Sairaalakassi

Skylar

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesäkuunmammat 2014
Mitä siis kassiin mukaan? Itselle ja vaaville? Tästäkin on tainnut olla keskustelua muiden topiikkien yhteydessä, mutta pitäskö koota ehdotuksia tänne? Musta tuntuu jotenkin tosi hankalalta ruveta pakkaushommiin (vihaan puuhaa ylipäätään,vaikka pakkaaminen liittyykin useimmiten johonkin mukavaan).
 
Synnyttämään lähtiessä mulle tulee mukaan: äitiyskortti, läppäri musiikkia varten, kamera ja laturi, puhelin ja laturi ja miehelle vaihtopaita niin ja jotakin syöyävää ja juotavaa niin ja villasukat.
Sairaala-ajalle otan vauvalle mukaan omat vaatteet, haluan pitää alusta saakka omissa vaatteissa ja kotiutumisvaatteet, itselle kans omat oloiluvaatteet, hygieniakamat ja kaukalo et saa sit kuskattua vauvan kotiin.
 
Vauvalle katsoin jo kaukaloon vaatteet valmiiksi ja mies tuo ne sitten jälkikäteen sairaalaan. Itselle kassiin tulee leggarit, tunika, imetysliivit ja muut alusvaatteet. Hygikamat ja tossut kans mukaan. Muuten kännykän laturi ja herkkuja :) viimeksi taisi olla luettavaakin, kun köynnistettiin ja ajattelin sen kestävän, mutta alkoikin heti supistella ja vauvan syntymän jälkeen enää mitään tullut luettua.. Alushousut oli kyllä kanssa turhat, kun ne verkkopikkarit oli vaan NIIIIIIIN mukavat.
 
Mulla ei viimeks ollu muuta mukana kuin aamutossut (ja tietty äitiyskortti). Ja en oikeestan kaivannu muuta kuin pompulaa, huulirasvaa ja lanoliinia (sitäki taitaa saaha sairaalasta). Mies toi vaatteet ja hygieniatuotteet myöhemmin. Mutta ne tossut oli musta aivan must. :) Mullaki kassi jo varulta pakattun ja kyllä siellä taita vähän muutaki, (turhaa) olla. :)
 
Lämpimästi suosittelen muuten laittamaan siihen sairaalakassin lähelle vanhan pyyhkeen ja vaikka äitiyspakkauksessa tulleen muovifroteen. Heittää ne peffan alle lähtiessä jos vaikka sattuu menemään vedet autossa, tai ne on menny jo kotona. Ei oo meinaa kiva putsata.... Mä meinasin laittaa myös kakkoselle ostetun ison muovifroteen viikkojen täyttyessä meidän sänkyyn. Viimeksi nipinnapin vältyttiin sängyn pesulta...
 
Mulla on sairaalakassi osittain pakattuna..
Sinne tulee mulle
- parit legginssit, joita kaipasin viime kerralla. Muutoin käytän sairaalakaapua.
- parit alushousut ihan varooksi vaikka viimeksi pidin kans niitä verkkopikkareita :p
- kotiutumisvaatteet, jotku mukavat ja rennot
- imetysliivit ja parit liivinsuojat kotiinlähtöä ajatellen. Saako muuten synnäriltä liivinsuojia käyttöön siellä olo ajaksi?
- puhelin ja laturi
- äitiyskortti
- hammarharja ja -tahna, hiusharja, pari ponnaria ym hygieniakamaa ja ainakin tipsiväri kotiinlähtöä varten :grin
Ja vauvalle
- kotiutumisvaatteet ja pieni peitto
- tutti varooksi
- kaukalon saa mies sitten tuoda kun tulee hakemaan
 
Mä en viimeksi alkuun tarvinnut suojia, vaikka sitten kun maito nousi, niin sitä tulikin oikein tulvimalla... Mulla meni eka kierroksella vedet oikein hulahtamalla matkalla bussipysäkille - onneksi oli hame. Synnärillä sainkin sit niitä supervaippoja ja hengailin vielä vuorokauden kotona ja kaupungilla, kun ei supparit alkaneet. Eli vaikka sitä vettä tasaisesti tulikin, niin oli niitä megasoteitä turvaamassa autonpenkit :)
 
Mä tunnen itteni jotenkin saamattomaksi, kun en ole vielä uhrannut ajatustakaan sille, mitä sairaalaan pakkaan mukaan. Mutta onneks täältä saa hyviä vinkkejä, niin hoituu homma nopeammin sitten, kun reipastun ja otan asian hoitaakseni :)
 
Huh, en oo miekään vielä edes miettinyt mitä pakata mukaan... Jospa tässä kohta puolin ois hyvä :grin
Muuten voi tulla miehen tuomana mitä sattuu...

Sairaalan verkkopikkareita käytin kotona, mutta ihan eri tarkoitukseen: leikkasin haaraosan auki ja käytin niitä "rintsikoina" öisin. :laughing001 Hyvin pysyi liivinsuojukset paikallaan eikä ollu maitoa joka paikassa! Rintsikat oli jotenkin ahdistavat käyttää öisin, kun nakuna tottunu nukkuu.
 
Mulle laitoksella yökkö askarteli niistä kans tuubitopin niin pysy kaalinlehdet tissien ympärillä :D monikäyttöset ne verkkohousut :D
 
Tuo on niin hyvä idea! Siis noi verkkorintsikat yöksi!
Mä viimeksi tuskailin just tuon kans kun en öisin olis halunnu pitää rintsikoita ja sit yritin pitää jotain normi toppia mutta heräsin aina siihen kun liivinsuojat oli ties missä ja paita märkä :mad:
 
Koitan nyt jotenkin hahmottaa miten pikkareista voi tehdä rintsikat... :think005

Vai luinko mä nyt ihan omiani... :grin
 
Mä oon imettäessä pitänyt yöllä sellasia tosi löysiä urheiluliivejä (vuosimallia 1800.. sloggi), joissa saa tissin helposti "kaulasta" esiin-siellä pysyy suojatkin paikallaan kun on alareuna napakka.

Ja noi imetysliivit kannattaa kyllä muistaa ottaa sairaalaan(yritän itseäni tässä muistutella..)-ekakerralla olin ilman, ja onhan se aika piinaa laahustaa sairaalan käytävillä "turpoovat tissit liehuen vapaasti" kaavun alla:confused:
 
Gemini, kun niistä verkkokalsareista leikkaa sen haaraosan auki niin sen voi pukea päälle kuin tuubitopi tai olkaimettomat rintsikat, sinne ne jää maitokannut kinkkuverkon sisään :D
 
Mä muistan vaan et mä kurkistelin paidan kaula-aukosta vaan niitä mun kahta kaalinpäätä ja hihittelin niille keskenäni kun olin iiiiihan pikkusen väsyksissä, taisinpa mä niistä jonkun kuvankin napata ja lähettää miehelleni :D
 
Itse jaksan toitottaa siitä huulirasvasta!!!
Miulla ainakin huulet kuivuu sairaalassa ihan korpuiksi sen tehokkaan ilmastoinnin takia. Eli muistakaa naiset huulirasva :notworthy
 
Hei tyhmä kysymys, pitäiskö ne vitamiinit ottaa mukaan synnärille? Mä ainakin aion imetyksen ajan jatkaa niitä? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei tyhmä kysymys, pitäiskö ne vitamiinit ottaa mukaan synnärille? Mä ainakin aion imetyksen ajan jatkaa niitä? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo, ei sairaalasta saa muuta kuin kipulääkkeitä tarvittaessa ja tyyliin antibioottia jos tarttee jotakin varten. Omat reseptilääkkeet, insuliinit yms. mukaan. Ja siis vitamiinit myös jos niitä haluaa syödä. Näin miuta ohjeistettiin viimeeksi.
 
Hyvä kun muistutit huulirasvasta! Muutenkin tän siitepölyallergian takia huulet ja suu kuin beduiinin sandaali...
 
Takaisin
Top