Sitten kun tämä on syntynyt...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin vuodin cerazettella kokoajan, oli kiva Turkin reissu, NOT! Kierukka vaan kehiin heti jälkitarkastuksessa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pillerit ei sovi. Toi nuvaring aiheutti mulle ihan hirveän väsymyksen, jonka luultiin johtuvan lapsen yöllisistä herättelyistä. Kun lapsi jo nukkui, niin jotenkin hoksasin jättää renkaan pois ja musta tuli ihan eri ihminen. Huh kun se selvisi!
Nyt olenkin ihan pulassa mikä ehkäsy mulle sopisi?
En halua mitään hormonijuttuja... Onks kuparikierukka silloin ainut vaihtoehto? Onks hormonikierukka sama kuin söisi pillereitä? Siis vaikutuksiltaan...
Lapsia meille ei enää tule, mut en halua mitään lopullista piuhojen katkomista.

Miksei miehelle ole keksitty ehkäsykeinoja? Vain kumi ja vasektomia... Hirveesti vaihtoehtoja... Ei mee tasan taas nallekarkit... Nih.

Kyllä ne vauvat syntyy, malttakaa vähän! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Miul on kyl päivät jolloin ei tarvis syntyä! 27.4.-1.5. ! Kamala stressi muutosta! MUUT päivät on ok tulla! En voi olla poissa, kun ei oo muuttoapua, kun miun äiti ja sit toi oma mies.. :(

Hormonikierukka ei ole sama kuin pillerit. Sivuvaikutukset ei pitäis olla niin vahvat. Vaikutus enemmän paikallinen... Mut toki sekään ei kaikille sovi!

Mannaryyni: voisko lisäapua ostaa muuttofirmalta jos taloudellisesti mahdollista tai joku kaveri tms? Tai jotain, ei siellä nyt ihan kahdestaan voi sun äiti ja mies kantaa kamoja ja sun ei kantsi enää kanniskella mitään. Meillä taas asuntonäyttö 27.4, siivoan nyt pikkuhiljaa ettei sit tarvii rykästä taas viittä tuntia jos lapsi lähteekin syntymään. Meinaan osataan sotkea vimmatusti.

Mitä haittavaikutuksia on hormoonikierukassa? Se vois olla miun juttu, kun ei pilleritkää mitää mielee vaikuta..

Ei oo muuttofirmalta mahista saada apua, kun oon ainut joka saa tuloja täs taloudessa.. Kavereita ei oo kiinnostanu sen jälkeen, kun saivat tietää et odotan vauvaa.. Että eipä oikein oo juu apukäsiä. Miehenki sukulaiset on 250km päässä et ei oikein sieltäkään.

Kyl tää jotenkin menee..

Hormonikierukan suurin sivuvaikutus taitaa olla kierron sekaantuminen eli usein menkat jää kokonaan pois. Se onkin kamalaa :D mulla jäi heti enkä kaivannut kertaakaan. Ja hei lähti kierto uudelleen käyntiin kun otatin pois, ekasta tärppäs :D

Ja sit kun muuttopäivät sattuu vapun aatolle ja päivälle, et varmaa ketää ees kiinnostaa..

Eikös kierukat vaihdeta muutamien vuosien välein. Mitäs jos se hormoonikierukka ei sovi??? Kai sen voi poistaa suht pian? Menee vaan rahaa hukkaa, eikös ne ole aika kalliita?

Kuparikierukka on muistaakseni n. 80€ ja hormonikierukka n. 200€ ja max 5v kestää ehkäsyteho... En oo satavarma mutta näin muistelisin.

No on toi halvempi vaihtoehto siis kumpikin ovat, kuin Yazit mitä söin 5vuotta. 3kk satsi 50e

Joissain paikoissa ainakin saa kierukan veloituksetta jälkitarkastuksen yhteydessä, jos vaan haluaa. Tai ainakin näin mulle on kerrottu...

Meillä se hormonikierukka pitää käydä laitattamassa muualla mutta kuparikierukan voi saada jälkitarkastuksessa!

Mä kyl vaadin Papakokeen ennen asentamista, kun äitillä ollut kohdunkaulan syöpä niin haluan ite kans varmistua vaikka 4-vuot sit on otettu Papakoe. Eikä äitilläkään ekassa näkyn mitää, mut sit 2kk päästä oli jo 4-asteen syöpä..

Takaisin