Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja meiän sairaalasta saa tossutki käyttöönsä. Kantsii tsekata jos sairaalan sivuilta löytyy jotain infoa (pitäs vissiin itekin vilkasta mikä meininki KYSsissä on, jos siellä synnytän).

Siis ne sairaalan pikkarit on sellaisia kertsiharsohousuja. Oli kyllä ihan supermukavat sen supersiteen kanssa =) Sairaalasta en kyllä odotakaan saavani muuta kuin hoitoa, jopa vaipat saisi mun mielestä porukka tuoda itse. Sellaisista nyt onkin kunnan helppo säästää vs. hoitohenkilökunnasta. Taysissa ainakin mulla oli kaikki omat jutut just vaatteita lukuunottamatta. Tossut oli kans omat, vaikka niitä kai periaatteessa sieltä pyytämällä saa, mutta tiedä sit kuinka mukavia ne kumikengät on. Sairaaloista nyysitään nykyään niin paljon niitä vaippoja ja jopa niitä vastasyntyneiden vaatteita ja rintakumeja, että pitävät mahdollisimman vähän esillä. Itse kyllä taisin viimeksi ottaa myös yhden ylimääräisen jälkivuotositeen mukaan... Olivat vaan niin paljon parempia kuin jotkut kaupan versiot.

Meiän saikun pakkausohje sairaalaan on, omat olovaatteet, kylpytakki, tossut ja vauvalle vain turvakaukalo, ei muuta!

Mä en kyllä meinaa omia vaatteitani sotkea sairaalassaoloaikana! Ihan sama kuinka rumia rytkyjä siellä on tarjolla mutta niissä aion silti kulkea :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

nyt vähän kirjasin listaa, kaks eri kassia tulossa kun pkssk neuvottiin ottamaan mukaan vaan välttämättömimmät ku siellä pienet tilat-katotaan miten pienet sit huhtikuun puolella valmennuksessa... omat sukat ja pikkarit,imetysliivit ainakin mukaan ja pakollinen neuvolakortti ja kamera ja öö...

Joo sen takia sinne ei vauvallekaan mitää oteta. Ainaki sivuilla on, et vaa kaukalo. Valmennuksessa en oo käyny. Mut melko ahtaat tilat on mitä joutun käymää.

Tiedän, että oon sairaalabakteerikammoinen hoitsu, mutta sitä se työ sairaalassa on tänä päivänä. En aio ottaa mitään omia mukaan sairaalaan, sillä en halua kantaa pöpöjä kotiin. Tietysti kotiin lähtövaatteet yms. Vauvan vaippoja, rasvoja yms. pidetään esillä vain muutama sen takia, että kun potilas lähtee, jäljelle jääneet esillä olevat heitetään pois. Se on säästöä, kun bakteerit ei leviä!

K-SKS:ssa on noi pikkaritkin ihan sitä samaa matskua mitä se ihana sairaalamekkokin. Mutta ovat siis venyvät ja paukkuvat, että tosiaan mahtuu niitä mahtisiteitä hyvin. Mulle ainakin kätilö ihan sano, että ota vaan niitä isompia sairaalansiteitä myös kotiin mukaan.

Eipähän noita esillä olevia siteitä ja vaippoja kyllä pois heitetä. Jatkuvastihan siellä kenttä rullaa ku uus tulee huoneseen ja toinen lähtee. Hoitopöydällä asioidessa ku normaalia hygieniaa noudattaa ja maalaisjärkeä, eiku anteeks arkijärkeä ku käyttää ni ei se hirveen vaarallinen bakteritartunta kovin todennäkönen ole.

en mäkään huomannu että oltais mitään pois heitetty ku ihmiset vaihtu... ja Phks:ssä oli joka huoneessa vaan yks hoitopöytä, mitä parhaimmillaan 3-4 äitiä, isiä ja lasta käytti.... eroja sairaaloiden välillä taitaa olla aika paljon.. sit siel isossa yleisessä hoitohuoneessa saatto olla useempiki hoitaja vauvoja hoitamassa samaan aikaan.... tuol ei ollu perhehuoneita tarjolla ollenkaan :sad001 oonkin vähä haaveillu, josko pääsis jonneki muualle synnyttää :rolleyes: mut tuol neuvolassa katotaan pitkin nenän vartta ku otan asian puheeks ja viimeks lääkäri tarjos jo lähetettä pelkopolille :eek: en kyl ottanu vastaan ku seki vissiin toimii just siel Phks.ssä :grin

tosin tää ei kyl ny liittyny tohon kassi asiaan ollenkaan.. hups :grin

Meillä sairaalassa ohjeistettiin ainakin aina ennen ja jälkeen hoitopöydän käytön taso pitää suihkauttaa ja pyyhkiä desinfiointi aineella ja sen jälkeen vielä laittaa vauvan oma harsoalusta siihen. Rasvat yms ei ollu henkilökohtasia, että pikkukippoon sai turauksen putelista omaan käyttöön. Vauvan vaatteet piti vaihtaa joka aamu, eikä tosiaan mitään ylimääräsiä tavaroita pyörinyt siinä hoitotasolla.

Musiikki! Miten mä oon unohtanut tärkeimmän ajanvietteen?! Mitäs teillä on soittolistoilla?
Itsellä on tällä hetkellä parhaimmat fiilikset mustasta funkysta kuten Stevie Wonderista ja James Brownista. Naislaulajista soulimpaa puolta kuten Nina Simonea ja Billie Holidayta, ehkä Sharon Jonesiakin, ja kun oikein tarvitaan rutistusta, jumalainen Grace Jones voi valaa uskoa.

Mä en oo osannu ollenkaan päättää että minkälaista musiikkia haluisin ottaa synnärille mukaan. Mies saa varmaan tehä jonkun hyvän soittolistan. Pitäis vaan eka päättää olisko se sit sellasta rauhottavaa ja rentouttavaa musiikkia vai sellasta mistä sais voimaa synnytykseen. Ehkä pitäis tehä 2 listaa?

Siis otatteko te musiikkia mukaan?minne?!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Synnytyssaliin. Siellähän saattaa vierähtää ties kuinka kauan aikaa. Jotain viihdettä pitää olla, kun ei niitä hätäilevän miehenkään jorinoita jaksa koko aikaa.

sanoin jo miehelle että pitää tehä levy sairaalaa varten, miun musiikkia kiitos (pahoittelen muita sairaalassa olijoita (PKSSK) listalla disturbed, viikate, mokoma, apulanta, within temptation, nigthwish, evanescene, kolmas nainen, happoradio... ym sekalaista) :p:rolleyes:

Mä en oo kuunnellu pahemmin musaa aikoihin, paitsi radiosta (Radio Rockin soittolista sopii yleensä omaan korvaan aika hyvin). Jos nyt jotain virittelisin soimaan niin Peal Jamia, Metallicaa, Paramorea, Billy Talenttia, Shinedownia, Stonesouria, Danko Jonesia, Manic street preachersia ja Greendaytä olisi soittolistalla. Ehkä vähän sekaan The Smitshiä ja The Buzzcocksia.

Takaisin