne mitään muuta asiaa nii eiköhä se sit pijä ite huolehtia. Ja aion kyllä sen huolehtia et se katotaan 2vuoden välein, en kyllä uskaltas neljää vuotta väliä pitää! :oops:

Huoh. Ehkäisy. Kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot on multa off limit, joten jäljelle jää huimat kaks vaihtoehtoa: kumit tai kuparikierukka. Me mentiin miehen kanssa kortsuilla monta vuotta siihen asti ku jätettiin lapsen toivossa pois, ja se toimikin ihan hyvin. Miehelle kortsu ei oo mikään ongelma eikä mullekaan, mut onhan se nyt kivempaa ja jotenkin helpompaakin ilman. Nyt ei haluis kyllä ollenkaan takaisin siihen, etenkään pysyvästi. Ajattelin siis kysyä että josko kokeilis sitä kuparikierukkaa, vaikka vähän pelottaakin että saattaa ne vuodot runsastuu ja epäsäännöllistyä ja tulla kipeemmät menkat, mutta saahan sen sit pois jos ei ollenkaan toimi. Ärsyttäähän se kyllä jos ei syystä tai toisesta sovi niin kortsu on sit ainut ehkäisykeino mikä käy meille, ikinä. Ahdistava ajatus

Täälläpä ne tuntuu, etteivät ota mielellää jos ei oo syytä epäillä jotai.. Oli tiukalla nimittäi saada se ekaki (ja ainut) Papakoe..

Kesälomalla pohjois-suomea (ja -ruotsia) vaunuillen :) ehkä muutama muukin autoreissu... miun muistilla jäis nuo minipillerit syömättä varmaan :S pitää ottaa asia esille neuvolassa joku kerta että mikä sopis parhaiten...

Luin ton Hymiksen linkin ja ei kyllä helpottanut ajatuksia ollenkaan... Mua sitten inhottaa kaikki tekohormoonit ja pelottaa, et jos kuparikierukasta tulee vielä runsaammat vuodot+kivut!

Ryhdyn selibaattiin tai meen nunnaksi luostariin! EI onnistu!
Kortsu EI! Ne haiseekin niin pahalle!
Raskaus EEEIII! Ei enää ikinä!

Kai noi vuodot ja kivut sit on vaan kestettävä! :sad001

Kivut täälläkin on varmasti kovat joilta on vältytty pillereillä. Kamalaa ees ajatellakaa, ku joutuu neljä päivää kippuras makaa ko koskee..

Helsingissä saa ainakin ensimmäisen kierukan ilmaseks.

Itse oon syönyt Yasminelleja ja niiden kans vuosin ja mieliala heitteli pahemmin ku raskausaikana. Niiden jälkeen kokeilin Cerazetteja, mutta multa alko hiukset lähtee. Menkat jäi niist kokonaan pois, mikä oli vaan positiivista. Yasminit oli nyt ennen tätä raskautta, mutta meidän pieni päätti niistä mennä läpi, vaikka otin ne tunnin tarkkuudella enkä unohtanut yhtäkään pilleriä.

Voi ehkäsy sanon jo etukäteen, koska en todellakaan tiiä, mikä olis itselle se sopivin.

...Venyttelen mun selkää!

Mulla ennenkin on alaselkä jumahdellut ja silloin on niin taivaallista kun voi mennä selälleen ja keinutella. Tai kääntää polvet ja nenä vastakkaisiin suuntiin ja venyttää.

Eilen kokeilin keinuttelua ja totesin ettei vatsalihakset tottele että sen pystyisi tekemään. Eikä tohon vinovenytykseenkään maha enää taivu. Vatsaltaan koukistelut ja hyljeliikkeetkään ei oikein onnistu. Ja kai tässä itsekin muistuttaa enemmän mursua kuin hyljettä.

Toivoisin että mielialat palautuisivat tasaisemmaksi (vauvan kanssa ekat päivät voi olla aika tunteikkaita, mutta pidemmälle ajatellen..).
On tullut ajateltua niin paljon kaikkea.
Nyt itken melkein Scooterin biisille, wtf?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Itkisin minäkin moiselle ysärijöötille. :p

Tällä hetkellä suurin toive ja tavoite on pystyä kävelemään ihmisten vauhtia ja matkoja. Nyt kun käy yhdet rappuset alakerrassa postilaatikolla ja takaisin, niin hengästyy. Sukkahousujen pukemisesta hengästyy. Kaikesta saamari tulee puuskutus, neuvolassakin tuli kommenttia, että kuulostat aika rasittuneelta. No kai ny. Ois ihan parasta urheilla itsensä taas jonkinlaiseen kuntoon, jaksaa tehdä asioita ja ennen kaikkea päästä tästä laardista eroon!

sitten kun tämä on syntynyt....... Mä vedän käkättimeeni sellaset dropit, ettei oo tukkosuudesta enää tietookaan!!!!!!

Odotan niin että pääsen täydellä teholla hölkkälenkille ja että saan polkea korkeilla sykkeillä piiiitkään verenmaku suussa!
Eilen just järjestelin taas uusia treenitoppeja ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

tjuuh, millonhan mä pääsisin hölkkälenkille, kun liitoskivut vaivaa edelleen :confused: ehkä puolen vuoden päästä :sad001

muuten jaksaa jo vaikka mitä, mut kävely tuntuu vieläkin häpyluussa ja häntäluussa.. saati että kykenisin siis hölkkäämään.

Palautumisessa taitaa mennä aikansa ja voi olla samoja kipuja, kun raskaudenkin aikana. Odotan kanssa, että pääsee liikkumaan ilman kipuja.
Täytyy synnytyksen jälkeen palata täältä lukemaan, mitä on tullut luvattua toteutettavaksi :)

Takaisin