Sairaalakassi

Sarra, kyllä täällä ainakin herkutellaan suklaalla ja salmiakilla nytkin. Mutta mukavahan sinne sairaalaan on herkut ottaa mukaan :p
 
Mä en söisi salmiakkia muutenkaan (yök) mutta lakua olen kyllä popsinut. Verenpaineet on alhaiset, joten sen puolesta ei haittaa. En muista oliko siinä jotain muutakin huonoa silti.

Mä en pakkaa kassiin namusia, mies saa tuoda niitä sitten. Kun epäilen että ne kassinamut tulis monta kertaa syödyksi lähtöön mennessä.
 
Nii sitä salmiakkia ja lakua pitäs välttää, jos on korkeat verenpaineet. Ehkä toisessa ryhmässä monella on! Itelläkin on nyt ollut hyvät paineet, mut loppua kohti viimeksikin lähti nousuun...

Tosi hyviä vinkkejä tullut täältä sairaalakassin sisältöön :) pitänee kohta jo laittaa sekin kuntoon, kun nyt vielä jaksaa. Muistakaa ottaa evästä miehellekin! Ne ei kuitenkaan mieti ruokaa etukäteen, vaan vasta kun on pakko eli tod näk kun sairaalan kanttiini on kiinni. Siis jos synnytys pitkittyy. Meillä oli viimeksi "terveysruokaa" lihapiirakoita, jotka nappasin pakastimesta lähdön hetkellä mukaan.
 
Enpäs olisi tullut miehen eväitä aatteeksikaan, hyvä pointti! Mun ukko tykkää protskupatukoista ja pirtelöistä, täytyy varata niitä kassiin.

Sen verran ajattelin miehen ruokahuoltoa että teen pakastimeen jotain sapuskaa, makaronilaatikkoa, lihapullia tms. ja sen verran riittää myös sen porukoille, jos käy niin että joutuvat tulemaan tänne miehen muksuja katsomaan. Vaikka aika pieni todennäköisyys siihen on että muksut täällä silloin olisivat kun tulee lähtö, LA on muksuviikonloppuna, mutta ei tää tyyppi välttis ole niin täsmällinen.

Ja lisäksi aattelin että teen jotain kaffepullaa pakastimeen myös. Jos tulee piankin vieraita pikkuvauvaa ihmettelemään niin on sitten helppo sieltä ottaa tarjottavaa. Tai sit mussutella itse :p

Sori meni OTiksi. :)
 
Ei ole. Me ainakin saatiin viimeksi tutti synnäriltä, kun omaa ei ymmärretty ottaa mukaan. Tosin se tutti piti sit palauttaa, kun päästiin kotiin ja vauva sai oman tutin.
 
Oonko oikeesti ainut joka ei uhraa vielä ajatustakaan sairaalakassille!? :rolleyes:
 
Meidän sairaalasta saa myös tutin ja sen sai ottaa kotiinkin, kun roskiinhan se menis muuten. Meidän joka lapsi on saanut synnäriltä tutin, eikä imetys ole mennyt siitä miksikään. Imuvimma on ollut kaikilla lapsilla niin kova, et ovat selkeästi sitä tuttia tartteneet.
 
Salmiakista on olemassa yksi tuoreehko suomalainen tutkimus, jonka mukaan se saattaa lisätä oppimisvaikeuksien todennäköisyyttä lapsella myöhemmin. Tutkijan mukaan turvallinen päiväannos on varsin pieni.

Tätä on tutkittu vasta niin vähän, että tuskin asiasta voi mitään varmaa vielä sanoa, mutta mä luovuin tuon tutkimuksen takia salmiakista vaikka verenpaine sen sallisikin... varsinkin kun en ikinä osaa ottaa vaan yhtä salmiakkia kerralla, vaan vedän samantien överit.
 
Tuntuu vähän aikuiselta miettiä sairaalakassia. Mutta, sitten kun sen pakkaan, niin mukaan otan ainakin imetysliivit, puhelimen ja laturin, kameran, jotain syötävää (myslipatukat, proteiinipatukat ja kuivatut luumut), pillimehua, liivinsuojia. Lisäksi kotiinlähtö vaatteet, löysät housut, alusvaatteet ja imetyspaita sekä vauvalle body, potkuhousut, hattu..ja se tutti..
Sairaalassa käytän mieluiten niitä sairaalan vaatteita, niin ei tartte kotiin pyykkiä raahata. Ne sairaalan alushousut on kans kätevät ja varmasti mukavammat jalassa (ja olikin mukavat kun oli tehty episotomia) jälkivuodon ekoina päivinä, myös ne sairaalan jättisiteet pitää varmasti paremmin kuin tavalliset yösiteet.
Siinä tais olla ne, mitä tarpeelliseksi esikoisen aikana koin..
 
Mun EX herkku kuivatut luumut, raskaana ollessa hyi että! Mutta meniskö ne sit synnytyksen jälkeen 0___o
 
Voi ei.. Pitäs tosiaan varmaan pestä ne vauvanvaatteet ennen ku alkaa kans pakkaa sairaalakassia. Eihän tässä silleen mikään kiire vielä oo, mutta hyvä varmaan olis siirtää tää edes ajatustasolle jo. Loppuen lopuks eihän sitä tiiä, koska se lähtö sinne sairaalaan tulee. En kyl osaa päättää et mitkä ottaisin meidän pienelle kotiintulo vaatteiks. Itselle varmaankin otan noi löysimmät äitiyslegginssit ja -paidan. :)
 
Tutti asiaan sen verran että meilläkään ei synnärillä tuttia hyvällä katsottu mutta eipä meillä tyttö tuttia huolinutkaan vaan ilmeisesti tissistä sai tarpeekseen :)
 
Salmiakkiin vielä, et ei mulla oo ollu oppimisongelmia päin vastoin. Oon hypänny yhe luokan yliki. Ja oon ollu pienestä pitäen salmiakin suurkuluttaja ja niin on äitiniki :P Ettei se tyhmennä :)
 
Mä oon niin huonosti organisoitunut tän raskauden suhteen kun tuntuu et monella on ties mitkä listat ja suunnitelmat jo valmiina, vaatteet on ostettu (ja pesty!!) ja kaikki tavaratkin, hyvä ettei päiväkotireppuakin oo jo hankittu, jos nyt vähä liiotellaan :D
Tää sairaalakassikaan ei oo tullu mieleenkään, aattelin et meen vaan synnyttämään ja mies sit tuo sairaalalle mitä tarviin (asutaan 5min päässä sairaalasta) :)
Emmä tiedä, ehkä oon aivan idiootti ja se kostautuu sit jos tää syntyykin paljon ennen laskettua aikaa, ja mitää ei oo tehtynä.
 
Oonko oikeesti ainut joka ei uhraa vielä ajatustakaan sairaalakassille!? :rolleyes:

Et ole. Pakkaan laukun varmaan lähtiessä :D

Mutta siis itse sanoisin, että niillä omilla pikkuhousuilla ja suojilla ei tee mitään. Mie en ainakaan tehny kun nuo kaupan siteet ei riittänyt mihinkään ja se sairaalan vaippa ei omiin pikkuhousuihin olisi edes mahtunut. Meillä oli synnärillä ainakin ihan hyvät nuo alushousut, lähin niillä jopa kotiinkin (matka n 2 tuntia ja se tavallinen side ei olisi riittänyt) Samoin turha sotkea synnärillä ollessa omia vaatteita ja kantaa niitä sitten kotiin pestäväksi.
 
Komppaan Mimiitä..on kyllä vaatteet hommattu(ehkä!?) ja vaunut ja kaukalo mut kaikki "pieni" puuttuu..tutit,pullot,liivinsuojat,harsot yms mitä näitä nyt on ja isommista hankinnoista vielä sitteri ja puuhamatto..eli sairaalakassia ennoo vielä ees aatellu..:rolleyes: lastenhuonekki on vielä remppaamatta ja se on vaan nyt täynnä törkyä! :D mut en panikoi,luotan et tää ei tuu pihalle ennen toukokuuta :wink
 
Taysissa saa vauva syödä tuttia. Mulla unohtui se viimeksi ja sieltä annettiin vauvalle tutti, jonka sai kotiin mukaan. Sairaalakassin pakkaaminen tuntuu mulle vielä kaukaiselta, pitäis nyt ensin saada noi vauvanvaatteet pestyä ja laittaa kotia kuntoon.
 
Takaisin
Top