Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä katoin siel aulassa jotain lentäviä lääkäreitä ku ei muutakaan tullu :D ja oli ipodit ladattu ja kaikki valmiina ni en ees kassia kerenny avaamaan perkule ku koko homma oli jo ohi :D

Täähän olikin loistava ketju kun nyt vasta ehdin lukeen ja tässä samalla poimin teiltä ideat mitä pakata ja kirjoitin listaa samalla! :) Mulla oli esikoisesta musiikkia mukana, mut en halunnut kuunnella ollenkaan kun tuntui et mä jouduin keskittyyn niihin supistuksiin (ja rentoutumiseen) ihan täysillä et selvisin niistä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Zeni, mitä sulla on siellä, kun noin tiiviisti oot saanut pakattua?
Ihana muuten toi sun "kassis" :p

Hammasharja + -tahna, shampoo, hoitoaine, hiuksiin jätettävä hoitoaine, kosteusvoide, parit liivinsuojat (kesto ja kertis), imetysliivit, ponnari ja pari pinniä, dödö...ööö...ei kai muuta.... No, vauvan kamppeet odottaa vielä kuivumista, mutta ne meneekin sitten ihan omaan kassiinsa ja se kassi kaukaloon. Kamera kulkee puhelimessa ja laturi siihen on aina käsilaukussa. Mitä muuta sitä tarvis :P?

Oho, no on tossa jo tavaraa!
Otatko itselles mitään vaihtovaatetta? :)

En taida, sairaalassa kuitenkin hiihdän siinä kaavussa ja jos lähtö vaatteet sotkeentuu, niin mies saa tuoda mulle puhtaat tullessaan. Alkkarit täytyy kyl viel heittää pussiin, päksissä ei 2012 ollu enää kinkkuverkkoja :/

Eikö sieltä päksistä saa sitten minkäänlaisia "alushousuja"?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Aivan, täytyy kait omat mammapikkarit muistaa ostaa ja pistää mukaan, varmuuden vuoksi :p

Saa, mutta ne on niitä perus sairaalakalsareita, "muuten kivat, mutta kiristää kainaloista" mallia :P

Siis luin just blogipostauksen tosta taysin potilashotellista ja siellä siis olis omat kuteet itselle aja vauvalle heti käyttöön... Tai ei kai pakko ole, mutta toki varmaan mukavampi normiasiakkaiden seassa sompailla syödessäkin omissa kuteissa kuin sairaalan kaavussa. Hmm. Vitsi kun tietäis, et mahtuuko sinne sit vai ei. Et pakkaako muutakin kuin kotiinlähtökuteet. Tai no saahan niitä sit kotoa lisää, kun lähellä asutaan.

Sairaalakassi pakattu JES! :grin Vauvalle on kyllä aika monet vaatteet mukana, mutta mitäpä tuosta, on ainakin vaihtoehtoja ihan senkin takia, että tulisi oikeata kokoa. Varmaan joitakin muutoksia voi vielä tulla, mutta tuolla pärjää hyvin jos lähtö tulee äkkiseltään :rolleyes:

mä oon nyt saanu aiakseks niin paljon et oon laittanu erilliselle hyllylle vaatteet jotka esikoiselle menee hoitoon mukaan ja sit ne vaatteet joita vauvalle tulee sairaalaan mukaan. Vauvalla aion pitää jo laitoksella omia vaatteita. Sit oon tehny koneelle soittolistaa synnytystä varten, musiikista siis. eli vaihees ollaan mut ainakin on alotettu :D

Itse ajattelin ottaa sairaala-ajan ihan lomailun kannalta ja sotkea sairaalan vaatteita, mutta nyt kyllä alkoi houkuttelemaan nuo vasta ostetut söpistelyvaatteet. Jospa ottaisi muutaman mukaan jos haluttaakin käyttää omia...

mä pidin esikoisellakin omia ihan sen takia et sille ei löytyny sairaalasta sopivia, vaikka pyysin, ne vaan tarjos sellasia aivan järkyn isoja joihin mun tyttö olis mahtunu yhteen lahkeeseen koko vauva. ainoastaa vvo:lla ollessa sil oli sairaalan vaatteet, housut oli 35cm ja body 40cm, oli syntyessään 46cm pitkä ja ne vaatteet mitä normiosastolla annettiin oli 50 tai 56 en muista enää mut ihan sika isoja mun minille, oli paljon helpompi ja kivempi pitää sit omia kun ne oli ees melkein sopivia.

No mä toiveikkaana nyt pakkasin vaavillekin parit vaatteet juuri kassiin, jos tosiaan päästäis sinne potilashotelliin. Jos ei, niin sitten mennään sairaalan vaatteilla,

Taas mä edistyin hitusen, nyt on kirjoitettu lista et mitä pakataan mukaan mulle ja mitä esikoiselle :) varmuuden vuoksi kirjoitin myös et mistä ne tavarat löytyy että mieskin osaa ne pakata lähdön hetkellä jos en itse kykene :)

Mä en oo vielä edes pessyt vauvan vaatteita... :smiley-ashamed005 Meinasin, että lomalla sitten. :rolleyes:

Tosin eilen illalla alkoi yhtäkkiä alavatsaa ja -selkää kouristella menkkamaisesti, muttei ihan kauhean kipeästi kuitenkaan kun nukahdin kesken kaiken. Niin iski hetkellisesti pieni paniikki, kun tajusin että ei sitä loma-aikaa välttämättä jääkään ihan kauheesti, jos pitääkin lähteä sairaalaan ennen aikojaan. :eek:

Minulla lähtee sairaalaan mukaan lisäksi kapaloliina vauvalle. Itse en osaa kapaloida tavallisella peitolla ja en aina jaksa hälyttää kätilöä paikalle kapaloimaan. Sain esikoiselle aikanaan Beboliinan kapaloliinan, joka on suunniteltu silleen et kuka vaan osaa kapaloida. Meidän vauvat on ainakin tykänneet olla pienessä käärössä :). Lisäksi kakkonen huusi ihan koko ajan sairaalassa ja itse asiassa aika pitkään kotonakin (koliikki), kävi lähinnä huonekaveria sääliksi, kun hänen vauvansa olisi nukkunut niin nätisti :rolleyes:. Kapalointi olisi voinut auttaa silloin ja olisi saanut itsekin nukuttua hieman sairaalassa olo aikana...

Mä oon tota kapalointia nyt kanssa miettinyt. Sairaalassa alkuun kiuputtivat siihen peittoon, mutta eihän se kiinni pysynyt... Äskön katsoin esikoiselle jo vaihtovaatteet, yöppärin ja hammasvehkeet kasaan. Viimein muistin kaupasta ostaa uuden hammasharjan ja tahnan, niin pystyi ne pakkailemaan sit mukaan otettavaksi.

Takaisin