Sairaalakassi

Palaan vähän vanhempaan asiaan. Jälkivuoto oli kyllä ihan hirveää. Mulla kesti 3kk ja ultrassa kävin kerran tarkistuttamassa tilanteen. Mulla tosin todettiin kohtutulehus 1,5kk synnytyksen jälkeen mikä pidentää jälkivuotoa tietysti. Jälkisupistukset sattu, kohdun painelu ihan hirveetä...

Me pakattiin saitaalakassi vauvan osalta :) vielä puuttuu eväät, mun vaatteet ja hammasharjat yms mitä ei voi vielä pakata. Jääkaapin ovessa on lista mitä puuttuu, ja mitä pitää ottaa mukaan jos tulee kiire lähtö
 
Mä oon tehny puhelimeen google keep -sovellukseen listan mukaan otettavista ja jakanu sen myös miehelle, jos tuleeki äkkilähtö ja toinen joutuu käydä kotona keräilemässä mulle kamoja mukaan. Ensisynnyttäjänä en oikeen yhtään tiedä, mihin kaikkeen pitäs varautua. Ja ku tosiaan vielä ei voi laittaa sähköhammasharjaa (en tykkää yhtään tavallisista) tai kesken olevaa kirjaa jemmaan..
 
Palaan vähän vanhempaan asiaan. Jälkivuoto oli kyllä ihan hirveää. Mulla kesti 3kk ja ultrassa kävin kerran tarkistuttamassa tilanteen. Mulla tosin todettiin kohtutulehus 1,5kk synnytyksen jälkeen mikä pidentää jälkivuotoa tietysti. Jälkisupistukset sattu, kohdun painelu ihan hirveetä...

Me pakattiin saitaalakassi vauvan osalta :) vielä puuttuu eväät, mun vaatteet ja hammasharjat yms mitä ei voi vielä pakata. Jääkaapin ovessa on lista mitä puuttuu, ja mitä pitää ottaa mukaan jos tulee kiire lähtö

Mitä laitoitte vauvankassiin? :) mitä muuta tarvitsee kuin kotiinlähtövaatteet?

Mä ostin Lidlistä mini suihkugeelin sairaalakassia varten, wuhuu :D pitäis vissiin kyhätä joku oikea lista mitä tarvii että mitään oleellista ei puutu :P
 
Pakatkaa vaan hyvissä ajoin! Täällä olen ex-tempore sairaalassa ja mies raasu koittaa löytää kaikki listatut asiat kotona...
 
Me laitettiin kahet pitkähihaset bodyt eri kokoa. Tavalliset sukat ja lämpösemmät pörrösukat, smoin tavalliset tumput ja sitte pörrötumput, kahet housut, kypärämyssy, ohkanen pipo ja vähän paksumpi, fleecehaalari missä saa kädet ja jalat pakettiin. Ja jos sattuis olemaan kylmempi niin äp:sta on pakkas tumput ja tossut.

Tätä kirjottaessa muistelin esikon sairaala aikaa. Oli elokuu ja aika lämmintä. Muut äidit puki vaatteet vauvoille joka päivä. Kysyin sitte hoitajalta että pitääkö lapsi pukea sairaalassa ollessa. Mun mielestä oli paljon kivempi että vauva on vain vaipoissa. Tuli ihokontaktiakin enemmän. Hoitaja sanoi että ei ole väliä onko vauva vaipoissa, sairaala vaatteissa vai omissa vaatteissa. Ajattelin nytkin jos vaan on tarpeeks lämmin niin suosia vaippoja.

Onko joku suunnitellu pitävänsä sairaalassa itsellään tai vauvallaan omia vaatteita?
 
Guess89, pakkasin itselle jotain vaatetta matkaan, neuvolantäti kertoi, että ne on aikamoisia ne sairaalan asut. Itse en ole niin hirveen tarkka, mutta moni ei varmaankaan halua jalkaansa muiden pitämiä kenkiä esim. Vauva on pitkälti vaippasillaan. Jos ollaan Lohjalla, siellä varmasti tätä suositellaan ja tuetaan. Otin kotiinpaluuvaatteiden lisäksi yhden ylimääräisen vastasyntyneen trikoopähineen matkaan. Asia tässä varmasti vielä tarkentuu, mutta vaikuttaa siltä, ettei kassin pakkaaminen tässä kohtaa ole yhtään liioiteltua...
katjusha rv. 33+3
 
Mullakin on kassi nyt sit pakattuna, liivit ja laturi puuttuu (mahdolliset eväät myös - suklaata, protskupatukoita?), mutta muuten on kaikki kasassa.

Siinä on nyt sit itelle yhdet kalsarit, sukat (vihaan niitä sairaalan putkisukkia..), pörrösukat ja olohousut, meikkipussi (pari sidettä, nännirasva, liivinsuojat, dödö, kasvorasva ja hampaiden pesuvermeet, shampoo ja hoitoaine, peitevoide, hiusharja ja ponnareita), vauvan kotiutumisvaatteet ja kaapissa pyörineet pari Jaffa-pulloa.

Jonkun hupparin sit nappaan lähtiessä mukaan, on ehkä vähän kivempi pitää sitä päällä kuin niitä ruskeita aamutakkeja.. ja periaatteessa noi olohousut ja huppari voi sit muodostaa kotiinmeno-vaatetuksen, jos ei tuu käytettyä muuten.

IMG_20161002_195820-600x841.jpg
 
Minäkin tässä jo tein listaa tavaroista mitä otan mukaan, jätin kyllä kaiken pois mitä vaan voi saada sit sairaalassakin.. Tosin omat pesuaineet pakkaan.
 
En voinut vastustaa, kun kaupassa oli Snickers-patukoita teksteillä "annoying" ja "hysteric", joten nappasin niitä pari mukaan proteiinipatukoiden lisäksi ja heitin sairaalakassiin. Saapa sit isäntä ihan luvan kanssa tunkea patukkaa mun suuhun, jos alan käydä liian hysteeriseksi tai ärsyttäväksi. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Mä vihdoin tänään sain aikaseksi pakata sairaalakassin. Jotain juttuja vielä puuttuu, mutta niitä ei voi vielä lisätäkään.

Kaupasta tarttu tänään mukaan kassiin (myös miestä ajatellen) protskupatukoita, suklaarusinoita, pillimehuja ja kunnon salmiakkipussi :D
 
Hei joo, pillimehuja! Kiitti emmahima vinkistä!
Mun kassiin kans... :happy:
 
Mäki aloin eilen pikkusen pakkaamaan kassia, mut vauvan vaatteet pitää pestä vielä mitkä haluun mukaan (ne oli isyyspakkauksessa nii ne onki viimesiä pesemättömiä). Itellä on syötävänä kuivattuja hedelmiä, myslipatukoita, pari sellasta vauvansosetta pussissa, miehelle pillimehu, suklaata, proteiinipatukka. Oon ite siis maidottomalla ruokavaliolla niin piti vähä varautuu jos joutuu tyylii lähtee viikonloppu iltana nii osastolla ei varmaankaa paljoo maidotonta oo. Onneks asutaan lähellä nii mies voi aina hakee evästä myös kotoonta ku en nyt koko kassia haluis pakata kuitenkaa täyteen ruokaa :grin
 
No niin minäki sain vauvalle vaatteet katsottua sairaalakassiin. Muut onki sitte vielä ihan hakusessa. Esim rukia ln ihan mahdoton pakata vielä ku ehdin ne moneen kertaan syödä ennen synnyttämään lähtöä :laughing021 mutta ajattelkn ottaa tosiaan salmiakkia ja suklaata (kohtuudella), kuivattuja hedelmiä ja ne pillimehut oli kyllä joltain tosi hyvä idis. Sitte myslipatukoita ja jotai hedelmää esim banaania.

Omiksi vaatteiksi jos ottais Aino-tohvelit, tuulihousut ja jonku mammapaidan sekä imetysliivit ja -topin ja tosiaan kaikkein mukavimmat alushousut, tukisukat ja jonku isoimmista fleecetakeista. Eiköhän niillä autoon pääse.

Ajanvietteeksi kännykän latureineen ja jonku hömppälehden (vaikka tuskin näitä tarvii). Nuo perustarpeet toki myös eli beautybox tarvikkeineen ja villasukat sekä korvatulpat ja kaurapussi.

Rv 36+1 (eikä mitään tuntemuksia synnytyksen käynnistymiseen viittaavaa... huoh)
 
Sadetuuli voi juku että oot jo pitkällä!! :) heti kun rv 37 pärähtää mittariin niin armotonta jumppaamista ja kolmen ässän keinoja käyttöön :P
 
Sadetuuli voi juku että oot jo pitkällä!! :) heti kun rv 37 pärähtää mittariin niin armotonta jumppaamista ja kolmen ässän keinoja käyttöön :p

Todellakin näin!!! Sanoinki isännälle (kun en ajatellu mitään lihoja öljytä tai venyttää niin kuin tuolla aiemmin tai toisessa ketjussa on asiasta keskusteltu... eli en pyydä isäntää siihen apuun vaan) että loppuviikosta sais peittoja heilutella ahkerammin kuin raskauden yritysvaiheessa... ei kai laittanu pahakseen :dance011 synnyttäisin mieluummin etuajassa ku yliajalla :grin
 
Voiko siis ja aiotteko rv 37 tienoilla ja sen jälkeen alkaa ihan huoletta tekemään tollasia jumppia ja muita hommeleita jotta syntyisi ajallaan tai jopa hieman aikaisemmin? Voiko noista olla jotain haittaa?
Mullakin olisi toiveena että vauva tulisi ajallaan tai mielellään vähän aikasemminkin..:grin

rv 35+2
 
Sadetuuli Sama täällä, mitään eväitä tai herkkuja turha pakkailla, kun eiköhän ne tule syötyä vielä moneen kertaan. :grin Hurjaa tosiaan miten pitkällä jo olet! Itellä tuntuu olevan vielä iäisyys, vaikka äkkiäkös nää viikot tässä menee.

Esikoisesta en ollut pakannut mitään eväitä ja kun lähettiin synnärille niin pyysin ajamaan kaupan kautta. Siellä sit välillä huohottelin kaksinkerroin ja sit taas valkkasin eväitä. Muistan et oli jotenkin hilpeät tunnelmat tuolloin. Olin varma et lähettävät sairaalasta kotiin, mut suoraan synnyttämäänhän sitä päästiin. :grin
 
Kaitsu_ Vauva on tuolloin täysaikainen, joten mitään haittaa ei ole. Tietty ei kannata rehkiä itteään uuvuksiin, ettei olisi sitten sen takia valmiiksi aivan poikki kun synnytys alkaa.
 
Mäkään en voi ostaa mitään herkkuja (salmiakkia ja suklaata on ostoslistalla) kassiin valmiiksi, koska syötyähän ne tulis kuitenkin ennen kuin h-hetki koittaa. Ja jos nuo nyt jäävät kassista pois niin ehkä selviän, pistän miehen sitten ostoksille heti synnytyksen jälkeen. Miehelle pitää ostaa jääkaappiin valmiiksi energiajuoma, että jaksaa ajaa synnärille (matkaa noin 130km) jos lähtö tulee taas keskellä yötä kuten kahden ekan kanssa, ovat syntyneet aamuyöstä. Itselle en mitään muita syömisiä ja juomisia pakkaa kun mehuakin synnärillä on koko ajan ollut tarjolla. Ja viimeksi mulle kannettiin synnärille esikoisen synttärikakkua ja muita tarjottavia miehen ja vanhempieni toimesta mutta enhän mä ehtinyt niitä kaikkia syödä kun koko ajan oli jotain ruokaa tarjolla ja sairaalan jääkaapista sai hakea lisäksi omaan tahtiin välipalaa.
 
Meiän sairaalassa oli osastolla aika huono valikoima evästä jääkaapissa, tais olla joku kerta pelkkä valo kun nälissäni jotai kävin ettimässä ja sain vaivoin just ja just itteni sinne asti raahattua... Eli omat eväät pakkaan miekii mukaan, vähän samaa ongelmaa vaan kun muillakii että vielä ei voi alkaa pakkaamaan kun ne eväät tulee kuitenkii syötyä tässä viikkojen aikana :grin Nyt rv 33+5 ja toivottavasti ei vielä kiire ole sairaalakassin pakkaamisen kanssa.
 
Takaisin
Top