Sairaalakassi

Mäki taidan turvautua sairaalavaatteisiin, vaikka yhet vaatteet otanki mukaan. Mä viimeksi vuosin niin taidokkaasti monet vaatteet päivässä vereen, tosin sillon leikattiin väliliha. :P
Joo mäki alotin esikoista oottaessa ton virkkaamisen ja en mikään pro ole, mutta netti on pullollaan niin nättejä ohjeita, että pakko kokeilla. Hyvä kun muistutit kyfi, pitääpä tekasta vielä tumput! :)
 
Mä yritän päästä sinne potilashotelliin, niin siellä ollaan omissa rytkyissä. Viimeksi mulla meni kans kyllä pari mekkoa päivässä vereen... Noh, onneksi sairaalaan vaan se reilu 5 min matkaa, niin voi miehen lähettää hakemaan vaatevarastoon täydennyksiä tarvittaessa :) ja multa ei kans tuo käsitöiden teko luonnistu. Olis kyllä ihanaa, jos osais. Nyt köytön mummoa ja siskoa toteuttajina kaikille villahaalareille ja pipoille sun muille.
 
Meillä on kanssa erillinen potilashotellikassi pakattuna, jonka mies voi sitten käydä noutamassa vielä kotoa, jos sinne päästään. Siellä on siis mulle useampi vaatekerta, vauvalle useampi vaatekerta ja miehelle vaihtovaatteet. Muuten menen ihan sairaalavaatteilla ja vain omilla sukilla, imetysliiveillä ja sisäkengillä. Vähän kyllä jännittää, onko silloin juuri kamala helle ja millainen ilmastointi sairaalassa sitten olisi.

Mä en ole kokenut käsityöntekijä ollenkaan, mutta olen koittanut sukkia oppia neulomaan nyt parin vuoden ajan, ja vauvallekin sain parit sukat tehtyä. Eilen juuri sain kypärämyssyn vihdoin valmiiksi (ensimmäinen työ joka ei ollut sukkapari!), ja nyt aloitin juuri kunnianhimoisimpana työnäni villahaalaria ensi talvelle, saa nähdä saanko valmiiksi. On neulominen kyllä kivaa, vaikka näin aloittelijalla joutuu usein menemään vaikeimman kautta (eli kaikki ohjeet ensiksi väärinymmärtäen) ja hitaanpuoleisesti.
 
Jokos täällä on kaikki pakanneet kassit sairaalaan mukaan? Itse en edelleenkään olo saanut uhrattua kuin ajatuksia tuolle projektille, ja taitaa jäädä taas siihen että pakkailen supistusten lomassa..siis jos vaan tämä suostuu tulemaan ilman käynnistelyjä :)
 
On pakattu. Ainoastaan vähän mietin nuita vauvan kotiin tulo vaatteita. Ei taidakkaan esikoisen 44 koon vaatteet mahtua, kun nyt jo viikkoja 39+1. :)
 
Voi, en mä tiennytkään että niin pieniä vaatekokoja on kuin 44. :)

Mä olen pakannut kaikista pienimmät koon 50 vaatteet sinne sairaalakassiin pari viikkoa sitten, mutta nyt tuntuu että ehkä tarvittaisiinkin jo isompia kokoja varuiksi.
 
Muokattu viimeksi:
Joo, esikoinen oli 46 cm pitkä syntyessään ja 44 vaatteita käytettiin eka kuukausi. Kyllä mä uskosin, että 50 koon vaatteet on sopivat ihan vastasyntyneelle. Tietty riippuu geeneistä (me ollaan miehen kans aika perus lyhkäsiä) ja vaatteiden mallista. Kietasubodyt oli muuten tosi käteviä aluksi, kun ei oikein uskaltanu pukea pientä. :)
 
Joo, mäkin taisin olla 45cm syntyessäni, että ihan kiva että sen kokoisia vaatteita kuitenkin tehdään. :)

Meidän molempien suvut on aika pitkiä, ja vaikka sieltä ei pitäisi tulla jättiläistä ultran mukaan, nyt ainakin tuntuu että poika on kyllä niin suuri kuin vaan mahaan mahtuu (ja mahakin hyvin suuri). Että en tiedä tarvisiko suurempaa vaatetta kuin 50, mutta ainahan voi hakea jälkeenpäin.

Ja hyvä vinkki nuo kietaisubodyt! En edes muista enää laitettiinko me niitä mukaan, täytyykin tarkistaa.
 
Meillä mies valitsi ja toi (niin, ei tosiaan ollut pakattuna valmiiksi tässä talossa! :wink) mukanaan sekä 50 cm että 56 cm vaatteet sairaalaan. 50 cm vaatteet meni kyllä vielä sairaalassa, mutta viikko kotiutumisen jälkeen ei kyllä siis enää mennytkään.

Hurjaa kyllä miten vauhdilla tuo poitsu kasvaa, nyt on jo ensimmäiset 62 cm vaatteet käytössä (poika huomenna kolme viikkoa...)
 
Meillä esikoisen kanssa ekat viikot käytettiin kietaisubodeja ennen kuin uskallettiin siirtyä muihin :) nyt taas sairaalakassissa kietaisubodeja mukana. Ja meillä kassi pakattuna. Ehkä se kirosikin tän homman yliaikaiseksi...
 
Mäkin nyt aloitin kassin pakkaamisen noiden yöllisten tyhjennys-suppareiden siivittämänä..mutta en mä sinne oikeen mitään keksinyt:p, kassi nyt kuitenkin tyhjä muista kamoista..saa nähdä millä täyttyy kun tosisupparit kehiin astuu. vauvallekin heitetty kaukalon päälle jotain vaatetta..koko unknown sillain käteensopivalta tuntuu:)- meillä ei muuten koskaan käytetty 50-kokoista vaatetta, on nuo vauvatkin olleet toki isomman puoleisia. mutta mä oon tykännyt pukea mieluummin tilavia kun kovin nafteja vaatteita "löysälle" vastasyntyneelle..
 
Vaatteet on valittu vauvalle, mutta muuten en ole mitään laittanut.
Mies tuo sitten lisää tavaraa jälkeenpäin, jos jotain unohtuu tai ei ehdi pakkaamaan :)
 
Mä sain muuten tänään neuvolasta lapun jossa ohjattiin ottamaan mukaan neuvolakortti, eväitä ainakin tukihenkilölle, helposti puhdistettavat sisäkengät tukihenkilölle, henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet, säännöllisesti käyttämäsi lääkkeet, musiikkia (halutessa on cd-soitin käytössä) ja kamera. Nämä siis TAYS:in ohjeiden mukaan..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä pojat on ollut yli 50cm molemmat, että muistaakseni 56cm vaatteet otin molemmmille sairaalaan kotiutumisvaatteiksi. Tällekin tulokkaalle on tuon kokoiset varattuna. Aluksi tietysti tuntu, että vaatteet on hieman isot, mutta mielummmin isot kun kinnaa päällä.
Sairaalakassi itsellekin on ollut jo hetken aikaa pakattuna. Mitään erityistä en ota mukaan, hygieniavälineet ja kotiutumisvaatteet itselle sekä kameran ja yhden kirjan, jos aika tulee pitkäksi osastolla.
 
Mulla esikoinen oli syntyessään kans 46cm ja hukkui kauan kaikkiin vaatteisiin ja ihan ekaks kotiutumisen jälkeen haettiin kaupasta niitä 44cm vaatteita et olis ees jotain melkein sopivaa, niitä pitikin varmaan kuukauden sit päästiin 50cm ja olisko ollut 3kk kun päästiin alottelee jopa kokoa 56cm :D saa nähä kummonen tää pikkuveikka on...
 
Eipä ole pakattu vielä, vau-kirjasen sairaalakassi- sivu on pöydällä auki muistuttamassa, että vois vaikka tehdä asian eteen jotain. Varmaan sit pakkaan kun alkaa tulla jotain oikeiden supistusten tapaista ym. synnytysoireita.
 
Mäkin varmaan pakkaan kassin vasta sairaalaan lähtiessä, kun olen vähän sellainen, että jätän kaiken viime hetkeen. Mun aiemmat synnytykset on kyllä alkaneet reippaasti ja edenneet suht. nopeasti, mutta jos nyt ainakin miettii etukäteen, mitä siihen pakata, niin eiköhän ne nopeasti ole kasassa. Voihan miestä sitten pyytää tuomaan täydennystä tarvittaessa. Meiltä (tai täältä mun luota, miehen luota vartti enemmän) on vain viiden minuutin automatka sairaalaan, niin äkkiäkös täältä hakee, mitä tarvitsee.

Vauvan kotiutumisvaatteet ajattelin pakata erilliseen kassiin turvakaukaloon, jonka mies sitten ottaa mukaan lähtöpäivänä. Ne täytyy varmaan yrittää katsoa valmiiksi aikaisemmin. Turvakaukalokin tosin on vielä siskon luona 100 km:n päässä...

Vähän vaiheessa tässä siis ollaan vielä, monessakin asiassa. Muuttokin edessä ilmeisesti (toivottavasti) ensi viikolla, jos saan siihen liittyvät jutut hoidettua niin, että se järjestyisi jo ensi viikolla. Jos en, niin juhannuksen jälkeen sitten. La 28.6... Ihan kiva kyllä, jos tässä vaiheessa voisi jo käpertyä vain itseensä ja odottaa vain synnytyksen alkamista. Mutta ei tällä kertaa... o_O
 
Voi Ailiina mä niin jaan ton sun olosi, et kumpa voisi vaan käpertyä odottaan! Meillä on iso remontti menossa ja kaikki keskittyminen menee siihen ja täällä rempan keskellä asumiseen taaperon kanssa.. Ihan pahaa tekee ajatus kotiutua tällaiseen kaaokseen vauvan kanssa :/ Mut onneks sain ensimmäisen odottaa rauhassa ja tehdä valmistelut ajan kanssa niin on edes kertaalleen saanut kokea sen ihanuuden, tällä kerralla mennään näin..
 
Itellä ollu sairaalakassi melekkeen sen kuukauven jo pakattuna. Piti olla mukana, ku käyttiin päivän reissu Joensuussa miun vanhempien luona. Sinne sentään se päälle 500km ni ei ois tarvinnu kaikkia uutena käyvä sitte jos ois siellä tarvinnu synnyttää. :D itekki vauvalle pakannu 50cm vaatteet, ku esikoinenki oli sen 48cm eikä tästä toisesta varmasti isompaa tuu. :)
Kauhhee teillä nuo muutot ja rempat. :/ite tein meijän vuokrakämppään rempan just ennen toukokuuta valmiiks, sillon jo meinas ressi iskee sen kans ettei oiskaan saanu valmiiks ajoissa. Eli tiiän tunteen :/

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, on kyllä tuttua tuo rakentamisen keskelle synnyttäminen- esikoinen tuli keskelle ekan talon runkojen tekoa(ja siis ihan vaan omalla työllä noita laitettiin), toinen sai jo katonpäälleen, mutta paljon oli kesken, kolmas keskelle yläkerran viimeistelyä, neljäs uuteen taloon, taas kesken yläkerran erittäin kiireellisen tekemisen (yksi makuuhuone käytössä 3:lle lapselle, itse nukuttiin olohuoneessa..), nyt oikeastaan eka kerta kun saa rauhassa käpertyä itseensä:), ja onhan tää aika luxusta:p. Osaa kyllä arvostaa tätä auvoa! piharakennukset vaiheessa, mutta se ei haittaa tätä rauhaa!
Tsemppiä kaikille muuttajille ja rakentajille!
 
Takaisin
Top