Sairaalakassi

Juu kattelin samaa että se villahaalari on valtava, mutta en ole saanut aikaiseksi hankittua sopivampaakaan. En raaskis uutta ostaa kun se menee päälle vaan pienen hetken. Niin ja fleece viltti tulee kanssa mukaan ihan varuiksi. Luulen kyllä ettei sitä tarvii kun meiän auto on ihan pirun kuuma, kun siinä ei ole ees ilmastointia.
 
Esikoisella oli heinäkuun alussa kotimatkalla body, housut, sukat, tumput ja myssy. Ja sit kopan päällä vielä viltti. Ja ovelta ovelle palvelu oli miehen puolesta käytössä, eli ulkona varmaan sen alle 15 metriä.. Joku viltti on näppärä. Meillä on autossa edelleen esikoiselle aina viltti, jos vaikka onkin ohuemmat vaatteet ja nukahtaa, niin ei tuu vilu
 
Mä käytän facebookin lastenvaatekirppiksiä, niin saa tarvitsemansa koti sohvalta postilaatikkoon ja vaan muutamalla eurolla. :) Esimerkiksi juuri tuon velourhaalarin.
 
Siis, mä en oo saanut kyllä sairaalakassia aikaiseksi ollenkaan, vaikka pari viikkoa oon suunnitellut..
Ja tajusin juuri, että tytöllekin pitäisi olla jokin vaatereppu valmiiksi pakattuna, jos joutuu mennä yöksi hoitoon.
 
Mut ei kai sillä kassilla vielä kiire ole? Mä ajattelin pakata vasta reilusti kesäkuun puolella. Tietysti lista on hyvä tehdä, jonka pohjalta kassiin on sit helppo heitellä kaikki tavarat (jos vaikka tulee kuitenkin kiire :grin).
 
Niin ja mä tietysti puhun nyt vaan itseni ja muiden loppukuun tyyppien puolesta, osallahan täällä mennään jo rv 36:ssa ja siinä vaiheessa voi olla ihan hyvä alkaa asettua jo lähtökuoppiin kassin kanssa. :)
 
Mulla on jo muutama viikoa ollut päässä pieni ääni, joka sanoo, että "pakkaa vaan kassi ajoissa". :p
Viimeksi en ollut pakannut ja sitten lamaannuinkin niistä supistuksista etten edes pystynyt.

Ehkä mä jaksan keskittyä ja innostua paremmin, kun oon saanut nämä koulujutut pois tieltä, ja ensi viikollahan mulla pitäisikin olla kaikki tehtyä. Nyt on vaikea keskittyä mihinkään, jonka taas huomaa kodin siisteydessäkin :grin
 
Menisköhän tuo oranssi äitiyspakkauksen kesto kotiutumisvaippana vai pitäisköhän pakata muutama erilainen vaihtoehto mukaan?
 
Veikkaan, että on iso alkuun. Meidäm 3660 g ayntynyt esikoinen käytti alkuun melkein pelkästään Nallen s-koon vaippoja (3-7 kg) ja nekin oli ensiviikot kyllä reiluja. Nyt oon pari ihan nb-kokoista jemmannut nettikirpuilta.
 
Sitä minäkin arvalin, vaikka se näyttää kyllä tosi pieneltä ja koko oli jotain alkaen 3 kg. Toinen vaihtoehto vois olla nauhavaippa villiksillä, mutta mitä jos en osaakaan sitoa sitä elävälle vauvalle (nuken kans olen tietenki harjotellut jo aikoja sitten :p)!

...ihanaa olla tämmönen köpö. Toivottavasti pysyn anonyyminä :smiley-ashamed008
 
Mulla tuo sairaalakassi projekti on sillä asteella et mä oon moneen kertaan suunnitellu et kirjoittaisin valmiiksi listan, mutta en vaan ole saanu vielä aiakseks ottaa kynää käteen ja kirjottaa sitä :D Sillon ku odotin esikoista pakkasin kassin ajoissa ja pakkasin sen uudestaan vaikka kuinka monta kertaa, joista viimeset tyyliin 3 kertaa vielä sinä päivänä kun synnytys oli käynnistynyt ja lopulta se mitä mukaan tuli oli semmosia jotka pakkasin siinä supistusten lomassa ja vähän olen ajatellut et niin teen nytkin et pakkan sit kun käynnistyy. Esikoiselle pakkaan hoitokassin jossain välissä kun vaan saan aikaseks, toivottavasti pian ettei tarvi sitä pohtia sit kun lähdön aika on
 
mä en oo oikeen uhrannu tälle viä ajatustakaan...vaikee vauvallekaan pakata mitään kun ei tiä onko se si 50cm vai 56cm se vaatekoko.ja ite tarvin viä niitä(kin) vaatteita,mitä aattelin ottaa mukaan (aion olla omissa sairaalassa).en myöskään oo hommannu yksiäkään imetysvaatteita...luultavasti kiroilen ja pakkaan si kun pitäs synnärille lähtee,jos yhtään menee niin kun aina ennenkin,eli viime tippaan :p:grin
 
oon mä muuten sen verran saanu aikaseks et oon alottanut tekee musalistaa mukaan, kun otan läppärin mukaan saliin jotta voin kuunnella musiikkia synnytyksen aikana, se m mulle tosi tärkeä ja mua kasassa pitävä juttu :)
 
Tota just mietin yks päivä, että onkohan musiikkia mahdollista saada saliin asti mukaan. Pelkäsin, että käy niinku inssissä: ensin ajoin kaikki ajotunnit rennosti radio päällä, mikä autto unohtamaan sen ajamisen kauheuden ja pelot, mutta sitten inssissä pitikin laittaa radio kiinni ja menin ihan paniikkiin :D

Hyvä, jos antavat kuunnella, se helpottaa todnäk enemmän ku ilokaasu :)
 
Meillä oli ainakin Taysissa radio päällä, cdsoitin oli samassa. Oli kyllä enempi miehelle, mitään muistikuvaa mitä sieltä on tullut... Ja meillä vauvalle tulee mukaan 50 cm vaatteet, esikoinen oli 51.5 cm ja silti tuntuivat isoilta. Ja tästä vielä ultrissa lupailta miniä.
 
juu mulla oli viimeksikin mukana läppäri ja kajarit ja ihan sai kuunnella mitä ite tahto, salissa oli joku cdmankkakin mut en tiennyt et sellanen on niin otin tosiaan siks koneen mukaan ja niin siis teen nytkin :) mua auttoi ihan hirveesti se et pystyin kivussa keskittyy siihen musiikkiin ja mukana murisemiseen jne.

Vauvalle otan mukaan 46cm ja 50cm vaatetta, esikoinen hukkui niihin 46cm vaatteisiin ja ainakin toistaseks tää toinenkin on ultrissa ollut pikkarainen, me vanhemmat ollaan kans aika jämiä niin en usko et tulis mitään ylläri jättiläistä
 
Mä en pystyisi kuuntelemaan synnyttäessä mitään musiikkia.
Mä liitän niin helposti musiikin erilaisiin muistoihin ja tunteisiin etten uskalla ottaa sitä riskiä, että jos synnytys onkin ihan kamalaa, niin se biisi aina muistuttaisi mua siitä :grin
 
Mulla siis autto sietää kipua kun keskityin tuttuihin biiseihin ja tosiaan murisin sanoja mukana sen minkä pystyin eli en keskittyny siihen supistuskipuun vaan äänen tuottamiseen ja kuunteluun
 
Se on hyvä, jos on omia apuja kivunlievitykseen, joten toivottavasti muistat ottaa musiikin mukaan! :p
 
noooo kyl mä silti ruinaan ja rukoilen siel muutakin, mut toi autto alussa ja sit välissä kun muista mömmöistä loppu teho niin pysty keskittyy johki muuhun uutta vaikutusta odotellessa :) tulikin mieleen et pitäs käydä se tens masiina ostamassa, mä tahdon semmosen oman kun on tullut ihan niska/hartia/selkä särkyyn sellasta kokeiltua aikasemminkin ja duunissa tullut käytettyä ja se on ihan loistava laite
 
Takaisin
Top