Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkään mitään jättieväitä meinannu pakata, ehkä pari pillimehua ja proteiinipatukka miehelle, yks redbull mulle ja kasa bisbis- ja sukulakuja molemmille :) Luotan siihen että pärjään muuten sairaalaruualla mutta haluun et on miehelle noi hätävaraeväät ettei sen tarvii kärvistellä nälissään tai kadota mun vierestä hakeen evästä! Niin ja siis noiden lisäks tietenkin se salainen pieni pullo laurent perrieriä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä onneks pakkasin oman sairaalakassini keskiviikkona.. Torstaina kun tuliki yllättäen lähtö sairaalaan lanssilla, niin eipä siinä ennen lähtöö ois ollu aikaa alkaa kassia pakkaileen, ja saa toi kassi olla nyt valmiina koko ajan.. Vauvalle pakkaan sitte vasta lähempänä toukokuuta, kun vaikka vauva jo syntys niin eipä sitä heti kotiin saatais kun niiin pieni vielä.. Omaan kassiin lisään sitte jotain namia lähempänä laskettua, kun muuten tuolta sairaalasta saa kyllä syötävää jos on nälkä..

en oo vielä miettiny sairaalakassin pakkausta, vinkkejä imeny kyllä vaikka mistä lehtijutuista ja täältä näyttää hyvin myös löytyvän... tuleva mummo (siis äiti- itse 21v ja äiti ollu parempi ku hyvä tuki) kyllä toi jo pienen kuoharipullon ja käski pakata sen mukaan :D

Tuosta sairaalaruuasta, et meidän sairaalassa on ollut tosi hyvät ruuat, varsinkin iltapala on aina ihana, kun sen saa itse lappaa ja ottaa niin paljon kuin illaksi/yöksi tarvii ja sit on vielä jääkaappi osastolla, minne saa laittaa omia eväitä (jos on) ja mistä löytyy mehua ja hedelmiä kaikille. Ja annokset synnyttäneille on hiukan isommat kuin muille. Mä oon ollut joka kerta ihan kauhean nälkäinen ne sairaalassaolopäivät ja melkein nuollut aina lautasen, vaikka siellä lähinnä makaa paikallaan, mutta karkkia ei niinkään ole tehnyt mieli, vaan ihan ruokaa ja kunnon syömistä.

röppö, kyllä itsekin tykkäsin synnärin sapuskoista ja tosiaan karkkia ei paljoa mieli tehny synnytyksen jälkeen :) Kamala jano mulla ainakin oli muutaman päivän verran synnytyksestä.
Saishan nuo viikot ainakin mun puolesta mennä rapsakkaa notta pääsis tuota sairaalakassia pakkaileen jo ihan tosissaan!

Jorvin sairaalassa on ihan törkeen hyvää pizzaa! Niillä on oma pizzauuni jossa tekee pizzaa :wink Vinkkiä Jorvissa synnyttäville... Mut en kyllä ajatellut mitään evästä pakata. Viimeksi mun vanhemmat toi karkkia ku kävivät ja sitä popsin sitten pitkin päivää. Juotavaa saa sairaalan kahviosta ja voihan sitä pyytää sit isompaa kokoa esim vichyä kun joku tulee käymään. Osaston jääkaappiin voi ladata omia eväitä mut muuten sieltä saa syödä jos nälkä tulee... Sairaalapöperöt oli viimeksi vähän oudot (jotain aniliininpunaista keittoa jne), mutta eihän sinne syömään mennäkään :wink Mies kävi viimeks mäkissä ku odoteltiin että synnytys etenee...

Mä en oo yhtään perehtyny et onko Taysin lähettyvillä ees mitään muuta ruokapaikkaa kun sairaalan kahvilat. Vois ehkä senkin etukäteen selvittää niin tietää sit mitä on tarjolla jos vaikka käy niin ettei sairaalan sapuskat maistu. Mä saatan olla välillä niin nirso...

Eväitä aattelin pakata lähinnä synnytyksen ajaksi, ja sekin oikeastaan miestä ajatellen :) itte saan tarvittaessa jotain syötävää sairaalan puolesta, mut mies ei kyllä muista a) syödä ennen lähtöä ja b) syödä synnärilläkään ennen kuin on lähes pyörtyä, jos synnytys pitkittyy. Osastolle ei niitä eväitä varmasti tarvi :D

Taysissa on monta ruokapaikkaa ja jos pääsee Taysin hotelliin vauvan kans, niin siellä saa hotelliaamiaisen ravintolasta. Olin tyytyväinen viimeksi ruokiin ja osastolla on jääkaappi josta saa kaikkea syötävää itse hakea.

Mä epäilen tosiaan, että miehellekään ei ehdi tulla nälkä synnytyksen aikana. Ite en vois kuvitellakaan silloin syöväni mitään ja jos toinen alkaa siinä vieressä jotain sämpylää pupeltamaan ni saa varmaan jostain sydänkäyräanturista otsaansa :p Meijän kaikki muksut on syntyny yöllä/aamuvarhaisella ja ollaan saatu kumpanenkin sitten ihan reilu aamupala. Kauhea akka olen joo tiedetään, mutta vararavinnoillaan saa meillä ukko sitkutella jos pitkittyy ku en syö minäkään.

mä en ole hirveesti ajatellu tota kassia vielä, vaikka ehkä kannattais jonku verran... koskaan tiedä vaikka joutuis lepoon vaan sinne :sad001 Meillä Phks:ssä oli kyllä niin surkeet tarjoilut, et pakko oli pyytää eväitä tuomaan, ketkä kävivät... Mulla oli koko ajan nälkä, vaikka ne väittivät sitä runsas kcal ruoaksi.... tai sit mä vaan syön paljon :oops: ite aion just jotain pientä pakata mukaan, ettei tarvii koko ajan jotakuta pyytää tuomaan... ja miehelle ei muuten annettu siel yhtään mitään... kahvia oli lupa keittää vissiin jotain 3kuppia vuorokaudessa tai jotain sellasta... kanttiinissa ja sellasesta masiinasta joutu leipiä itelleen hakea, raukka parka meinas nälkään kuolla :p meinasin lapulle kirjottaa jääkaapin oveen mitä tarvii... jos tulee äkkilähtö, osaa ukko sitten edes jotain tuoda :wink jos ite pakkaan kovin ajoissa, mä purkaan ja pakkaan sitä sinne toukokuulle asti ja sit jotain jää taatusti :) viimeks pakkasin ajoissa, mut mukaan lähti ainoostaan käsilaukku ja kamera siitä kassin päältä... se kassi unohtu kotio :grin ja 2 päivää meni ennenku ketään tuli kattomaan, niin ehdin siinä ajassa kaivata niitä henk.koht. juttuja mm. rasvoja, harjoja yms. yms... sairaalan kanttiinista piti käydä ostamassa hammashommelit ja ne makso maltaita, niin en raaskinu muuta sit sieltä ostaa... rasvaa sain joka suihkun jälkeen sellaseen lääkemittaan onnettomat lirun o_O ja ne saippuat ei kyl ollu mitään kummosia... ihmettelinki ääneen siellä, että mistä ihmeestä se sairaala maksu muka koostuu, jotain reilu 35€/pvä :wink ja kirja oli kiva juttu, vaikka se vauveli oli jo siinä kainalossa.. oli ihanaa rentoutua ja lukee ku toinen pieni tuhisteli siinä ihan vieressä :Heartred

Häh, eiks sairaalas ole edes hammasharjoja? Tai siis ei ne kertikset nyt mitään über hyviä ole mutta hoitaa hommansa. Kun umpparista olin viikon sairaalassa yli 10 v sitten niin silloin toivat koko tuubin rasvoja ja ne sai viedä mukanaan. Pari vuotta sitten olin allergiakohtauksen takia yhden yön osastolla niin silloin ei saanutkaan tosiaan enää rasvaa kuin pienen törpöllisen. No, oli kyllä eri sairaalakin. Hammasharjat muistaakseni oli sentään silloinkin.

Eiköhän kaikessa säästetä. Ainakin itse totesin tämän eilen terveysasemalla jossa ei ollut käsidesiä missään. Ihan hanurista, etenkin tässä flunssakaudessa:mad:

juu ei tuolta päksistä ainakaan saa mitään... siitä rasvastakin ne nurisi, että pitäs omat olla ja pyydä että joku tuo.... hammasharjaa ku kyselin niin ohjasivat heti kanttiiniin.... jos ei ois ollu rahaa, olisin varmaan ollu pesemättä :confused: ihmettelin että sai sentään vauvalle ne vaipat, mut aina oli vaan muutama esillä... varmaan just ettei porukka vie niitä mennessään...

Siis mitä ihmettä! Tottakai saa hammasharjat, rasvat yms. kun pyytää. Täytyy sanoo, että on ihmeellinen sairaala jos ei saa. Oliskohan ollut joku takakireä hoitsu! Mitenkään hoitajia mollaamatta, oon itsekin semmonen. :eek:

voi hyvin olla... tosin täytyy sanoo, et siel osastolla oli sillon tasan yks mukava hoitaja.. se olis ehkä antanukki mut oli vasta mun vikana päivänä vuorossa.... itseki lähäri ammatiltani, mut vaikka kuinka säästetään, niin kyllä yritän maalaisjärkeä joskus käyttää........ tuol muuten pyydetään tuomaan omat lääkeet mukana... onko muuallakin niin?

Omat lääkkeet siksi, jos on jokin semmonen säännöllinen lääkitys jota ei satu just sillä hetkellä olemaan lääkevarastossa. Yleensä silti lääkkeet jaetaan sairaalasta, vaikka lääkkeet olisikin mukana.

Siis tä.. Mää oon ihan pihalla kyllä että mitä kaikkea sairaalakassiin tarvii. En oo tosiaan tienny että sairaalasta saa pikkareitaki? Taian pakata omiaki kyllä mukaan. Mitä muuta sieltä saa.. sukat, aamutakin ja tossut? Semmonen on mun mielikuva osastolla olevasta synnyttäneestä naisesta :grin. Joku puhu verkkreistaki. saako osastolla siis olla omissa vaatteissa? entä jos on vaan se sairaalan aamutakki, saako sinne alle mitään alupaitaa vai ollaanko sen alla ihan tissiliivisilleen sitte? Miten mulla on näin avuton olo :oops:

Ite tein listan pakattavista tavaroista viikonloppuna ja aattelin nyt alottaa pakkailua ku on hiihtoloma.. Tosin oon taas lähtöpisteessä että mitä sinne taas tarviikaan. Ehkä se on niin yksilöllistä, loppujenlopuksi :)

Taysin ohjeistuksessa käsketään ottaa omat sisätöppöset mukaan, muut vaatteet saa sairaalasta. Niin ja sit ne omat liivit :)

Takaisin