Sairaalakassi

Meillä meni lopulta sairaalakassin pakkaaminen niin, että käskin miehen viskata kassiin ennen lähtöä neuvolakortin, imetysliivit, puhelimen laturin, hammasharjan, hiusharjan ja deodorantin. Jotain muutakin tuo taisi hässäkässä laittaa kassiin. Mutta hyvin pärjättiin ja mies toi sitten juttuja sitä mukaan kun tarvittiin, toisin sanoen suklaata ja lehtiä luettavaksi. :grin
 
Sairaalakassin pakkaus on nyt aloitettu!

Tajusinpa nyt sitten, ettei mulla ole aavistustakaan, mitä vaatteita vauvalle pitää ottaa mukaan edes vain kotiutumisvaatteiksi! :smiley-ashamed008 Muutenkin on aikas hakusessa miten vauva yleensä puetaan, toivon että neuvolasta ja sairaalasta tai anopilta tai jostain saan vielä selkeitä ohjeita....

Jos sää on n. 15-25C ja vauva lähinnä sisätiloissa, riittääkö yksi hihallinen body (50) + puolipotkuhousut (50), hattu ja käsiin jotkin sukat tms? Vai olisko pelkät potkuhousut kätevämmät, tai hihaton body varoiksi jos on tosi kuuma? Tarviiko ulos mahdollisesti jotakin velourihaalaria tai muuta vastaavaa ulkoiluvaatetta (jota meillä ei taida edes olla vielä)? Oletan että ei näin kuumalla ilmalla, mutta eihän mulla ole hajuakaan ja kohta taas kylmeneekin.

Entäs jos pääsee potilashotelliin ja on siellä pari päivää omilla vaatteilla, kuinka paljon kannattaa varata mukaan?
 
Mä en laita vauvalle lyhythihasta bodya ennen ensi kesää.. Mä pakkasin vauvalle bodyn, potkarit sekä varoiks ohuen haalaripuvun. Lisäksi villasukat, tumput ja ohuen pipon. Ja vielä peitto, jos on vaikka kovin tuulinen ilma... Jos asteita on vaan 15, niin saa nuo kaikki päälleen. Jos on yli 20, niin jätän tuon haalarin pois. Ilmastoidussa autossa saa kyllä peitto olla osittain päällä silti. Niskasta kokeilemalla saa tuntumaa siihen, onko sopivasti vaatetta päällä.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on potkupuku (oikeastaan se ei ole sellainen peruspotkupuku vaan sellainen joka on niin kuin mekko, mutta se sidotaan jalkopäästä, jonka takia laitetaan vielä sukat.. ehkä tuolle vaatteelle on oikeasti oma nimikin?), myssy, tumput eikä muuta. Laitetaan sitten vauvalle vilttiä päälle :)
Sairaalasta mennään kuitenkin suoraan autoon ja autosta kotiin etten usko, että tarvitsee paljoa vaatetta.
 
Ja nyrkkisääntö lienee ihan pikkuvauvan kanssa, että yksi vaatekerta enemmän kuin itsellä. Mä pakkasin nyt potilashotellin toivossa yhteensä neljä vaatekertaa :) tosin viimeksi esikoinen taisi hengata samoissa rytkyissä lähes koko ajan, vai olisiko kertaalleen vaihdettu... Mutta eipä ne tilaa vie ja jos vaikka puklailee heti tms, niin ainakin puhdasta sit päällä. Ja tiedä missä hormoonihöyryissä siellä sitä pientä vaatettaa. Mutta meidön tyypille siis pakattuna kotiinlähtöä ajatellen body, housut, sukat, tumput, lakki ja velourhaalari. Lisäksi autossa sit peitto tarvittaessa.
 
Mä oon joskus kuullut, en nyt muista mistä, että vauvalle yks kerros enemmän vaatetta kuin itelle. Tietty maalaisjärjen mukaan. :) Mullakin saman tyylinen setti kuin nakarilla. Fleece puvun löysin prismasta kympillä, että kattele kauppareissulla lasten vaatteet läpi. Peitto myös hyvä idea, jos sattuu tosi kolea keli. Ite tykkäsin esikoisen kans enemmän puolipotkareista ja josta 62/68 koosta sukkahousuista. Ne ihan pienet sukkahousut ei oikein istunu, mutta mitkäpä ne istuiskaan niille pikkunyyteille. :D
 
Mä kannatan sellaista "ota vähän liikaa mukaan"-meininkiä, laittaa siitä sitten sopivasti.:wink
helpompihan se on jättää laittamatta kun nyhjästä tyhjästä..
 
Me päätettiin miehen kanssa mennä tilanteen mukaan, että hän tuo sitten lisää vaatetta mukanaan, jos on tarvetta :)
Mä en oikein tiedä, mitä mä itselleni ottaisin sinne. Että tarvitseeko sitä mitään muuta kuin vaihtovaatetta.
Eipä mulla esikoisen kanssa ollut kuin kotiutumisvaatteet, omat vaatteet ja hygieniatarvikkeet sekä äitiyskortti.
 
Itse henk koht suosittelen kietaisubodya. Paljon helpompi pukea, kun etenkin ekan kanssa saattaa vähän aristella käsittelyä, niin ei tarvitse heti alkaa pujottelemaan sitä pienen pientä päätä kaula-aukoista läpi. Minä siis vielä kolmannenkin kohdalla pakkaan mukaan kietaisubodyn kotiutumista varten :)
 
Kiitos neuvoista! :) Mä en osannut päättää, niin otin sitten kaksi potkupukua ja yhden bodyn ja puolipotkarin potilashotellia ajatellen (kaikki taitaa olla 50-kokoa, mutta osa on selkeästi naftimpia). Lisäksi myssy, sukat ja tumput. Ja varoilta yksi 60:n velourhaalari ja viltti, jota en edes tullut ajatelleeksi.

Mulle tulisi kaksi kassia, joista toinen synnärille ja toinen potilashotelliin (jos sinne pääsisi), ja siihen sitten vauvanvaatteet ja itselle jokin oloasu ja yöpaita.
 
Tässä on meiän kotiutumisvaatteet. Mä en käytä ollenkaan shortseja ja t-paitoja ihan pienillä kun ei ne osaa vielä säädellä lämpöään. Mä puen pitkiin hihoihin ja lahkeisiin ja sään mukaan sit valitaan materiaali eli jos on hirmunen helle niin ohutta puuvillaa jne. lisäksi hattu, sukat ja tumput, tai sit body jossa hihat jotka voi kääntää kiinni. Ite tykkään kans ihan pienien kanssa käyttää kietasubodeja.
 

Liitteet

  • IMG_5768.JPG
    IMG_5768.JPG
    270.6 KB · Katsottu: 69
Meidän poitsulla kotiutumisvaatteina oli pitkähihanen body, potkuhousut ja hattu. Lämpöä oli +28 astetta ja sopivasti tuntui olevan päällä. Eli kylmälle ilmalle varmaan saa olla aika paljon vaatetta. :)
 
Kiitos tuosta vinkistä "vauvalle yksi kerros enemmän päälle mitä itselle". Kuulostaa maalaisjärjellä ajateltuna ihan fiksulta näin esikoistaan odottavan korviin :)! Juuri äsken sain sairaalakassin pakattua ja lapun kirjoitin vielä sinne mitä viimehetkellä tulee heittää kassiin. esim. puhelin, mikä voi paniikissa ihan hyvin multa unohtua :grin!
 
Tämä olikin hyvä tulla piipahtamaan täällä pitkästä aikaa.
Juuri tänään mieleeni juolahti sairaalalaukku.Kai tässä on vähitellen alettava sellaista kasaamaan kokoon vaikka kaikkien näiden kuukausien jälkeen on raskaudesta vielä epätodellinen olo ...
Hyviä vinkkejä. Kiitos niistä:signs001
 
Tuossa kun kävin jo laitoksen vaatteissa kääntymässä niin muistui taas mieleen kuinka isoja ja KUUMIA ne on! Heti kun pääsin kotiin niin heitin kassiin muutaman ohuen topin ym

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Tämmöset valmistu mulla tänään sairaalakassiin. :) Nuo tyttöjutut olikin jo virkattuna joku kuukaus sitten, mutta piti vielä varulta tekasta pojallekin jotain.
 

Liitteet

  • WP_20140604_002.jpg
    WP_20140604_002.jpg
    256.1 KB · Katsottu: 53
Hieno setti, brjo :)

Ja enpä kehtaa laittaa rinnalle näytille omia tekeleitä :D Oon käyttäny kutomista hermojen rauhottelukeinona ja tehnyt pari myssyä ja tumput, mutten osaa ollenkaan kutoa, joten lopputulos on jotain ihan muuta...

Olisko tää nyt kolmas kerta elämässäni, kun kudon. Mutta silti hyvä rentoutumiskonsti, suosittelen siitä syystä taitamattomillekin :)
 
Tuossa kun kävin jo laitoksen vaatteissa kääntymässä niin muistui taas mieleen kuinka isoja ja KUUMIA ne on!

Hyvä vinkki, kiitos - en kestä yhtään esim. keinokuiduista johtuvaa vaatteiden hiostamista ja kävin saman tien sujauttamassa kassiin muutaman hellevaran :)
 
mä aion ehdottomasti olla omilla vaatteilla.pakkasin tanssihousut (mustat nätit ohutta collegee) ja parit imetystopit,en tod aio millään sairaalakuteilla siä hiihtää tai helteestä kärsiä.
 
Takaisin
Top