Mulla on ollut muutama omituinen himo raskauden aikana. Ensimmäinen himo oli McDonaldsin McFeast ateria joka oli aivan pakko töiden jälkeen hakea kolmena iltana peräkkäin. Ja syödä autossa matkalla kotiin. Yleensä en koskaan syö hampurilaisia, vaikka en niitä mitenkään välttelekään. Seuraava himo oli Lidlin kalkkuna-juusto croissant. Niitä söin parin päivän aikana varmaan kymmenen. :D
Viimeisin himo oli ruisleipä-valkosipuli snacksit.
Oudointa on, että en yhtään himoitse mitään herkkuja. Suklaa oli ennen mulle jokapäiväinen pahe, mutta raskaana ollessa ei sekään maistu. Kaikki pullat ja leivokset ym on jääneet pois.
Nälkä mulla olisi koko ajan ja ruokahalu on kasvanut valtavasti. Varsinkin nyt kesällä kun ruuat on niin hyviä! Onneksi kesällä on erityisen helppoa syödä monipuolisesti.
Mä olen aina juonut maitoa ja käyttänyt maitotuotteita, mutta neljä lasia maitoa päivässä on liikaa mullekin. :D jugurttia syön lisäksi, mutta nyt osa maistuu niin ällöttävän makeilta, että ei pysty syömään. Maustamattomasta taas en erityisemmin pidä.
Mulla ollut koko alkuraskauden pientä pahoinvointia, lähinnä illalla. Jatkuva syöminen tuntuu auttavan siihen, eikä mikään ruoka-aine aiheuta pahoinvointia.
Muuten olen syönyt aika lailla kaikkea sen kummemmin murehtimatta. Kahvin jätin kokonaan pois, teetä juon pari kuppia päivässä.
Hedelmiä olen koittanut syödä päivittäin. Nektariinit on ehdoton lemppari, luumuja syön vatsan toiminnan takia koska meinaa vähän mennä jumiin.
Silliä olen syönyt, samoin pehmeitä pastöroituja juustoja. Graavi- tai kylmäsavulohta ei ole edes tehnyt mieli. Voiko itse graavattua lohta syödä?
Söin intialaisen ruuan mukana palasen inkivääriä kun tarjoilija unohti kertoa keittiöön, että ei saa laittaa. Tuskin siitä mitään kamalaa tapahtuu.. :D
Siitä puheenollen kuulin, että kurkuma olisi inkiväärin sukuinen ja myös kiellettyjen listalla?
Oletteko muiten kuulleet että persilja olisi kiellettyä raskaanaoleville, vai onko se joku vanha uskomus?
Mites tuon teen kanssa? Onko kamomillatee yrttitee vai saako sitä juoda? Samoin tuntuu hölmöltä, että rooibosta ei saisi juoda..