Salaisuus julki!

Riipitii: Mulla on kyllä käynyt just noin, kuin kuvailit. Ensin odotin np-ultraa ja 12 viikon täyttymistä, sitten neuvolalääkäriä, sen jälkeen rakenneultraa ja nyt just 24 viikon täyttymistä, että lapsella olisi jonkinlainen mahdollisuus selvitä, jos päättäisi lähteä syntymään. Sen jälkeen sitä varmaan odottaa ensin jotain paremman selviytymismahdollisuuden virstanpylvästä, sitten täysiaikaisuutta viikolla 37 ja sitten vaan sitä synnytystä ja sitä että saisi terveen lapsen syliin.

Kyllä vauva-aikaankin kuuluu paljon odottamista. Odotat, että lapsi oppii sitä ja sitten tätä; kannattelemaan päätään, kääntymään, kierimään, ryömimään, jne. Taas kerran on kyse siitä, että sitä haluaa tietää, että lapsella on kaikki hyvin ja että hän kasvaa ja kehittyy "kuten pitääkin".

Omalta kohdaltani voin kuitenkin sanoa, että jossakin vaiheessa lapsi on kasvanut niin isoksi ja oppinut niin paljon, että ajattelu kääntyy juuri päinvastaiseksi. Sitä toivoo, ettei tuo nyt enää kasvaisi ja itsenäistyisi enmpää; ei ainakaan vielä, kun minä en ole yhtään valmis ja maailma on vaarallinen paikka.
 
Minulla myös ihan sama! Viikonloppuna kerroin isän kahdelle veljelle ja tieto kiiri muulle suvulle samantien. Eikö käyny heti mielessä, että kannattiko jo kertoa.. Töissähän kerroin jo reilu kuukausi sitten.

Nyt odotan ensin torstain neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua, sitten puolta väliä, rakenneultraa ja varmasti siitä lähtee laskuun taas seuraavat etapit. Eilen juur huomasin puhuvani miehelle, että kai oon raskaana, kun aamullakin on selvästi pyöreä maha, ettei ole enää pelkästään turvotusta.. Onneksi neuvola on tosiaan torstaina ja toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt siis 18+5, enkä ole tuntenut liikkeitä. Muutoin on mieli rauhallinen, mutta haluaisin jotain merkkejä :)
 
Mä ajattelin et jos tänään kertoisin mun tulevalle pomolle,joka alottaa tänään :D Viikonloppuna meen serkun poikaa kattomaan nii eihän tota voi millää peittää+ aattelin tulevalta kummisedältä kysästä haluaako se ryhtyä kummisedäks :)
 
Mä olen nyt eilen ja tänään kulkenut töissä kireällä paidalla ja löysä neuletakki auki eikä KUKAAN ole sanonut mitään. Eikö ne näe mitään vai eikö ne vaan kehtaa sanoa? Pomo ja yks työkaveri joka tietää tosin mainitsivat kumpikin että ei toi edes vielä näy, saattais ihan mennä kesäkiloistakin, ja sekös masentaa kun muut kyllä sanoo että näkyy... :confused: Tekis mieli piilotella loppuun asti kun vastaanotto on tuo, mutta eipä oo helppoa enää.
 
Kaikki kelle mä oon nyt viikon sisään kertonut, on sanonut ettei se vielä näy tai "missä maha":eek: Itestä tuntuu, että se oikeen kirkuu tuossa!

Mikä hauskinta, kaikki on ihan älyttömän hämmästyneitä tai eivät vaan tajua/usko uutista:) Pitää monta kertaa toistaa ja vakuutella etten huijaa. Siis olihan tämä itellekin Suprise! Enkä meinaa vieläkään uskoo ain välillä...
 
Noni, pamautin viikkopalaverissa kaikille etten ole töissä enää keväällä niin yksi joka tiesi asiasta kysyi naureskellen ettenkö viihdy heidän seurassaan (olen tullut uutena taloon elokuussa), johan oli ilmeet toisilla :grin Kyllä ne sitten tajusivat ja tuli ihan hyvä vastaanotto. Ei kylläkään kommentteja mahasta suuntaan tai toiseen, koska en itse jättänyt sille mahdollisuutta vaan lähdin kyselemään jostain ihan muusta aiheesta taas ja tämä sitten jäi. Hyvä vaan niin. Nyt vielä kun asiakkaille paljastais itsensä, saa nähdä koska... En mä enää piilottele mutta pidän silti jotakin hupparia tai neuletta kireimpien paitojen päällä kun en jaksais milään niitä kyselyjä ja voivotteluita että kuka heidän lastaan sitten keväällä hoitaa (päikyn täti kun olen).
 
Oon tässä ihmetellyt, kun suurin osa ihmisistä hämmästyy, kun niille kertoo että meille tulle vauva hemikuussa. Maha näkyy jo selvästi. Siskolleni asiaa sitten eilen esitin ja se töksäytti, että mä näytän lähinnä siltä, että on tullut koko kesä kaljaa juotua. Muista raskauksista poiketen maha on levinnyt joka suuntaan ja kun ikääkin on jo 41, niin porukat varmaan kattoo, että nyt se Minnikin on sitten keski-ikäistynyt kun alkaa olla keski-vartalo lihavuutta. Mies sitten lohdutteli, että kyllä sä ihan raskaana olevalta näytät. Totta puhuakseni näytän omasta mieestänikin enemmän lihavalta kuin raskaana olevalta. Oireitakaan ei ole ollenkaan, mitä toukka touhuaa koko päivän masussa, niin ei aina edes tunnu sille että on raskaana.
 
MinniV: Mulla ihan sama juttu; näytän enemmän lihoneelta kuin raskaana olevalta. :sad001 Maha on levinnyt joka suuntaan kuten kyllä edellistäkin odottaessa. Siihen kun vielä lisää valtaviksi paisuneet tissit, jotka edelleen työntyy mahaa edemmäs, niin vaikutelma on lähinnä kesäkiloja keränneen oloinen. Olenkin vielä toistaiseksi pukeutunut väljiin vaatteisiin eikä syynä ole se, että haluaisin erityisesti peitellä itse raskautta. Maha vain ei tällä hetkellä ole mielestäni edustuskelpoinen.
 
Mulla tilanne melkeen päinvastainen. Oon siis ruvennu käyttää mammapaitoja, kun omien toppien saumat ei enää meinaa kestää. Ja just yks kysy et millon laskettu ja kun kerroin et helmikuussa, niin totes vaan et aa sulla on vaan iso maha :D Viime raskaudessa sain jatkuvasti vitsailuja et oonko varma ettei tuu kaksosia. Tällä kertaa ilmeiseti sama edessä :)
 
Mullakaan ei maha ole mitenkään suuremmasti esillä. Tosin kävin myös tänään aamulla vaa-alla: huomenna tulee 20+0 ja kiloja tässä vaiheessa -2. Eli olisikohan lapsonen ja kohtu myös kuluttaneet tuota mahan ylimääräistä kerrosta, jonka takia paino ei ole noussut, ja toisaalta mahakaan ei ole hirveästi pompsahtanut eteen?

Joka tapauksessa nyt tämä viikko on menty mammahousuissa töissä, kukaan ei ole vielä sanonut mitään vaikka omasta mielestä mahakaistaleen reuna kuultaa välillä ihan järjettömän selvästi paidan läpi, joten luulisi vähän ihmetyttävän tuo ilmiö. Mutta toisaalta olen tottunut miesvaltaisiin duuneihin, joissa ei niin paljon kyttäillä toisten habitusta...
 
Samsam ja MinniV; täällä kanssa yksi lihoneen näköinen. Musta tuntuu että leviän joka suuntaan, enkä vaan vatsan alueelta :rolleyes: Painoa on tullut jo neljä kiloa ja äitiyshousuja pitäny käyttää varmaan jo ainakin kuukauden ajan :grin Ihan kateellisena oon katsellut muiden kauniita raskausmahoja...
 
Nonnih... Töissä kuulemma kaikki tietää! Äiti ihana oli sen möläyttänyt kun olivat meinanneet viedä meidän osaston potilasnosturin:mad: Mummo oli ärhennellyt PALAVERISSA tyyliin "meillä on 2 raskaana olevaa työntekijää...."
Nosturi oli jäänyt, hyvä mummo:grin
 
Nyt on kerrottu esimiehellekki,kovasti onnitteli ja rupes jo miettii sijaista mulle :D Viikonlopun aikana pitäis tulevalta kummisedält kysästä ja nähä serkkuu ja järkyttää se täl masulla :)
 
Muokattu viimeksi:
Hmm... tänään tiimikokouksessa puhuttiin, josko järkättäisiin tiimille jotain kivaa illanviettoa. Ehdottivat, että josko järkättäisiin viininmaistelu. Kovin moni oli tämän asian kannalla, etenkin esimieheni, joka kyseistä toimintoa harrastaa aktiivisesti. Minä siihen, että toivottavasti paikalla on myös jotain hyvää purtavaa, kun en juurikaan voi tällä hetkellä alkoholia nauttia. Pomo vaan tokaisee, että ahah, voidaanhan sitä toki jotain purtavaakin järjestää. Kukaan muu ei kommentoi yhtään mitään. (miesvaltainen IT-firma...) Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, kiinnostaako ketään, miksi tuollaista menin sanomaan... pomon lisäksi kun kukaan pöydän ääressä istuneista ei uutisesta tietäne mitään.
 
Yritin babytalkkia mun 10-vuotiaan kans tänään aamupalalla....

Minä: Elli, oisko sinusta kiva olla isosisko jollekin?
E: Joo...
Minä: Ehkä sinusta tuleekin...
E: Aha...

Ja se siitä! Jatketaan toisella kerralla...
 
Mahtavaa, Happy79! :grin Meillä kaikki innokkaat sukulaistädit tenttaa esikoiselta ihan innoissaan, että miltä nyt tuntuu, kun susta tulee isosisko (selvästi odottaen vaaleanpunaista hihkuntaa tyyliin "ihanaa, ihanaa, ihan parasta!!!"). 9-vuotias siihen: "Oudolta."
 
Takaisin
Top