Sairaalakassi

Mutta just näinhän sen pitää mennä: me ensisynnyttäjät pakattais mukaan jotain kukkasten tuoksuisia pikkuhousunsuojia ja silkkiaamutakkeja ilman teidän jo synnyttäneiden neuvoja. Kiitos niistä!

Vaikka mäkin olen jutellut synnyttäneiden pikkusiskojen kanssa, niin toinen sanoi vaan, että oli monta viikkoa kipeä ja toinen kertoi jälkivuodon kestäneen kuukausitolkulla. En ihan oikeaa kuvaa varmaankaan noilla kommenteilla saanut.. :bored: Joten hyvä, kun voidaan puhua asioiden oikeilla nimillä!

Taidan kiusallaan kysyä kummaltakin, muistivatko venyttää välilihaansa tarpeeksi ahkerasti ja ostaa oikeasti sitä peräpukamavoidetta valmiiksi - sen kun pitäisi auttaa myös niihin repeämiin/leikkausarpiin, niin ei tarvii isäntää lähettää apteekkiin hoomoilasena, kun siitä tuntui jo Libero-laukun hakukin jotenkin vaivaannuttavalta. Laukku on siis hakematta edelleen.. :hilarious:
 
Väsyneenä täällä naureskelen yksinään kun tälle sivustolle on nyt ilmestyny libresse mainos :hilarious: Joo eiköhän pysytä ketjun aiheessa :grin Mut pakko välillä valistaa jos tulee joku asia mieleen :) Ite sain nimittäin monta hyvää vinkkiä ja paljon tietoa tältä foorumilta ennen esikoisen synnytystä, ei tullu mikään yllätyksenä tai järkytyksenä.
 
Minkälaiset vaatteet otatte vauvalle sairaalastalähtöä ajatellen mukaan? Onko oikein toppapuku vai joku ohuempi pehmohaalari? :O kun se äitiyspakkauksen toppahaalari on niin iso! :S
 
Mä olin ajatellut ottaa ihan perussisävaatteet (body+housut), sit sellainen fleece-nallehaalari ja myssy (ehkä tumput ja sukat?)... Kaukalossa on lämmin kaukalopussi, jonka saa tietty autossa sit auki...
 
Mä olin ajatellut ottaa ihan perussisävaatteet (body+housut), sit sellainen fleece-nallehaalari ja myssy (ehkä tumput ja sukat?)... Kaukalossa on lämmin kaukalopussi, jonka saa tietty autossa sit auki...

Mistä hommasit sen kaukalopussin? :)
 
Meilläkin kotiutumisvaatteina ihan vaan body, housut ja sukat sekä myssy, lapaset ja tossut (virkattuja nuo, eivät liian lämpimiä) ja Nallehaalari päälle (ei todellakaan mikään toppapuku). Kaukalopussi meilläkin on mutta en tiedä laitanko sitä vielä kaukaloon, rippuu vähän keleistä ja eihän autossa ole kylmä kuitenkaan. Mä ostin tuon kaukalopussin kirpparilta käytettynä (se Eisbärchenin fleece(?)pussi).
 
Mäkin ostin käytettynä, torista, myös tuo Eisbärchenin fleecepussi... Tuollainen tavara on niin hetken käytössä, et on kuin uusi. :)
 
Mä oon miettiny kotiutumisvaatteiks kans bodya,pöksyjä,mahdollisesti hupparia/pitkähihasta,toki sukat, pipa,tumput ja tossut ja semmonen vanuhaalari(tai tarvittaessa toppahaalari). Lämpöpussia meillä ei ainakaa vielä oo kaukaloon.
 
Voi olla, että on vielä aika lämminkin, joten pakkaan mukaan 2 krs sisävaatetta ja teddyhaalarin asusteineen. Sen näkee sitten kyseisenä kotiinlähtöpäivänä, onko -5 vai +15...
 
Mie oon suunnitellu kotiintulovaatteiks ihan vaan sisävaatteet + lapaset ja myssy, ja sit vauva kaukaloon lämpöpussiin. Tuskin niin lämmin marraskuussa on että kaukalopussi ois liikaa. Mut jos joku helleaalto iskee loppusyksystä ni pari ohutta haalaria ois vaihtoehtona kaukalopussille :)
 
Noniin, täällähän oli ensisynnyttävää valaisevaa keskustelua, pitääkin pakata sairaalakassiin mukaan tosiaan vaippaa itelleenkin.. ja tässä kuvaa, mitä ite suunnittelin kotiutumisvaatteiksi. On koko 50 ja 56, tiiä miten iso neiti sieltä loppujen lopuks sit saapuu :grin kaveri sai 54cm tyssin (mut ei ollut kuitenkaan mikään superpainava, pitkulainen vaan) ja mitkään valmiiksi ostetut koon 50 ei mahtuneet päälle.

Autoon laitetaan vauvalle vielä ihana paksu viltti päälle, jos näyttää, että tarve on. Tai siis tietysti se viltti on nimenomaan päällä sen aikaa kun liikutaan autoon ja sieltä pois. Autossa ehkä liian kuuma.
 

Liitteet

  • IMG_20160921_142545.jpg
    IMG_20160921_142545.jpg
    88.3 KB · Katsottu: 99
Mileim, voi kuinka ihanat nuo vaatteet :love2 Tosta kuvasta saikin inspiraation mennä valitsemaan kotiutumisvaatteet meidän babylle :rolleyes:
 
Mun löytämä vastaavantyyppinen nallehaalari on kokoa 62, mut sillä me varmaan kotiudutaan, kun ei meilläkään ole semmoista kaukalopussia. Haalarin alle on vielä asut valitsematta.
 
Hyppään tuolta joulukuisista kommentoimaan ettei se jälkivuoto välttämättä ole niin kauheaa. Selvisin ihan perus yösiteillä kotona ja vuoto loppu kolmessa viikossa. Vai tuleeko ero siitä et esikoinen syntyi sektiolla? Pitääpä tarkistaa sidevarastot, kun en niitä normaalisti käytä...

Mies toi vauvan ja omat kotiutumisvaatteet kun tuli hakemaan, minimi tavaroilla menin. Myös maidonkerääjä tuli tarpeeseen ja kaikki oli osastolta hukassa!!!! Ja imetystyyny vois olla kans kiva kun nekin oli osastolla kiven alla...
 
Meillä pitkän matkan synnyttäjillä on melkein oltava kaikki mukana, mies ei varsin aja 160km suuntaansa hakemaan jotain unohtunutta :P ellei marraskuussa sattuis olemaan mies töissä, että olis joka tapauksessa ehkä ajeltava kotikonnuille. Unohdan varmasti jotakin kotiin, kun en viitsi pakata mm. korvatulppia ja pesuaineita vielä valmiiksi. Ja muistaako niitä ottaa siinä tilanteessa sit mukaan. Sen näkee sit :D kunhan muistetaan turvakaukalo viedä autoon odottamaan jo hyvissä ajoin, se olis ehkä pahin unohdus :grin:grin
 
No nyt on kuulkaa kassit pakattuna! No, toki puuttuu vielä elektroniikka ja laturit, mutta "tärkeimmät" on nyt lähtövalmiudessa, eli mun ja vauvan kotiinlähtövaatteet, järkkärikamera, hygieniatavarat, salmiakkia (!), imetysliivit ja liivinsuojat, hiusharja ja lenksut, villasukat ja tohvelit.

Huomenna on se päivä, kun esikoinen päätti alkaa syntyä, joten sen kunniaksi tässä nyt vähän valmistaudun...

piipaa 34+5
 
Mä oon ollut niin varma, ettei tämä tule ennen laskettua aikaa, kun ei aiemmatkaan. En ole siis valmiiksi laittanut vielä mitään. Mut näin viime yönä unta, että tää syntyi nyt (rv32), painoi 5,1 kg ja syntyi nopeasti ja helposti. Ehkä mun täytyy nyt kuitenkin alkaa jo miettiä sairaalakassia edes vähän, ja jos vaikka pienimmät vaatteet edes ottais esille. Sairaalakassiin tulee ainakin pari eri kokoa sisävaatteita vauvalle, itselle kotiutumisvaatteet, parit imetysliivit ja liivinsuojat, hammasharja ja -tahna, hiusharja ja lenksuja, pesuaineet ja rasvat, laturit sekä puhelimeen että kameraan, jotain mehuja ehkä. Pitäis vielä kutoa loppuun villahaalari ja pipo, sekä hakea turvakaukalo takaisin kavereilta. Lisäksi otetaan pari peittoa, jotka voi sitten tarvittaessa käyttää tai olla käyttämättä.
 
Minä olen asennoitua niin, että tuskin tämäkään vauva etuajassa tulee, vaikka on supistellut jo kauan. En siis ole pakannut mitään. Ajatuskin pakkaamisesta on vielä kaukainen.
 
Mäkään en ole vielä ajatellutkaan sairaalakassin pakkaamista. Ehkä pakkaan sen jo lokakuun lopussa tai marraskuun alussa.

Oli muuten hyvä idea joltain ottaa mukaan näytepakkauksia rasvaa jne. Mulla onkin jotain pesuaineita ainakin semmosissa pienissä näytepulloissa. Ei sit tarvii kotiin roudata ja vie vähemmän tilaa.
 
Takaisin
Top