Ruokavalio & Syöminen

Okei, juon maitoa joskus lasillisen. Enemmän kuluu mulla rahkoja sekä jogurttia. Tosiaan voinhan mä kysellä noista, mutta eiköhän näillä pärjää aika pitkälle.. :) salaatit ja lihat,kanat kovassa käytössä.. Kalaa taas ei niin.
 
Ovat kyllä ihan täysin all-carb-linjalle menneet nämä mun raskausajan ruokailut, ettei moista ole nähty yli kuuteen vuoteen. Tuntuu, että mun jokainen solu huutaa hiilaria energiaksi ihan ennenkokemattomalla tavalla. Toisaalta olen ihan tyytyväinen hiilarimäärän lisääntymiseen ihan pidemmäksikin aikaa jos suinkin pystyn epäterveellisiä himoja vastustamaan, sillä mun kroppani toimii uskoakseni parhaiten muutenkin syödessäni ihan virallisen suosituksen mukaisesti (hyviä) hiilareita. Nytkin alkuraskauden jäätävä turvotus katosi sen siliän tien kun tuo hiilarinpuputus alkoi, ja vatsa toimii kuin unelma ellotuksia lukuunottamatta. Täysin viljattomilta karppiajoilta ja niitä seuranneilta gluteenittomilta ajoilta kun on jäänyt piintynyt tapa "semikarppaukseen" (kun ei vaan jaksa muka kypsentää niitä hiilareita), ja lisäksi mies syö jossain määrin karpisti. Nyt ei voi kuitenkaan edes ajatella mitään munakkaita tai aiemmin niin arkipäiväisiä lihakasvispannuja ainakaan ilman hiilaritäydennystä ja rasvarajoitusta.

Suositusta neljästä maitolasillisesta en kyllä ole ainakaan vielä ostanut. Äärettömän tylsä ajatus musta juoda kaloreita, sillä ruoka on hyvää ja syöminen kivaa. :D Heviosaston tuotteita ja marjoja (joista runsaasti ja monipuolisesti käytettynä saa myös paljon kalsiumia) ja hapanmaitotuotteita kyllä kuluu paljon.
 
Täällä ilmoittautuu yksi Cola Zeroon koukuttunut. Join vielä kuukausi sitten välillä litran-1,5l päivässä sitä.. Aloin jo muutama viikko sitten vähentämään Zeron juomisen yhdeksi päiväksi viikossa. Silloin en tiennyt tästä raskaudesta mitään. Plussattuani jätin rakkaan juomani kokonaan ja aion juoda sitä seuraavan kerran kunhan tammivauva on syntynyt. Mahtaa maistua nannalta. :D
 
Mä söin eilen uusia perunoita ja pari sillipalasta. Oi naminami! Eikai nyt muutamaan kuole.. :)
 
Toiveissa ja alinah! Nyt rupes tekemään mieli uusia perunoita ja niiden kanssa voita! Pitääki laittaa miehelle kauppalista. :D
Saakohan leipäjuustoa syödä? Mun on hirveesti tehny mieli, mutten uskalla edes maistaa.
 
En tiedä noista, ajattelin kysyä kun mun eka neuvola on tulossa niin sieltä sitten.. Eilen olin kyllä jollain neuvola lääkärillä jolta kysyin liikkumisesta... En tajunnu kysyy syömisestä... :D
 
Mulla on ruokailurytmi muuttunut tosi paljon. Aiemmin söin muutaman tunnin välein, ja yleensä päivällinen oli se isoin ateria. Nyt on pakko syödä vähintään kahden tunnin välein ettei tule paha olo, mutta annoskoot ovat pienentyneet reilusti. Välillä on ihan hämmentävää, kun ottaa ruokaa lautaselle saman verran kuin ennen, mutta ei jaksa syödä puoliakaan. Hiilareita näyttää munkin kroppa kaipaavan, sillä melkein kaikki liha ällöttää. Maitoa olen myös yrittänyt opetella juomaan, kun neuvolassa sanottiin että se olisi parempi vaihtoehto kuin kalsiumvalmisteet.
 
Cookie: itse ainakin olen syönyt leipäjuustoa, mutta jostain listasta luin että se luetaan tuoreisiin juustoihin ja ei saisi syödä, jota tosin ihmeettelen kun leipäjuustohan kypsennetään uunissa ja tehdään pastoroidusta maidosta.
 
Cookie: itse ainakin olen syönyt leipäjuustoa, mutta jostain listasta luin että se luetaan tuoreisiin juustoihin ja ei saisi syödä, jota tosin ihmeettelen kun leipäjuustohan kypsennetään uunissa ja tehdään pastoroidusta maidosta.
Jesjes! Ei muuta ku kauppaan. :D
 
Kotimaiset juustot valmistetaan pääosin pastöroidusta maidosta, kannattaa lukea jokainen tuoteseloste ni sit tietää mitä voi ostaa :wink
 
Ei kukaan osais ehdottaa sellasia mietoja ja mahdollisimman hajuttomia ruokia? Ei mee niin mikään alas hajujen takia :sad001
 
Minäkin oon syöny leipäjuustoo ja vielä lämmitettynä hillon kanssa :)
 
Miur, Mä elän salaatilla, kylmällä kanalla ja joskus makaronilla :wink Välipalaksi vesirinkeleitä tai näkkäriä :D
 
Hapankorppu on mun mielestä myös hyvän neutraali ja nyt uusin löytöni: itse tehty "hedelmä-/Marjasalaatti", jossa mansikoita, banaania, kiiviä ja persikkaa. Rahka ja mehukeittoyhdistelmä on myös sellainen, mikä on ollut hyvä vaihtoehto alusta asti kun on ällöttänyt..tosin mehukeitolla on suurta väliä: esim Idlin mehukeitto jäi syömättä..siinä makeutusaineena aspartaami..ja se alkoi todella ällöttää.
 
Ja noit keinotekosia makeutusaineita olisi hyvä välttää, erityisesti a-kirjaimella alkavia (jos oikein muistan).
 
Miur: Kaura-tai riisipuuro on aika hajutonta.Mehukeittoa tai marjoja/hedelmiä lisäksi.Jostain ihme syystä oon viime aikoina haaveillu riisipuurosta.Tosin en ole ruvennut keittelemään.
Muuten vesimeloni on ihan huippu sillon kun tuntuu että etoo eikä pysty syömään.Siitä saa myös hyvin nestettä.
 
Muokattu viimeksi:
Heiii, saakos sinihomejuustoa syödä? Mies meinas että oltais tehty viikkonloppuna pizzaa ja haluaisin laittaa homejuustoa siihen :D vai kypsentämättömänäkö sitä ei saanut syödä?
 
Takaisin
Top