Sairaalakassi

Voiko siis ja aiotteko rv 37 tienoilla ja sen jälkeen alkaa ihan huoletta tekemään tollasia jumppia ja muita hommeleita jotta syntyisi ajallaan tai jopa hieman aikaisemmin? Voiko noista olla jotain haittaa?
Mullakin olisi toiveena että vauva tulisi ajallaan tai mielellään vähän aikasemminkin..:grin

rv 35+2

Koska vauva on rv 37 täysiaikainen niin aion rueta "availemaan paikkoja" jos vaikka pikku hiljaa saisinkin kropan valmistautumaan synnytykseen. En siis meinannut hikijumppia tehdä, mutta kävelyitä, siivouksia, saunomista, jumppapallolla venyttämistä ja petipuuhia :D ja minäkin taidan kokeilla sitä vadelmanlehtiteetä, jonka pitäisi lisätä supistuksia.

Mä ajattelin pitää aktiivisuudesta erityisesti huolta alkaen heti, kun lasketaan täysaikaiseksi. Vauva on kasvanut niin hyvin, että voisi hyvinkin olla 4-kiloinen puristettava 40-viikolla :) Olen käynyt spinningissä ja salilla hikoilemassa, ja aion kyllä jatkaa harjoitussupistuksista huolimatta liikuntaa ja muuta "riehumista". Kontrollissa todettiin paikkojen olevan visusti kiinni, että ei se sieltä ensi viikolla tule! En käsitä, mitä haittaa hyvästä kunnosta olisi? Äitiyslomalla on mahdollisuus myös päikkäreihin ja lepoon, että kummastakin puolesta voi pitää huolen.

Oonkohan minä jotenkin myöhässä, kun minun sairaalakassit (minun, vauvan sekä koiran) on vielä ihan vaiheessa. Pää lyö ihan tyhjää, että MITÄ sinne pitäs pakata?! Ja jotenkin tuntuu, etten vaan saa aikaiseksi, taidan tiedostamattani odottaa äitiysloman alkamista että sitten pakkailen.. Vauvan kassi alkaa olemaan ehkä eniten valmis, olen pakannut sinne kotiintulo vaatteet, muutamia vaippoja, tutin ja tuttinauhan, lelun, harsoja.. Varmaan sieltäkin puuttuu jotain oleellista ja mukana varmaan jo jotain ihan turhaakin... Mutta oma kassi on aivan vaiheessa. En jotenkin yhtään tiedä, mitä sinne pitäs pakata??! :think005 Olen sen verran sinne laittanut, että siteitä, liivinsuojia, nännirasvaa, perussukkia ja parit alushousut.. Siinäpä se. En tiedä yhtään mitä muuta! :think005 Varmaan tietty imetysliivit ja imetyspaita olis ihan jees.. :grin Helpottais ehkä.. Ja koiran kassia en ole edes vielä aloittanut. Meillä on siis sovittu koiralle hoitaja sit sille ajalle, kun olen sairaalassa/ollaan synnyttämässä. Niin kai sillekin pitäis olla kassi valmiina, että kun käyvät hakemassa koiran hoitoon, niin ei enää heidän tarviis käydä etsimään tavaroita.. No ehkä tiistaina, kun on ensimmäinen äippälomapäivä...!! :happy:

Mullakin on kriisi, kun en oo edes miettinyt mitä pakata ja laskettuun on jäljellä 3viikkoa:grin

Nona nyt tuli kyllä vähän helpotusta mun päivään! :happy:
Oon ollu jo vähän kauhuissani täällä, kun en millään saa aikaseks edes miettiä mitä sinne sairaalakassiin pitäis taas laittaa...
Edellisillä kerroilla tässä vaiheessa kaikki valmiina ja lappu päällimäisenä, mitkä asiat puuttuu, että laitetaan ennenkun lähdetään.

Jotenki pistää pahasti hantiin nyt koko homma. Ihan kaikki vauvanvaatteetkin vielä kaapissa pakattuina, tallessa siitä, kun ne sinne edellisen käyttökerran jälkeen laitoin. :oops:

Ei kiinnosta yhtään alkaa tonkia ja pestä niitä valmiiksi.
Ja tä vaatehommakin on ollu aiemmin sellanen juttu, mikä on ollu niiiiiin ihanaa laittaa valmiiks odottamaan. Laittaa niitä söpösiä pikkuruisia vaatteita narulle kuivumaan ja viikata kauniisti laatikostoon odottamaan pientä murusta.

Ehkä ens viikolla sitten, kun äippäloma alkaa ja asiasta tulee jotenki virallisempaa... :p

Mun mies jo yhtenä päivänä muistutti, että "niin sunhan pitäis se sairaalakassikin pakata jo pian". :grin Joo niin pitäis... En oo vieläkään pakannu yhtään mitään ja laskettuun aikaan 4 viikkoa. Myös 2-vuotiaalle pitäisi pitää valmiina laukkua, jossa on hänelle tarvittavia tavaroita kun menee hoitoon sitten kun me mennään synnyttämään. Mä ajattelin ensin tehdä itelleni listan tarvittavista tavaroista sairaalakassiin. Sit on helppo pakata. :)

36+0

Täällä ei oo ollenkaa alotettu sairaalakassin pakkaamista, rv 35+0. Sen verran oon tehny että pesin kaapin perällä pari vuotta erittäin vähällä käytöllä olleet urheilukassit ni johonkii niistä voi alkaa pakata :grin Lista on miulla ehkä jossai tän ketjun ekalla sivulla, siihen en oo muuta lisäystä keksiny kun omat tyynyt tälle huonouniselle äiskälle. Vauvan kotiinlähtövaatteita oon parit (koko 50 ja 56) valinnu valmiiks mut kaikki ei oo vielä samassa paikassa.

Mä viime viikolla vähän pohdin kassin sisältöä mut mua alko niiiiii kamalasti ahistaa ni piti lopettaa.. rupes tulee vaa todellisemmaks et ei sinne enää oo pitkä aika.. on alkanu tuntuu et mä voisin pitää tätä palloo vaikka viel vähä(vaik 3v)kauemmin.. rv 35+0

Luulenpa et mä taidan niin paljon luottaa siihen edelliskerran kassilistaan, joka on tallessa ukkelin muistoja-pussukassa, et ei sen takia oo alkanu edes yrittää miettii kassin sisältöö. :rolleyes:
Silti hippasen ahistaa, kun mitäpäjos vauvaa päättäkin tulla jo vaikka huomenna ja niitten supistusten kanssa sit pitäis kassia haalia kasaan... :woot:
(Ja samalla hälyyttää pojille ja kissoille hoitajaa paikalle, sun muuta, mitä pitäis mielenrauhan takia hoitaa ajoissa kuntoon... :p)

Ihanaa!! Helpottavaa kuulla, että muillakin tää sairaalakassin pakkaaminen on vielä ihan vaiheessa!!! :) Olen jo ajoittain ehtinyt tuskastua, kun se into mitä oli alkuun (pesin kaikki vauvan vaatteet, viikkasin nätisti kaappiin, jne..), on jotenkin "lopahtanut". Luulen sen johtuvan siitä, että nyt huomaan jotenkin itsestäni, että väsymys on aivan jäätävä. :sleep002 Sitä on vaan paahtanut tuhatta ja sataa ja koettanut hoitaa kaiken valmiiksi niin kotona kuin töissä, ja nyt kun vapaa häämöttää jo ihan nurkan takana, niin olen vissiin antanut itselleni luvan ottaa jo vähän höllemmin. Ja nyt sit se väsymys puskee päälle ihan hurjana. Mutta luotan siihen, että vaikka supistuksia onkin ruvennut tulemaan aika usein (taas viime yönä supisteli aikansa), niin kun äitiysloma alkaa, on minulla vielä aikaa puuhastella kaikki hommat kotona loppuun ja valmiiksi!! :Heartred Töissä olen kyllä koettanut hoitaa kaikki omat työni sille mallille, että kun sijainen aikanaan tulee, niin hänellä ei odottaisi kaaos ja toisaalta myöskään nykyiset kollegani eivät jäisi minun tekemättömieni töiden, tms. vuoksi hirmuisen työmäärän alle. Kyllä tää tästä!! Jaksaa, jaksaa, painaa, painaa - ei oo enää paljoa jäljellä!! :happy:

Tarviiko vauvalle pakata sairaalakassiin muuta kuin kotiutumisvaatteet? Hirveen hankalaa,hyvä et itelle osaa jotai kahtoo valmiiks.. ni sit viel pitäs osata huomioida se pikkunyytti.. pakko se on alkaa vähä pohtii tuota kassin sisältöö,vaikka laskettuun on vielä(enää) se 5vk..

Tarviiko vauvalle pakata sairaalakassiin muuta kuin kotiutumisvaatteet? Hirveen hankalaa,hyvä et itelle osaa jotai kahtoo valmiiks.. ni sit viel pitäs osata huomioida se pikkunyytti.. pakko se on alkaa vähä pohtii tuota kassin sisältöö,vaikka laskettuun on vielä(enää) se 5vk..

Mä en ainakaan pakannut mitään muuta kuin vaatteet pienelle.

Mä pakkasin yhden harson vaatteiden lisäksi... Mies voi sit tuoda sillä harsolla vauvan tuoksua eläimille etukäteen, samoin sai kissa koiranpennun tuoksua etukäteen... :)

En meinannu vauvalle muuta pakata kun kotiintulovaatteet. Kaikki vauvanhoitotarvikkeet löytyy sairaalasta, ja matkalla kotiin ei mitää tarvii :)

Mulla ei oo pakattuna vielä mitään :nailbiting::grin Pakkaan varmaan sitten vasta, kun äitiysloma alkaa 26. päivä :happy:

Rv 33+0

Mä tein tänään listan mitä haluan sairaalakassiin. Vauvalle kotiintulovaatteet ja se turvalonkero, jonka oon virkannut. :)

Siis mulla on niin aneeminen sairaalakassi. Itselle puhtaat vaatteet ja perus hygieniatarvikkeet+SALMIAKKIA. Sitten on vauvan oma kassi jossa on kotiintulovaatteet :) yritän muistaa ottaa lähdön koittaessa puhelimen laturin vielä mukaan. Ja äitiyskortti!! Se kyllä varmaan unohtuu..

Mulla on synnäri-/osastokassi erikseen ja isäntä tuo sitten tullessaan vauvan kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon.
Ja mahollisimman vähän olen kyllä pyrkiny mukaan ottamaan. Ja jos nyt jotain unohtuu ja tarvii, ni kai toi isäntä voi sitten tuoda...
Osastolle otin vauvalle vain kapaloliinan ja tutin ja unilelun. Ja itelleni sit vähän enemmän... :joyful:
Ja kyllä, kassit on jo pakattu. :happy:

Takaisin