Sairaalakassi

Jatkan tuolta hankittua-palstalta tänne.. Eli vappuaattona laskettu aika ja jos ees lähelle menee, niin mulla ainakin on miniskumppapullo laukussa. Sairaalassa ennen sai meillä päin kuoharia lasin ja nyt se on omenamehua. Mut lasillisen kippistän on se sitten luvallista taikka ei :p Sen uskon ansainneeni siinä vaiheessa. Muuta karkkia tms en ota kun en karkkia oikeestaan koskaan syö.

Hiukan miettinyt kassin sisältöä jo, mutta en sitä vielä pakkaa. Josko sitten kun ä-loma alkaa.
 
Mimii: et ole ainoa. Yhtään vauvanvaatetta en ole pessyt ja pinnasänkykin majailee vielä appiukon vintillä. Kyllähän tässä vielä ehtii :grin
 
Joo, myöki saahhaan huomenna pinnis vasta koottua uudes kämpässä ja varmaan tänään käyn, ehkä sen porukoilta hakemassa :P
 
En ees haaveile pinniksen kasaamisesta ennen toukokuuta..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Me kannetaan ensin bebe tupaan ja pinnis perässä. En tosiaan haluua pinnistä tänne mahan kanssa väisteltäväksi vaan saa hengailla varastossa siihen asti.
 
Muokattu viimeksi:
Meidän pinnis on 1vn käytössä, eikä ajateltu vielä siitä siirtää isompaan. Vauva nukkuu kainalossa. :)
 
Meillä ainoastaan äitiyspakkaus on tulevassa vauvan huoneessa muuten vielä huone remontoimatta ja kaikki tavarat (vaatteet, vaunut ym.) hankkimatta :D, Kyllä sitä sit huhtikuussa kun on lomalla ni ehtii ne hankkimaan ja jos ei ehi ni mies sit käy tarpeelliset jutut ostamassa ja loput hankitaan vauvan synnyttyä :) Oon aatellu et päivä kerrallaan mennään ja turha stressi pois :)
 
Mäki tähtään siihen et ku jättäydyn pois töistä kuukauden päästä ni sit mul on kaks kuukautta "luppoaikaa". Eli sen voin sit käyttää vauvanhuoneen sisustukseen, tavaroiden haalimiseen, vaatteiden pesemiseen ynnä muuhun aiheeseen liittyen. Mähän tylsistyisin kuoliaaks jos olisin kaikki tähän mennessä jo laittanu valmiiksi. Toki rentoutumista unohtamatta!
 
Meilöä pinnasänky vielä esikoisen käytössä, mutta taapero sänky hänelle odottamassa, kunhan löydän siihen jostain sopivan patjan.. Vauvalle vuokrataan ensisänky, joten eipä tolöa patjan hankinnalla vielä kiire ole :)

Äitiysavustuksen suhteen taidan sit kuitenkin ottaa sen rahana, kun tallessa on kaikkea. Jo esikoisen j
 
Mä lähen synnärille varmaan ihan peruskäsilaukkuni kanssa... Mukana siis lompakko, puhelin, kamera, lapsille vaihtosukkia ja -lapasia sekä vaippoja, muutamia viihdytysleluja, ehkä joku rasia pähkinöitä tai muuta hätävaraevästä :p Niin ja muistakaa se tärkein eli NEUVOLAKORTTI. Sitä se kätilö on ekana penäämässä. Ekakertalaiset varmaan muistaa prikulleen kuinka pitkällä raskaus on yms. tärkeät jutut, mutta ite just mietin, että hitsi jos nyt lähtö tulis ni ei mitään käryä millä viikolla edes ollaan :oops:

Ukko tuskin ehtii mitään synnytyksessä syömään ja itellä ei ehkä oo ruoka päälimmäisenä mielessä. Vaatetta ja muuta rompetta voi mies kuskata sitten perästä tarpeen mukaan.
 
Itse haluan ottaa heti itselle kaiken tarpeellisen mukaan,ettei miehen tarvitse sen takia lähteä kotona käymään,kuitenkin matkaa sinne tulee sairaalasta 80km. Ja voipi olla että hengailee sitten välillä tuttujen luona siinä sairaalan lähellä,ettei tarvii kotio ajaa. Meille synnytysvalmennuksessa painotettiin että isälle kannattaa ottaa mukaan jotain evästä,kun esim. jollei ole mikään paikka auki,että vois välillä hakea. En tiedä siitä sitten,jotenkin tuntuu vähän hassulta...

Pieni lista on jo tehtynä mitä sitä mukaan pakkaa,mutta ei kuitenkaan mitään mitä ei varmasti tarvii...
 
Meilläkin melkein pakko ottaa vähä rompetta kassiin mukaan kun synnäri sijaitsee 70km päässä kotoa. Mutta kyllähän ukko siinä sit laukkaa kodin ja synnärin väliä kun on tuo esikoinen. Voi että ku oltaiskin jo lähempänä toukokuuta :) Huomenna alkaa rv 32 !
 
Mulla on semmonen olo, ku oon ajatellu että pakkaan sit vasta viime hetkillä, ni mul on varmaa just jotain kertakäyttöastioita, pullaa ja kahvipaketti! :--D No ehkä just tommoset saippuat yms ja vaatteet vois jo pistää laukkuun ettei sit tuu paniikki ku täältä yksin pitäis lähteä! Kaukalo on onneks toimitettu jo hovikuskille Mummille :)
 
Mietin vaa, kun porukka on pakkailemas melkosen määrän evästä mukaan. Ite meinasin vaan namipussukan ottaa :rolleyes:
 
Mä en oo aatellut viel eväitä, mut nyt kun mainitsitte... Luulen et mukaan saattais tarttuu jugurttijuomaa ja mehuja(kaikki kylmä on mun juttu, etenkin kipeenä niin luulen et sielläkin uppoois) ja jotain suolaista. Muutenhan tuo sairaalaruoka on mitä on, mut kyl nyt sen pari pv niilläkin selviää...
Mut miehelle on ostoslista valmiina ku lapsi on ulkona, sushia sushia ja sushia :wink
 
Minuu kiinnostais maistella sushia, kun se taitaa olla nykyää melko IN. Mut raskauden aikana en oo siis aikonu.. Enkä varmaa koskaa muutenkaa, kun miehel keliakia ja niis valmis susheis on gluteenia..
 
Takaisin
Top