Salaisuus julki!

On muuten jännä miten ihmiset on reagoineet minun raskauteen. Ihan lähin lähipiiri ei ole meinannut uskoa korviaan/silmiään, mutta ovat sitten olleet onnellisia ja iloisia minun puolesta. Töissä on ollut tämmösiä positiivisesti yllättyneitä kans. Mutta sitten on semmosia, työkavereita juuri, ketkä ei noteeraa asiaa ollenkaan. Minusta se tuntuu oudolta varsinkin kun osalla heistä on lapsia itelläänkin. Sitten on semmosia tuttuja ja kavereita keitten kans olen tekemisissä vain toisinaan, niin he on olleet kaikkein uteliaimpia ja melkeinpä röyhkeitä siinä uteliaisuudessaan. Ihan oikeastiko ne luulee, että minun ja minun perheen tulevaisuuden suunnitelmat heille kuuluu? Asun siis aika pienessä kaupungissa ja täällähän kaikki tuntee kaikki ja sitä rataa.... No ei tämä asia hirveesti ärsytä, olen vaan vähän pöllämystynyt ihmisten käytöksestä. Vastaan ympäri pyöreitä ja sekös juoruilujoita kismittää kun eivät voi asioita faktoina kertoa enempää. Vastaan heille, että minulla on semmoinen linja, että kun en somessakaan yksityisasioita levittele niin pidän ne yksityisinä muuallakin. Minulle riittää, että perhe (siskot, veljet, vanhemmat ja lähimmät ystävät) tietävät minun ja perheeni asiat. Kyllähän tuosta joku voi loukkaantua, mutta onneksi minulta puuttuu se osanen, joka miettii mitä muut tästä ajattelee.... Teki itse mieli pyöritellä silmiä kun yksi työkaveri sanoi, että ei kai hän enää tekisi lapsia kun odottaa vaan, että viimeinenkin lähtis!

Vanhukset eli minun asiakkaat suhtautuu niin lämpimästi ja ihanasti minun kasvavaan mahaan. Yksi mummo tuumasi, että "sinä se tuut olemaan kauan poissa". Hän oli vähän pettyneen tai katkeran oloinen tuon sanoessaan. Kerroin, että mun tilalle tulee ihana tyttö joka tykkää tästä työstä eikä malta odottaa, että pääsis jo töihin. Kohta tämä asukas totesikin, että pitäähän se pikkuinen hoitaa ja olen minä sen ansainnutkin.
Että tämmöstä ihanaa ja kamalaa!
 
Happy79, kyllä ihmiset on tosiaan hassuja. Jotenkin se, että lapsille on tulossa iso ikäero herättää ainakin meidän kohdalla erityistä mielenkiintoa puolitutuissa. Meilläkin kun ikäeroa on tulossa se 9,5 v. niin ei oo yksi eikä kaksi jotka ensin olettaa, että oon vaihtanut miestä ja kun käy ilmi, että en ole, niin sitten silmät kiiluen odotetaan jotain kauhutarinoita vuosikausien lapsettomuushoidoista. Kun sellaisia ei ole kertoa, niin välillä kyselijöillä suorastaan korvat lurpahtavat pettymyksestä. :rolleyes: Itse totean utelijoille yleensä vain, että me ollaan niin köyhiä, että lapsenvahditkin pitää itse tehdä.
 
Täällä eletään sitä "hauskaa aikaa" kun uskalletaan kysyä suoraan. Olen kaupassa töissä ja ei päivääkään kun joku ei kysyin jotain.. Parhaimistoo lieneen lauseet: mitä sulle on tapahtunut? Katon huulipyöreenä kysyjää joka jatkaa siis ootSÄ raskaana?? Tai mies asiakas tuumas että sinäse vaan kasvat.. Mutta tuomonen kasvu on kaunista.. Unohtamatta perinteisiä uteluja monesko tulossa ja millo laskettu aika.. :D pääsääntösesti huvittaa, huonona päivänä vituttaa.
Faceen en oo vieläkään laittanu mitään, ajattelin ehkä laittaa sit kuvan äp laatikosta tekstillä tyyliin tämmösen lähettivät?!
 
Mulla eka naapuri kiinnitti tänään huomiota masukiin. Saas nähä lähteekö juttu liikkeelle.
 
Mun maha alkaa nyt ilmeisesti töissä yleisesti tiedossa.
Yks tytöistä huomas tänään ja rupes kyseleen, se on kyllä ite ollut aika paljon pois ja mäkin nyhjötän omassa loosissani.

Luottamusmies tuli kans tänään kysyyn äitiysloman alkua, kun on lomautuksia tulossa (se koittaa suojella mut), onnitteli ja sano, että ihan on ite huomannut joku viikko sitten, ei ole managementti juorunnut.

Eilen entinen työkaveri tuli lounaalla meidän tech centerissä samaan pöytään ja rupes kalasteleen tunnustusta sillä, että olis paikkoja auki jos kiinnostaa. Sanoin sille, että ei ehkä kannata näin 2kk ennen äitiyslomaa, niin sanoi näin epäileensäkin.

Pari muutakin on ohimennen maininnut, että hyvin näkyy menevän :)

Propsit kaikille siitä, että meillä saa näköjään melko rauhassa olla tiines, jos ei ite siitä tee asiaa.
 
No onpa mukava työyhteisö sulla. Meillä on iso talo, mutta juorut kulkee nopeeta... Ihan v...ttaa olla s-lomalla himassa kun tietää, että siellä joku pähkäilee mahdollisia syitä siihen :mad:
 
Meillä on kyllä töissä tosi kiva porukka, suurin osa tuntuu olevan ihan innolla mukana odotuksessa. Eräs sanoi kun minut näki, että sinä se vaan kasvat! Toinen pelkää koko ajan kiireessä telovansa mun mahaa, kolmas kattoo aina samaan vuoroon sattuessaan ensimmäisenä mahaa ja sanoo niin veikeellä äänellä vaan "maha" tai "vauva" ja hymyilee kauheasti :D Ja meillä on tänä vuonna jäänyt jo useampi mammalomalle, niin tuntuu että lopuillakin on kauhea vauvakuume :D
Pomokin eilen totesi että mulla alkaa maha näkyä :P

Facebookkiin en meinannut mitään edes laittaa ennen kuin sitten vasta kun vauva on syntynyt. Siinäpä yllättyvät. Kaikki tärkeimämät tietää, ja lopuilla ei niin väliä :D Ainoa mitä mietin, on että pitäisikö kertoa vuosien takaiselle parhaalle ystävälle vielä itse.. Ei olla oltu yhteydessä kunnolla mooneeen vuoteen, mutta aikanaan oltiin niin läheisiä että voisi tuntua tyhmältä olla kertomatta itse.
 
Minäkään en ole facebookiin laittanut mitään sellaista tietoa, josta voisi päätellä raskauteni. Toki hyvät kaverit ja työkaverit tietää ja sitä kautta varmaan tieto on kiirinyt vielä laajemmalle, mutta silti on vielä paljon asiasta täysin tietämättömiä.
 
Ens kuussa ajattelin mennä pienempien sisarusten synttäreille mihin tulee sukulaisia ja he ovat viimeksi nähneet minut kesäkuussa :D Maltan tuskin odottaa heidän ilmeitään :D
 
Minä mietin kans, että laitan faceen kuvan tyyliin vauvan varpaista kunhan hää on syntynyt. Mutta toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään etten oo aiemmin kertonut. Mutta hei, eihän tää mikään salaisuus enää ole! Varmasti tämän huomaa jos vastaan tulee :wink
 
Meillä ei edelleenkään tiedä sukulaiset..pari pomoa töissä tietää..jos ne tänä vkl tajuaa ku meen käymää..
 
Mäkin faceen vasta vauvakuvia. Eikä paina yhtään, jos joku ei sillon jo tiedä.

Sukulaiset tuntuu tietävän, kun harvoin nähdyltä, jotkut kisat voittaneelta serkulta tuli onnittelut tekstarissa takasin :) Ja 2 viikon päästä tietää loputkin, kun on tädin 80v juhlat.

Se ihan vähän harmittaa, että lenkki-/baarikaveri ei tiedä, mut ei olla oikein nähty, kun on noi baarit jääny... Ja sen kerran kun ollaan, niin se ei oo tajunnut mitään. Ei varmaan reppana osaa kuvitella tällästä vaihtoehtoa :D Mut mitä pidemmälle kuluu, sitä vaikeempi kertoo, kun tiedän sen ihmettelevän, etten oo kertonut jo kesällä tai jopa keväällä :-/
 
No minä just hoksasin, että kun mulla on muutama tosi hyvä ystävä eri paikkakunnilla. Kesällä ollaan viimeksi nähty ja silloin tää oli vielä suuri salaisuus. Täytyy minun näille muutamalle ilmottaa. On melkonen pommi jopa ilman kuvaa vauvan varpaista :wink
 
Ohoh, ekaa kertaa joku sellainen onnitteli töissä, jolle en ole raskaudesta kertonut. \o/

Tosin sillekin oli yhteinen ystävämme työpaikan ulkopuolelta liverrellyt, että ei nyt sentään tullut spontaanisti utelemaan... ja vielä poliittisesti korrektisti teki sen ollessamme kahdestaan hississä, ettei nyt "salaisuus" vaan leviä. :D (leviäisi vaan, ei yhtään haittaisi tässä vaiheessa...)
 
Nyt on pakko kysyä et kehtaanko omalle isälleni laittaa isänpäivänä tämmösen viestin.
Onnea isälle ja alku vuodesta susta tulee neljännen kerran pappa!
Siis mun käsittääkseni se ei viellä tiedä tätä, vaikka kaikki muut tietää.
 
Niinushka, miksei kehtais? En tietty tunne sun isääs, mutta tuo on ihan neutraali ilmoitus ja luontevasti isäinpäivänä.
Oma isä vaikutti ehkä vähän loukkaantuneelta kun sai tietää "niin myöhään", mikä oli noin kuukausi sitten. Mutta samoihin aikoihin sai siskot ja veljetkin tietää.
 
Takaisin
Top