Sairaalakassi

Me juteltiin joku aika sit vähän tästä aiheesta jo tuolla huhtikuisissa ja siellä totesin että mulla oli puhelimessa jo jonkunlainen lista...kunnes puhelin joskus joulukuussa tippu vessanpönttöön. Listaa on pitäny siis ruveta kokoomaan uudestaan. Muuta ei oo vielä kirjotettuna kun otsikko :D
 
No sen verran oon kyllä päättäny jo että pakkaan 2 kassia, toisen joka otetaan mukaan mennessä ja toinen jonka mies tuo kotiutumispäivänä.
 
No mulla on tälläne viime muksun ajoilta oleva lappunen missä lukee tälläset perusjutut.

Äidille:

Imetysliivit,
Aamutakki ja tohvelit,
T-paita ja verryttelyhousut tms,
Vaatteet kotimatkalle,
Kampa ja harja, shampoo ja hoito aine,
Saippua, deodorantti, hammastahna ja -harja,
Kosteusvoide, meikit ja käsirasva,
Lukemista,
Kännykkä ja laturi,
Juotavaa ja hedelmiä,
Kamera / videokamera

Lapselle:

Body (tai housut ja aluspaita),
Turvakaukalo autoon,
Lämpimät vaatteet ja myssy, vauvan peitto
 
Toi on hymykuoppa hyvä, koska turha niitä vauvanvaatteita on sinne sairaalaan raahata ennen kuin vauva on edes syntynyt. Mulla oli ihan samoin.
Muistakaa hammasharja ja tahna yms kauneusvälineet. Mulla oli omat shampoot ja hoitoaineetkin, koska sairaalassa on tunnetusti vain tylsää suihkusaippuaa.

Mä olin sairaalassa ihan sairaalakamppeissa. Omat crocsit tais olla mukana. En viittiny sotkea omia vaatteita, kun niitä sairaalakledjujakin sai olla jatkuvasti vaihtamassa sen mukaan mitä jälkivuotoa tuli yli laitojen.
Omat imetysliivit oli mukana ja liivinsuojia.
 
- Kotiinlähtövaatteet vauvalle..
- Itse otan myös rintapumpun, koska siellä missä synnytän on ikivanha sähköpumppu ja sinne huoneeseen mennään aina hoitajan kanssa..
Jos siis mun rinnat meinaa räjähtää niin saan heti apua eikä tarvitse odottaa hoitajaa..
- Ja muistakaa ottaa sukat, alushousut, ne sairaalan omat on luiruja :/
- Shampoot yms kannattaa kans ottaa :)
- Viimeksi en ottanut meikkejä mukaan mutta nyt mietin että miksipä ei ottaisi, meikkaa sitten kun pääsee kotiin vauvan kanssa? :)
- naposteltavat, aikakauslehtiä muutama, kuulokkeet..
- sairaalasta yleensä saa lansinohia tisseihin, mutta itse otan vielä oman mukaan sinne.. Ikinä kun ei tiedä kuka mulkku tulee hoitajaksi, eipä se paljon tilaa vie.
- rintakumit! Viimeksi niistä ei kyllä ollut mitään hyötyä.
-mun kotiutumisvaatteet on 1 koon liian isot golleget, huppari ja imetyspaita.
 
Vaun äidille-kirjassa käskettiin ottaa mukaan mm. kamera ja filmiä / videokamera ja kasetti. Mistä mää ny sen kasetin tempasen kun kaikki Matit ja Tepotkin meni kirppikselle jo 15 v sitten?!

Muuten olen lähinnä miettiny vasta että mikä olisi just täydellinen kotiutumisasu pienelle.
 
Itsellä ei viel mitään suunnitelmaa vaikka kohta pitäis jo ruveta miettimään minne lasta hoitoon jne. Ja ehkäpä se kassi ois hyvä olla valmiina jos sattuis vaikka kiire tulemaan :confused: Juuri ton vanhan ohjelappusen vain löysin :)
 
Meillä oli pojalle myssy, housut ja body. Lisäksi lämmin fleece huopa autoon kun oli lokakuu kumminkin aluillaan. Ja niillä se pärjäs hyvin autossa ja oli lämmin :)
 
Musta on hankalaa miettiä niitä vauvan kotiutumisvaatteita kun eihän sitä voi tietää minkälainen keli on huhti-/toukokuun vaihteessa. Sillonhan voi olla jo vaikka kuinka lämmintai sit tosi kylmä!

Omat vaatteet ja tarvikkeet on paljon helpommin hallussa tietenki :)
 
Korvatulpat!! Mä oon niin herkkäuninen et jos huone on täynnä kuorsaavia naisia ni se on valvomista sen aikaa mitä joutuu sairaalassa viettämään. Toki voi se olla sitä muutenkin kun ei malta sulkea silmiään ku vieressä on oma pikku tuhisija :Heartred
 
Mä en osaa nukkua tulppien kanssa. Kuulen oman hengityksen ja se alkaa häiritsemään :)
Olenkin pyytänyt hoitajilta nukahtamislääkkeen ja vauva on viettänyt alkuyön siellä hoitajien kansliassa. Saan edes hieman nukkua hyvää unta ennen kuin aamuyöllä tuovat vauvan syömään.

Aion pakata sairaalakassiin myös käsityön. Jospa siellä olisi hetki aikaa neuloakin jotain :)
 
Mä tykkäsin kyl sairaalapikkareista. Mahtuu ne megasuojatkin paremmin niihin kuin mihinkään omiin. Muutenki oon käyttäny sairaalakuteita ja puhtaat vaatteet vain kotiinlähtöä varten.

Vauvalle voi pakata mukaan kaikenlaista ja valkkaa sit sään mukaan päällelaitettavat.

Kassia ei oikein pysty pakkaamaan etukäteen kaikiltaosin ja lähdön tullessa aamuyöstä osa jäi viimeksikin kotiin, mut sitä varten on mies, joka roudaa sitä tavaraa eestaas, mitä tarvii sairaalassaoloajan.
 
Itsekin kassia alkanut jo miettimään. Viimeksi taisi puuttua jotain olennaista ja olla vähän liikaakin mukana ylimääräistä. Ensinnäkin lukemisella en tehnyt mitään, ehkä joku tekee, mie en. Ajattelin ottaa kassiin mukaan vain kaikki tarpeellisimmat ja ehkä mp3 soittimen.
Itsekin hilluin sairaalassa ihan niissä niiden tamineissa. Oli sitten puhtaat omat vaatteet kotiin, siellä kun falskas millon side housuissa tai suoja liiveissä :D
Hui, kohtahan se on menoa :)
 
Mä en oo tuota tekemistäkään kaivannut. Aattelin nytkin keskittyä vauvaan ja tylsistymiseen, että kotihulina tuntuukin ihanalta sen olemisen jälkeen.
 
Mutta voi apua, miks niin monen listalla oli tuolla toisaalla salmiakki...? Siis eikö muut oikeesti syö sitä raskausaikana?? Meidän neuvolantäti on jopa niin höveli et on sanonu et sitä skumppaakin ois saanu kiskasta esimerkiks jouluna tai synttäripäivänä mutta en oo kyllä silti ottanu...

Ihana et joku muistutti korvatulpista! Ne lienee tosiaan tarpeen...
 
Omat sisäkengät/crocsit tai jotkut tossut!! Omat sukat! Ne sairaalasukat on kamalat...
 
Takaisin
Top