Sairaalakassi

Mä ajattelin pakata kaikki mitä voi jo syyskuun aikana kun muutenkin käydään vaatteita läpi. Varastosta pienet esiin, esikoisen pienet varastoon, miehen vaatteita kirppikselle.. Plus ollaan molemmat kesälomalla niin saa tehtyä koko rumban kerralla. Eikä vauvan vaatteita muuhun nyt tarvita niin miks ei laittas laukkuun valmiiks. Hollille sitte esim paksumpaa vaatetta jos sää tosiaan yllättää ja onkin pakkasta. Esikko puettiin todellakin liian lämpimästi. Kietasubodyt on mun mielestä vaikeempia kuin normaalit... Makuasia.

Meillä on miehen äidin tekemät kotiintulovaatteet. Mies sisaruksineen ja siskontyttöineen on tullut niissä kotiin. On jo vähän venähtäneet mutta ajatus on tärkein :grin
 
Varmaan otan ihan omatkin vaatteet matkaan kun en viihdy niissä sairaalan kaavuissa. Pakkaan ehkä tavarat muutamaan kassiin. Tyyliin synnytyskassi, jonka miesvsaa viedä matkassaan sairaalasta pois. Sairaalakassi, jossa on kantoliinaa, villapöksyjä, mulle vaatetta, nokkostippoja, imetysteetä, järkkäri jne jne.

Ja kotiutumiskassi kaukalon päälle missä on lämpöpussia ja ulkoiluvaatetta. Lähinnä varmaan merinotöppöset, paksut villatumput, villakypärämyssy ja hahtuvahattu.
 
Mä täällä järjestelen pienen tavaroita ja samalla sivuun otin nuo sairaalasta kotiutumisvaatteet. Myssy on vielä neulomatta, mutta hankin merinovillakypärämyssyn jo. Noissa kamppeissa on varpaat ja sormet huputettu, vieläkö tarvii lisäksi tumput ja sukat?
Meille perhevalmennuksessa lämpimästi suositeltiin omia vaatteita synnytykseen mukaan. Ehkäpä täytyy jokin imetystoppi ja taipuisat imetysliivit itselle hommata. Mulla on imetysrintsikat jo käytössä ties monettako viikkoa, kun en muutoin näihin kuppikokoihin koskaan tule taipumaan. Mutta näissä ei oo kiva köllötellä, enempi city-mallia :)
 
Jos vaan pääsen täältä vielä kotiin, niin mun oma sairaalakassi kaipaa kyllä selvästi täydennystä...
Omat gluteenittomat näkkärit, omat teet, hunajaa, suolaa, pippuria, omat vitamiinit, hiusten hoitoaine, oma tyyny, hoitava nenäsumute, jotain pientä evästä/hedelmiä/välipalapatukoita...ja mitähän vielä?
Ruoka täällä on siis ihan kamalaa tämmöselle ruokavammaselle...ja kaikki muukin on erittäin perusteltua.
Pari pikku juttua, ni viihtyvyys paranee huomattavasti.
Ehkä isäntä tulee huomennakin ja teen sille listan.
Kysykin multa tänään, että enkö oikeesti muuta tarvi, kuin vain jotain syömistä ja juomista, mitä pyysin.
No empä ajatellut...enkä halunnut edes vaivata, kun tiedän ettei tämä ole kiva juttu hänellekään.
Mut ehkä minä huomenna raaskin... :shy:
 
Mä syön kans gluteenitonta ja mun sairaalavisiitin aikana tuli kans todettua että omaa ruokaa täytyy pakata mukaan. Jäin kaipaamaan myös vihanneksia etenkin aamupalalle. Gluteeniton leipä oli sellasta höttöä että meinasin imaista sen keuhkoihin ekalla puraisulla Eli sitten kun aika koittaa niin aion siis ottaa ainakin leipää, kurkkua ja tomaattia mukaan ja jos mies surauttais vaikka mulle smoothien mukaan aina kun tulee katsomaan...
 
Kurkkua ja tomaattia olen kyllä saanut, kun olen vain pyytänyt. Ja jee! On täällä näkkäriäkin, kun tajusin kysyä. Ja pippuriakin löysin kassin pohjalta pienissä pusseissa, mitä on tullu joskus napattua mukaan tyyliin jostain BurgerKingistä, kun on jääny yli. :joyful:
Ehkä isäntä vie lapset syömään ja nappaa pari suolaakin mukaan?? :wink
Kätsyjä pikku annospusseja.
-sarjassamme tunnustuksia- :angelic:
Ja kohta tulee muru ja tuo mulle loput mitä tarvin...ni täällähän saattaa jopa alkaa viihtyä. :happy:
Ja hyvin oon tainnu jo kotiutuakin, kun isäntä kysy aikasemmin, että mitä kuuluu, ni vastasin vaan, että kaveri tuli just tänne meille... :joyful:
 
Ai, hitto - pakko itekkin kyllä hamstrata noita maustepusseja matkaan! Mä kun laitan ihan normaalisti leivänkin päälle aina pippuria.. ja mikään ei oo hirveenpää kuin suolaton ruoka, mähän en oikeestaan käytä edes muita mausteita kuin suolaa, pippureita, timjamia ja basilikaa. Niin ja valkosipulia, joka meidän perheessä lasketaan yhtä tärkeäksi mausteeksi kuin suola tai sokeri. :rolleyes:
 
Tupperwarella on muuten olemassa sellanen mini suola&pippuri rasia jota voi kulettaa laukussa mukana :)
 
Muokattu viimeksi:
Tarviiko sairaalakassiin pakata vaippoja tai harsoja? Vai löytyykö kaikki vauvan hoitamiseen tarkoitetut hygieniatarvikkeet sairaalasta?
 
Tuntuu hurjalle kohta alkaa pakkailla kassia valmiiksi.. ei jotenkin vieläkään tajua kuinka loppusuoralla jo ollaan.. :)
 
Samaa mieltä Tiiimpuu.. pitäs varmaa jo pikkuhiljaa alkaa miettii et mitä aitä täytyis pakata mukaan.. onneks täältä saa hyviä vinkkejä.. ei mulla muute ois mitää käsitystä..
 
Meillä suurin osa tavaroista oli esikoisen kohdalla sellaisia että tarvitsin niitä ennen synnytystä. Joten olin lähinnä vaan kirjoittanut listan mitä tarvitaan ja mies sitten yöllä koko kassin kasaan samalla kun minä supistelin.
 
Mä kattelin jo tuolta sellaisen kangaskassin, jota ei normaalisti käytetä, johon ajattelin nakkailla kamoja sitä mukaa kuin saan haalittua tarpeellisia asioita.

Vauvan kotiutumisvaatteet katsoin pari päivää sit valmiiksi ja ne on NIIN pienet, etten kestä. :arghh: Harmaat kollarit, harmaa-valkoraitainen body, valkoiset sukat, tumput ja pipo sekä musta nallehaalari. Muuten valitsin uusia vaatteita, mutta kollarit on serkkutytön vanhat.

Imetysliivit ja normaalit kalsarit (en siis omista sellaisia, joihin saisi siteet kiinnitettyä..) pitää käydä ostamassa itelle, sit jos jonkun hupparin nappaa lähtiessä matkaansa ja pörrö-/villasukat. Meinasin haalia rasvoiksi yms. jotain ilmaisnäytteitä, niin ei tarvii sit niistäkään huolehtia sen enempää - ja varmaan jokunen yöside tms. joka ei ole mallia vaippa, olisi hyvä ottaa mukaan kotiutumista varten.. niitä kotiutumisvaatteita ehtii sit isäntä haalimaan matkaansa, kun tulee hakemaan. Myös ne vauvan vaatteet voi odottaa vielä kotona siihen saakka että kotiin lähtö koittaa.

Mitäs muuta mulla oli mielessä..?
 
Se voi olla Ilyana että kun näät sen vuodon määrän ni kotidut siinä sairaalan vaippasiteessä... :grin Mie viimeks harmittelin kun en napannu niitä sairaalan jättivaippasiteitä kotiin mukaan, ei oo kiva tavallista sidettä vaihtaa tunnin välein ni se iso side olisi helpompi ensimmäisien päivien ajan kotonakin.
 
Se voi olla Ilyana että kun näät sen vuodon määrän ni kotidut siinä sairaalan vaippasiteessä... :grin Mie viimeks harmittelin kun en napannu niitä sairaalan jättivaippasiteitä kotiin mukaan, ei oo kiva tavallista sidettä vaihtaa tunnin välein ni se iso side olisi helpompi ensimmäisien päivien ajan kotonakin.

Hmm.. enpäs ollut edes ajatellutkaan, että sitä tulee niin paljon. :nailbiting: Ehkä mä sit varustaudun niillä.. mutta sitä suuremmalla syyllä pitää käydä hakemassa jotain järkeviä mummokalsareita.. ja varmaan musta on turvallisin väri. :wink
 
Hmm.. enpäs ollut edes ajatellutkaan, että sitä tulee niin paljon. :nailbiting: Ehkä mä sit varustaudun niillä.. mutta sitä suuremmalla syyllä pitää käydä hakemassa jotain järkeviä mummokalsareita.. ja varmaan musta on turvallisin väri. :wink

Jep ja ne sairaalan seksikkään verkko-pikkarit on myös aika pop juurikin ihan heti synnytyksen älkeen kun sitä tavaraa meinaa tulee aika paljon.... Ja itse käytin niitä jo ennen synnytystä kun lapsivettä solisi koko ajan päiväkaupalla.
 
Takaisin
Top