Ruokavaliot / painontarkkailu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en oikein pysty tekemään sitten mitään lihaskuntoa vaativia juttuja (ihan kuin silti olisin ikinä kunnolla sellaista tehnytkään....), tuntuu että kaikki lihasvoimat ois kadonnu. Onneksi just esim. kävely ja pihatyöt onnistuu vielä iha normaalisti, tänäänkin tuli haravoitua ja sitten vielä lenkkeiltyä päälle. Juoksemaankin pystyis vielä normaalisti, mutten sitä kuitenkaan kauheesti viitsi tehdä.

Se on jännä vaik toi maha tuntuu jo kovin isolta ja sit muuten olo tuntuis raskaalta niin jumpissa noi sykkeennosto osuudet sujuu viel hyvin, kaikkee pystyis tekeen mut neuvolatätsä just kielsi x-hypyt sun muut hyppimiset, eli rauhallisemmin pitää ruveta ottaan ja vähän soveltaan ite.. Sääli toisaalta ku itellä kuitenkin virta ja kyky viel riittäis. :)

...kääk.. :oops: mitä tarkotit sanalla "radi"... -stardust- siis... oon tottunu näitä "typeriä" kysymyksiä esittämään, mut välillä pitää niiden edessä vähän punastellakin :wink

Mie olin niin elämäni kunnossa ekaa odottaessa, et nyt vähän harmittaa kun kaipahan mie säikähän tuota kovotusta sillälailla, et en sitten pahemmin uskallakaan liikkua :sad001 Ja ne muutamat supistukset vielä mitä on ollu niin... yritän lohduttautua sillä, et ehtii sit myöhemmin. Huikeet on suunnitelmat urheiluun sitten joskus mut saa nähä kuinka onnistuu :wink

Mulla on kans lihakset lähtenyt jonnekin, en saa edes purkkeja auki joissa on kierrekorkit. Käytiin kävelemässä tänään ja se oli yhtä tuskaista kuin alussakin ja nyt on paineentuntua ja kipuja masussa.
mä olen kyllä koittanut tehdä lantiopohjalihasharjoituksia akna kun mahdollista, tuskaa!

Jep, radi on raskausajan diabetes. :)

KÄÄÄK!!! Miksi tämä paino vain nousee koko ajan!!??:eek: Omasta mielestä syön suht terveellisesti, jokunen herkku viikonloppuisin tietenkin, ja kävelen töihin ja kotiin ja sitten vielä koiran kanssa, eli n. tunti tai puoltoist päivässä kävelyä... Mitäköhän pitäisi muuttaa, ehkä pienempiä annoksia ruokaa, nyt on aika isot annokset huonona tapana...:confused:

Mulla on nyt paino pysynyt samassa, kun aloin noudattamaan sitä radi-dieettiä.. Tietysti jos itekkin pienentäis annoskokoja vielä enemmän niin lähtis varmaan laskuun, mutta kun ruoka on hyvää! :grin

Minä noudatan tuota ruokavaliota aika tarkasti. Se on siis ihan yleinenki ruokalautasmalli. Proteiinia mulla on vaan huomattavasti enemmän salitreenien takia. Silti paino nousee, niin se vaan on. Oon herkutellu nyt raskauden aikana vähän turhan paljon, mutta se ei selitä yksin tätä painonnousua.Ja liikun reilusti suosituksia enemmän.Mut nyt on oltava tarkkana sit niidenki kans ja yrittää rajottaa vaan yhteen herkkupäivään viikossa.
Oon elätelly toivetta, että osa painosta ois uutta lihasmassaa, ku tulokset on salilla lähteny pitkästä aikaa nousuun:laughing002
Mutta todellisuudessa sekin selittäs vaan maksimissaan jonku 200g painonnousua.

Paino oli noussut kolmisen kiloa edellisestä neuvolasta, ihan normaali tahti tähän kohtaan, mutta kyllä se vähän kirpas kun näytti kiloa vaille ysillä alkavaa... :oops: Ennen raskautta kun joutui taistelemaan ettei se alkais ees sillä kasilla... Olin tosin vetäny herkkuja kaksinkäsin koko viikonlopun ennen punnitusta, että kai siinä sipsiturvotustakin oli :grin (seliseliseli). Koko painonnousu on ollut tähän mennessä n. 6kg.
Sipsit ja karkit lähti nyt silti tuolle pitkäksi aikaa!

Ajattelen koko ajan vaan tulevaisuuteen. että vaikka nyt tulisikin monta monta kiloa, niin sitten vaunukävelyt ja imetys "vie pois" paljon, ja sitten pikku hiljaa normaali liikunta...:rolleyes: vaikka kyllähän sitä haluaisi olla hyvän näköinen odottava äiti eikä joka suuntaan leviävä valas...mut mut ei voi saada kaikkea, riittää nyt tällä hetkellä että saa lapsen!:)

Hyi, että mulla tökkii tuo jauheliha vielä enemmän, ku normaalisti. Söisin enemmin kanaa..Mut nyt tarkotus vähän elää säästeliäämmin ennen reissuun lähtöä ja jauhelihaa kuitenki pakkasessa sen 14kiloa..Maanantaina tein lasangen ja äsken makaronimössön. Mut just salilla vetäny treenijuoman ja palkkarin, ni ei tod tehny mieli mitään niin raskasta! Päätin lämmittää itelle pakastekasvissosekeiton ja nakata siihen raejuustoa sekaan..
Joskus niin ärsyttää, ku sitä on niin nirso! Vaikken oo ees pahasti, mut monesti seki on liikaa, että pitäs samaa ruokaa syödä kahtena päivänä. Säästys ihan hitokseen rahaa, jos vois tehä vaikka jauhelihakeiton ja syödä sitä useamman päivän..

^ Mulla on mennyt ihan päinvastoin! Nimittäin siis ennen raskautta mulla alkoi jauheliha tökkiä, ja söin mieluummin kanaa, tai vain kasviksia tai tofua tai soijarouhetta. Ja nyt kana ei jostain syystä maistu juuri ollenkaan, vana nimen omaan jauheliha tai lihapihvit... hmmm.... outoa :rolleyes:

Hmmh, en tajua tätä. Mulle on tullut nyt 12kg lisää (22+5, laskettua aikaakin siirrettiin kun toinen on niin pieni) mutta tämä mamma se vaan lihoo! Teen seisomatyötä, olen liikkeellä joka päivä ja käynyt salilla ja tosiaan työpäivinäkin sen 6h ainakin liikkeessä. Syön kyllä aika reilusti verrattuna entiseen, n. 1600kcal/pvä. Ja sitä pituuttahan oli se 150cm. En suunnittele laihduttamista, mutta ärsyttää tuommoset ns. Ylimääräset kilot..

Mä kävin vaa-alla parin viikon välein aluksi, mutta nyt en ole pariin kuukauteen enää kotona itseäni punninnut, neuvolassa vain. Neuvolakäynti olisi taas ensi viikolla, saas nähdä kuinka paljon on painoa tullut... :rolleyes:

Mie tunnen itteni miljoonasti kevyemmäks kun oon alkanu juomaan vettä joka päivä ja paljon :) Siis en oikeasti sen kevyempi oo, mut jotenkin vaan sellanen olo ettei turvota ja pömpötä silleen niinkun joku aika sitten.

Meillä mies kokkaa pääasiassa (eli melkein aina) niin ei hirveesti oo ihellä nokan naputtamista :wink Tosin, et saan ja esitän ruokatoiveet ja yhessä mietitään mitä syödään. Oon monesti miettiny et olisko ruoka erilaisempaa jos ite tekisin, mut tuskin. Ja eipä taija olla ollu sellasta ateriaa etteikö olis kasviksia/vihanneksia lautasella.
Sen mitä miekin kokkailen, niin ihan samalla tavalla osaan kermat heittää kastikkeisiin yms :grin

Mie en tykkää yhtään meijän neuvolan vaa`asta :angel9 Muutaman kerran oon testannu et kotona oon käyny just lähtiessä niin aina se vaan se reilu kilo tulee lisää tässä 16 kilometrin matkalla..samat vaatteet päällä ja digitaalivaa´at on kummassakin... o_O

Miten työ ketkä ootte toisen kerran raskaana (tai useamman) niin eroaako painon nousu ensimmäiseen miten? Katoin tuossa just ekaa neuvolakorttia niin juur näillä viikoilla ja päivillä oon käyny neuvolassa ja huima kilo ollu enemmän painoa..hahhah.

Eipä juuri eroa oo, samoissa mennään melkein, nyt on mulla tainnu vähiten nousta paino näitten 3 raskauden aikana.
Itseasiassa vilkaisin edellisiä neuvolakortteja niin esikoisen aikaan oli tullu 4kg ja toisen aikaan 400g ja nyt on tullu 600g, joten esikoisen aikaan on tullu eniten...
Kauhulla odotan ettei vaan nouse ainakaan enempää kuin tytöistä nousi.

Painoin ennen raskautta 60kg ja nyt RV 26+4 70.3kg. Painoa tulee koko ajan lisää kovaa vauhtia. Kaikki ruoka maistuu kauhean hyvältä. Lopetin tupakoinnin raskauden takia -se lisää lihomista hurjasti. Työt ja töihin kävely loppuu ensi viikolla, pelottaa kyllä, miten se vaikuttaa painon nousuun. Kauhea ummetuskin koko ajan. Tuntuu että sitä gagaaki on aina monta kiloa suolissa.

Tupakoinnin lopettaminen ei lihota ketään, pitää vaan tiedostaa että lopettamisen jälkeen ruoka alkaa maistua paremmalta ja paremmin, ja seurailla syömistä. +10kg noilla raskausviikoilla on kuitenkin ihan normi painonnousu vielä.

Mutta eipä se syömisten seuraaminen helppoa oo vaikkei ois koskaan polttanutkaan, jotenkin varsinkin viikonloppuisin riistäytyy ihan täysin......... Ja näin joka maanantai-aamu vannoo, että nyt alan syömään paremmin ja säännöllisesti! :rolleyes: Miksei tätä jokamaanantaista aamun vessarumbaakaan koskaan muista sillon ku on pakkomielteisesti saatava karkkia tai sipsejä.......

Takaisin