Sairaalakassi

Koksissa lämmittivät jyväpysseja. Siis sairaalan omia. Ja pakastivat xxxl terveyssiteitä synnytyksen jälkeen :hilarious:
 
3d9a5f2986f1dd6f681fd6273f4b8edd


Me isännän kanssa tässä kaivettiin meijän 50cm vaatteet esiin ja pohditaan nyt mitä kannattaa laittaa sairaala kassiin.. noi keskimmäiset on meijän suosikit, mut vaikeasti puettavat. Mitä te muut otatte ?
 
Mä oon ihan varma, että me puetaan pikkunen ihan liian paksusti alkuun. Olinki jo aatellu, että otetaan toppapuvun tilalle kaukalopussi (mikähän sen oikee nimi nyt oli..?), mutta sitten sisko sano, että niillä oli ainakin puettu lasta sairaalassa niin paksusti, että päätti laittaa kaikki kamat vaan päälle kotiin lähtiessä.

Bodeista meillä lähtee sairaalaan kietasumallit. Musta on parempi ottaa helpommat vaatteet mukaan ja laittaa niitä vaikeampia sitte kotona, kun homma sujuu jo pienen harjoittelun jälkeen paremmin.
 
7c96ac4e3c7521e58f0437ca0b070e1f


Mä ajattelin sitten lisäksi ottaa tollasen vuorellisen pehmopuhun ja sit sen äitiyspakkauksen makuupussin tai toppa makuupussin.

Mut tosiaan eka lapsi tulossa niin siks kyselen mitä kannattaa ottaa :)
 
Mie otan sairaalakassiin vauvalle mukaan kaksi settiä vaatteita, 50cm ja 56cm koot, body, housut ja sukat. Ohut haalari 50cm varalle jos on kylmä (pakkasta), myssy, kaulaan huivi, ohuet ja paksut lapaset (voi lämpötilan mukaan päättää kummat laittaa) ja turvakaukalossa on lämmin kaukalopussi.

En pidä tavallisia bodyja erityisen vaikeana niin en sitä mieti, ensikertalaiselle suosittelen ottamaan kotiinlähtövaatteeksi kietaisubodyn (sairaalan bodytkii on kietasumallia) niin saa tosiaan kotona sit harjotella rauhassa niillä "vaikeemmilla". Jos lämpötila on plussan puolella niin en automatkalle kovin paljoa vaatetta vauvalle laittais ettei tule kuuma, kaukalopussi on tosi lämmin niin se riittää sisävaatteiden kanssa, auki saa pussin autossa.
 
Mulla on nyt pari "pehmohaalaria", sopivampi 62cm teddyhaalari vuorilla jonka Prismasta ostin, voi kelvata päällysvaatteeksi (äitiyspakkauksen 68/74 on valtava). Sisko toi Italiasta söpön new born -setin, joka on pehmeää plyysiä. Nyt se näyttää todella pieneltä, mahtaako mahtua vauvalle alkuunkaan. Pitää varmuuden vuoksi ottaa jotain 56cm sisävaatetta eli kaksi settiä, jos synnyttääkin jättiläisen :) Sitten jää kaikki 50/56 new born -koot ihan käyttämättä :)
 
Mä en ole vielä suunnitellut sen kummemmin, mutta varmaankin pitää ottaa pari eri settiä mukaan (50 ja 56), koska ei voi tietää minkä kokoinen tulokas onkaan. Tai ei niitä varmaankaan mukaan tarvitse ottaa, ehkä isäntä voi tuoda tullessaan, kun tulee meitä turvakaukalon kanssa hakemaan.

Mustakarvaisen nallepuvun nyt ainakin varaan päällivaatteeksi ja siihen kuuluvat tumput. Ja jonkun ohuen myssyn, puvussa kun kuitenkin on huppu.
 
Mä en ole miettinyt vielä yhtään mitä otetaan mukaan. Jotkut vaatteet :)
Esikoisen synnytyksen aikana meidän sairaalakassi varastettiin autosta. Ei otettu sitä heti mukaan kun ei tiedetty jäädäänkö vai ei. Hyvin pärjäsi ilmankin :)
 
Mulla esikoisen synnytyksessä oli aaaaaaaivan liikaa tavaraa mukana. Nyt otan vain pakolliset. Eli kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle. Varmaan vaan yhden setin, jos on pieni vauva niin eiköhän se mene kotimatkan isommissakin vaatteissa. Vauva saa olla sairaala-ajan sairaalan vaatteissa, sama homma itselleni. Ainoastaan taidan muutaman pikku hatun ottaa vauvalle mukaan, mitä voi pitää sisätiloissa. Niitä jäin viimeeksi kaipaamaan. Mutta yleisesti pointtina ettei sitten tarvii pyykkikassia raahata mukanaan kotiin. Ja sitten perus hygieniajutut tietty mukaan. Meikkiä tai hiustenlaitto-aineita en ota, ei niitä ehdi käyttämään :D Huulirasva ihan ehdoton.
 
Milloin aattelitte laittaa kassin valmiiksi?
Mie aattelin pakata omat ja vauvan kotiutumisvaatteet. Omat shampoo yms. Ehdottomasti bebanthen tms. voide, koska huulet ja nännit kuivuu sairaalassa mulla aina.
Puhelimen laturi. Eipä muuta. Sairaalassa lienee vauvalle edelleen vaipat.
En oikeen tiedä mitä vauvalle sisävaatteiden lisäksi, kun meillä on turvakaukaloon se lämmin toppapussi, jonka mies sitten tuo tullessaan hakemaan kotiin.
Varmaan lokakuussa laitan kassin valmiiksi....
 
Ajattelin laittaa kassin valmiiksi siinä lokakuun puolessa välissä, LA on siis 6.11
Asutaan alle 10 min päästä sairaalasta, joten vaikka jotain unohtuisi niin esim. mies pystyy kyllä helposti hakemaan kotoota puuttuvat tavarat :)
Talveksi haalari pitäisi vielä hommata pikkuiselle, tuo äitiyspakkauksen haalari on aika iso..
 
Mulla LA vasta marraskuun lopussa, joten varmaan joskus marraskuun alussa laitan kassin valmiiksi, mikäli ei nyt anna jotain merkkejä, että aikaisemminkin voisi syntyä.

Mä en varmaan ota omaa shampoota ja pesuaineita mukaan, vaikka sairaalan shampoo on kuulemma kamalaa. Ei mulla ollut esikoisenkaan kanssa ja sairaalan shampoolla ja pesuaineilla pärjäsin eikä niistä jäänyt mitään muistikuvia. Viimeksi olin kaksi yötä synnärillä ja pesin hiukset sinä aikana varmaan kerran, joten mulle ihan sama millä pesen hiukseni sen yhden kerran. Otan vaikka varmuudeksi hiuksiin suihkutettavaa hoitoainetta. Jos jostain syystä joudun olemaan sairaalassa pitempään niin mies voi tuoda oman shampooni. Yritän muutenkin pärjätä mahdollisimman vähillä romppeilla, varmaan väsyneenä ja hormoonihuuruissa onnistun vaan unohtamaan muuten puolet kamoista sairaalaan sieltä lähtiessä. :grin
 
Sama juttu, yritän minimoida tavarat mahdollisimman vähiin. Esimerkiksi nuo shampoot jätän kotiin. Panostan sitten siihen että vauvalle on varmasti kaikki tarvittava mukana.
 
20160819_114838.IMAGE.jpg

Tässä meidän vauvojen kotiinlähtö ulkovaatteet kokoa 56cm. Tosta toisesta puvusta saa lahkeen- ja hihojen suut käännettyä.
Erikseen ei tule kaukaloon mitään lämpöpussia. Mennään suoraan autoon.
 
Mie meinasin pakata sairaalakassin valmiiks ehkä 3vk ennen laskettua aikaa jos ei aikasemmin mitään merkkejä ole lähestyvästä synnytyksestä. Eli kaikki kassiin mitä jo sillon voi laittaa ja lopuista lista että muistaa sit tuskissaan pakata tarvittavat lähtiessä. Mie en luota yhtään siihen että mies osais tuoda puuttuvat tavarat ni ite on pakattava :grin Oman shampoon ja hoitoaineen otan mukaan kun niistä jäi hyvä muistikuva esikoisen syntymästä, sillon kävin suihkussa vasta kotiin lähtiessä 3pv synnytyksestä kun en aikasemmin pysynyt tolpillani (en kyllä silloinkaan kunnolla). Nyt joka kerta kun käytän samaa shampoota tai hoitoainetta niin muistuu mieleen esikoisen syntymä :) :Heartred
 
Ihania kuvia kotiintulovaatteista, liikkistä!!
Arvelen, että laukku olis hyvä pakata 35+ viimeistään. Mulla on tunne, ettei välttämättä päästä ihan kypsille viikoille - että tää on semmoinen aikainen tyttö. Ehkä toiveajattelua, varmaan teen raivopäistä "joulusiivousta" yliviikoilla ja mitään ei tapahdu :)!
 
Kovasti olen miettinyt, että mitähän kaikkea sitä oikein sairaalaan sitten mukaan ottaisi. Ja isäntä se totes vain, että mitä sinä ressaat? Tunget sinne kassiin vaan kaiken mitä nyt mieleen tulee ja parempi, että on sitte liikaa ku liian vähän. :joyful:
Mutta näin alustavasti olen ajatellut ottaa mukaan:
- villasukat (vilukissalle)
- omat tossut (sairaalan omat on aina ongelma)
- imetysliivit (suojia saa sairaalasta)
- nännivoide
- hyvin tukevia alushousuja
- omat terveyssiteet (sairaalan omat kauheita)
- ihovoide
- hiusten hoitoaine (sairaalan pesuaineet kyllä kelpaa)
- hammasharja- ja tahna
- huulirasva
- puhelimen laturi
- kuulokkeet

- vauvalle oma harja
- raapimisen estolapaset
- oma pieni pipo
- punanen ainu-pupu

Ja kotiinlähtöä varten vauvalle:
- toppapuku 56cm
- body 50cm
- housut 50cm
- sukat
- myssy 38-40cm
- varuiks vielä lämmin huppari ja housut 50cm

- ja isäntä tuo sitte turvakaukalon pyry-/tuulisuojalla
- ja matkaa meillä on kuitenkin n.tunti, niin otan varmaan varuiksi vielä isosiskon valkkaaman tutinkin. Vaikka nyt mahollisimman vähän pyrin niitä kuitenkin käyttämään.
- ja riepun

Ja kyllä minä pakkaan kaiken ajoissa.
Osan olen jo pakannutkin.
La vasta 29.11., mutta jos nyt jo saan kulkea melkein jalat ristissä, niin ihan vaikka varmuuden vuoksi.
Ja eipähän tarvi niitä-kään sitte enää miettiä.
Ja onhan tää hypistely ja fiilistely muutenkii aikas kiwaa... :happy::dummy1::Heartpink

Ja sainpas lisättyä kuvankin, kun latasin puhelimeen semmosen kuvanpienennysohjelman play-kaupasta.
Vähäx mä oon nörtti! :p
 

Liitteet

  • Sairaalavaatteet1.png
    Sairaalavaatteet1.png
    757.1 KB · Katsottu: 75
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top