Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä kans mietin et ottasin tommosen afrikkaliinan mukaan,jos opettasivat siellä kapaloinnin. :)

oon ny pakannu pari imetystoppia ja parit venyvät imetysliivit,paidan, olohousut,sukkia ja alkkareita ja lisäks mun kotihameen jossa aattelin sitten synnyttää meni se si pilalle tai ei :p pakattuna on myös hygieniakamat itelle ja miehelle.viä pitäs yhessä siis vauvalle jokku vaatteet miettiä,ja miehelle kans ainakin yhet vaihtovaatteet että voi suoraan jäädä mun kans jos saadaan perhehuone. :) eväitä on vasta pussi karkkia,eikä oo mitään takeita et se synnärille asti säilyy.... :grin:grin entä muuta?alan olla pihalla jo kaikesta enkä osaa yhtään aatella mitä si tarvis. o_O

Mä en sitä kapalointia jostain syystä oppinut ollenkaan, mutta mies sen taitaa edelleen hyvin :grin

Ajattelin käydä nyt ensi viikon alussa ostamassa kassin, jonne pakkaan mun ja vauvan tavarat.
Ja jos löytyisi samalla jotkut kivat kotiutumisvaatteet vauvalle :)

Vieläkään en ole osannut päättää minkälaisen kantorepun vauvalle hankkisin.

Naapurit koittaa tyrkyttää meille niiden lasten vanhaa pinnasänkyä ja patjaa enkä mä millään haluaisi niitä.
Mies oli kait jotain jutellut niiden kanssa ja nyt ja nyt ne on siinä uskossa, että ostetaan ne.. :confused:
Mulla on jo sänky valmiiksi valittuna, jonka haluan ostaa eikä se ole kallis ja mulla on siihen samaan sarjaan kuuluva hyllykin :p
Enkä mä vaan pidä ajatuksesta, että olisi vauvalle käytetty patja, kun en itsellenikään ottaisi:smiley-ashamed005

Edit. Tilasin juuri imetysliivit, maidonkerääjiä ja rintapumpun netistä, eli aiemman kysymyksen voi unohtaa.

Rittääkös jos ottaa yhdet imetysliivit ja liivinsuojia sairaalaan mukaan? Saako muut tarvittavat sitten sieltä (rintakumit, maidonkerääjät, rintapumppu jne), vai pitäiskö nekin olla mukana?

Muokattu viimeksi:
Sillon ku mä sain esikoisen niin sain naistenklinikalta rintakumin, kerääjää en oo käyttäny koskaan ja siel oli pumppaushuone jossa oli sähkönen pumppu millä sai käydä pumppaamassa jos siltä tuntu, mutta mä en sillä saanu tisseistä ulos pisaraakaan, en tosin ole saanut millään pumpulla, mun tissit ei heru pumpulle lainkaan. Siin vaihees kun maito nousi viimein (4. päivä synnytyksestä) mä vaan sit pidin tosi ahkerasti vauvaa rinnalla ja ajan kans tuotanto tasaantui :)
Lansinohia saa kans kun pyytää hoitajalta, se on sitä rasvaa mitä laitetaan nänneihin kun ne tuppaa menemään aikas rikki alussa

Taysissa kyllä rintakumeja ja pumppuja saa tarvittaessa lainaan. Itsellä ainakin alkoi maito oikeastaan vasta nousta kotona - poika oli1.5 vrk kotiutuessa.

Ajattelinkin, että sieltä varmaan saisi. Tosin potilashotellista en niin tiedä, mutta luulisi. Eipäs tullut mieleen, mutta eipä niistä rinnoista tosiaan ensi päivinä varmaan kauheesti pumpattavaa tule.

Mulla on nyt sairaalakassilistalla sitten seuraavat asiat:
- imetysliivit ja kertakäyttöisiä ja pestäviä liivinsuojia
- oloasu ja hygieniatarvikkeet
- kamera, kännykkä
- vauvalle vaatteita
- neuvolakortti
- hankittavia: sisäkengät, turvakaukalo

Varmaan listalta puuttuu vielä paljon, mutta en kyllä ehdi miettiä saati pakkailla vielä muutamaan päivään. Ensi viikonloppuna varmaan koitan pakata kassin valmiiksi. :)

Mun pitäis kans jotkut sisäkengät miettiä. Viimeksi oli ainakin jalat niin turvoksissa ettei mikään muu kuin släpäri mahtunut jalkaan...

Mä pakkaan ehdottomasti mukaan omia sukkia! Sairaalan sukat on niin kamalia lörpöttimiä, et ne on tuhannella rullalla jalassa! Täytyy ottaa taas jotain sellaisia jotka voi heittää roskiin kotiutuessa kun en niitä pöpöjä kotiin halua kantaa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä tehdään sairaalassa liivinsuojia, niistä äitien vaipoista. :D Eli ei välttis tarvis suojia mukaan. Ja mä en koskasn tarvinnu tai oo kokeillutkaan rintakumia, käsittääkseni sen tarve riippuu nännien muodosta? Maidonkerääjääkin tarvitsin vasta kotona, kun oikeesti maito nousi, mutta olen kuullut äiteistä, joilla maito nousee kunnolla jo kolmantena päivänä (mulla siis meni muutama viikko, saatto tosin johtua siitä, että neiti joi myös pullosta ekat viikot, kun oli osastollakin).
Mä muuten tykkäsin sairaalan pumpusta. Mä alotin pumppaamisen toisena päivänä, kun neiti meni osastolle ja kävihän se kipiää! Ja vartin tulos oli 2 ml! :D Pikkusen oli turhauttavaa, mutta samana iltana se oli jo 10 ml ja seuraavana päivänä jo 1 dl. :) Mutta nyt ei toivottavasti tarvis heti alkaa pumppailemaan ja vauva jaksais itse syödä. :)

Jos tosiaan käy niin, ettei vauva jaksa itse syödä, niin kannattaa mennä sit pumppailemaan, että saa varmasti maidontuotannon käyntiin. Mun kaverille oli käyny niin, että sille ei ollu neuvottu esikoisen kanssa pumpun käyttöä ja ei ollu käyttäny pumppua sairaalassa. Sai sitten imetettyä noin 3 kk ja kokoajan lisäksi pullosta, millä sitten jatkoi. Hänen mielestä imetys ei lähteny kunnolla käyntiin sen takia, ettei hokannu alkaa heti pumppailemaan, mutta eipä nuista oikeasti voi tietää, miksi ei aina vaan onnistu se imetys.o_O

Oho, pahoittelut, oon alkanut tossa aikasemmassa höpöttämään ihan muista jutuista, kun sairaalakassista :rolleyes:

Tänään tuli pitkän aikaa supistuksia 5 minsan välein niin sain taas hiukan uutta intoa et vois ihan oikeesti pakkailla, noh nyt oon edistyny niin paljon et olen nostanut kassiin ne vaatteet, jotka aikasemmin katoin valmiiks hyllylle, sit sain laitettua sinne kassiin myös hygienia vehkeet ja kestoliivinsuojat :) Lisäksi hyllyllä on vaatteet joita esikoiselle menee hoitoon mukaan ja siihen nostin lisäksi varatutin, nokkiksen ja tuttipullon ja esikoisen vaipat :) Vois seuraavaks kattoa kassiin noi omat vaatteet ja miehelle vaihtovaatteet synnytyksen jälkeen.

Mulla on tai oli ainakin viimeksi matala rinnanpää ja itse ristimäni ujot nännit ;) niin tarvitsin heti alkuun rintakumia, että vauva saisi kunnon otteen. Vauva oli kaikenlisäksi laiska imemään, joten vietin kans paljon aikaa pumppaillen tyhjää. Mulle sanoi sillon joku hoitaja, että kotona voi jo vähän herätellä nännejä niin, että leikkaa lääkeruiskusta kärjen pois ja "imuuttelee" sillä ;) Tälläkin kertaa uskon tarvitsevani rintakumia, ellei nää nännit heräiski henkiin vanhasta muistista.. Ajattelin ensin ottaa omat mukaan mutten nyt tiedäkään kun synnäriltäkin saa...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Apua! Siis mullahan saatetaan käynnistää synnytys jo reilun viikon päästä ja mulla on edelleen kaikki vauvanvaatteet pesemättä saatikka pakkaamatta.
Muutenkin on koko sairaalakassi etsimättä.

Mitenköhän sitä sais otettua itseään niskasta kiinni ja hommiin?

Mä myös ihan alkutekijöissä tässä valmistautumisssa, täällä tosin ei mitään käynnistämisiä odoteta.. oon pessyt niitä vauvanvaatteita mitä kaappiin tullut, ei mitään tietoa mitä siellä on. ajattelin jos nyt saisi edes kaivettua omaan osastoonsa ne pienet vaatteet, niin pääsis jotain nappaamaan mukaan kun lähtö tulee.
Itselle varmaan nakkaan sitten viimehetkellä jotain puhdasta johonkin tyhjään kassiin-ei vaan kertakaikkiaan osaa valmistautua vielä.. 37+tuntuu niin vähäiseltä vielä:rolleyes:

olisin ihan onnessaan jos tulis niin nopea synnytys että ei kerkeis kassia pakata:grin! siitä haaveillessa..

Mun pitäis löytää neuvolakortti jostain... Viime neuvolan jälkeen sijoittanut sen hyvään jemmaan.

Nyt on vauvalle valittu kotiutumisvaatteet. Neutraalit, varmuuden vuoksi :)
Haluun vielä hankkia jonkun kivan kassin johon laittaa ne ja muut tavarat :p

Takaisin