Ruokavalio raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Daizy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Penumokokki tarttuu pisarana vaikka olisikin keuhkoissa, veressä ym. Myöa jos leviää käsistä on ensin pisara niissä ja sitä kautta leviää, ihan niinkion perus virusflunssatkin. Tällaisilla palstoilla kannattaa mielestäni tarkkaan katsoa mitä kirjoittaa ettei tule väärin käsityksiä. Eli kiinalainen ruoka ihan sallittua raskaus aikana. Minkä tahansa maalainen kipeä ripan valmistaja riski.. ja aina ei tarvitse taudin olla edes päällä vaan vasta alkamassa..t: hoitsu

Olen itsekin hoitsu ja jopa sisätautien ylilääkäri teki hoitovirheen kun hänen mielestään oireet eivät sopineet verenmyrkytykseen vaikka verviljelyssä näkyi bakteeri ja jätti asian hoitamatta. Ei tuolla bneumokokki sivuilla myöskään lue sitä että voi aiheuttaa endogeenisen endoftalmiitin niin kuin mulle kävi.. ja luoja tietää mitä kaikkea minusta olis vielä löytyny jos olis tutkittu kunnolla niin siksi ehkä diagnoosi jäi suppeaksi, eikä oireet kuvaa tautia. En ole sanonu että kiinalainen ruoka olis kielletty, kerroin etten suosittele. Kuullut muutenkin eri kiinalaisista paikoista hulluja juttuja kun olen nyt aikani niitä seurannut esim. Vessan lattialla säilytetty lihoja Oulussa..
http://www.stara.fi/2014/06/16/salakuvat-nuudelitehtaalta-julki/
Enkä kyllä vois nuita kiinalaisia nuudeleitakaan suositella kelleen..

Muokattu viimeksi:
Niin no mikä tahansa ruoka raaka-aine tai valmistusprosessi voi olla saastunut joten täysin riskitöntä ravintoa ei taida ollakaan, harmillistahan se on mutta näitä tapahtuu nimim loinen viiden tähden hotellin raflasta mukaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eikä mun tarkoitus ollut ollenkaan aliarvioida stina-linan kokemuksia tai vähätellä! !! Todella ikävä tilanne, jota ei toivoisi kenellekkään! Ainoa pointti mulla oli että asiat kannattaa esittää tietyllä tavalla jottei väärin käsityksiä tule.. ei kenenkään tatvi esim luulla että raskaus aikana ei voi syödä kiinalaista ruokaa..

Joo se kun voi olla muutenkin hämmentävää mitä saa syödä ja mitä ei :) thl n sivuilta löytyvä lista on kattava noista vältettävistä ruoka -aineista

Meinasin tänään ostaa Stockan herkusta lohisalaattia mutta sit onnex tulikinmieleen et apua ei kai se lohi vaan oo ollu vakuumipakattuna. Epäilivät että on, no huh, onneksi kysyin...

Mä en kyllä oikeen jaksa ymmärtää sitä listaa oikein... kautta vuosisatojen ovat naiset syöneet ja juoneet moniakin listalla mainituista ja edelleen monissa maissa myös syövät ja syntyy myös aivan terveitä lapsia.

Hyvin pitkälti musta samaa turhaa hössötystä kuin nykyinen ylitseampuva hygienisyys ja puhtaus, joiden ansiota mielestäni loppujen lopuksi monet allergiat ovat.

No ainakaan noits vakuumipakkauksia ei oo ollu kauaa enkä tosiaankaan haluaisi sitä listeriaa että mieluummin välttelen kunhan vaan muistan. Aikasemmin on kaikki ruoka myös syöty tuoreenpana ettei oo niin pöpöt ehtiny tarttua.

Se lista on ns idioottivarma lista jota noudattamalla ei voi saada vahinkoa aikaan. Itse kukin valitkoon vapaasti oman linjansa, eläinlääkärisiskon kanssa monesti elintarviketurvallisuudesta keskustelleena olen tullut siihen tulokseen että listaa noudatan paitsi merilevän osalta olen pienenä annoksena poikennut.
Mitä allergioihin ja muihin tulee annan lapsen siedättyä syntymästä saakka sen tädillä on onneksi koti täynnä koiria jonne on hyvä mennä pyörimään koirankarvoihin yms :)
Mun sisko eli koiran kanssa pienenä söi sen kanssa samoja raksuja kun silmä vältti joi vettä kurarapakosta ja söi hiekkaa ja oli ekan kerran kipeänä vatsataudissa ollessaan 5.
Summa summarum kukin tekee päätöksensä itse mutta me ollaan Suomessa luksusasemassa siinä miten paljon hyvää tietoa meillä on saatavilla, mulla on täällä Tanskassa eka neuvola viikolla 15 jolloin ekaa kertaa puhutaan ravinnosta alkoholista ja muista päihteistä raskauden aikana.. En koe enää hyödylliseksi.

Manna listerioosi ei ole vaarallinen perusteeveelle äidille mutta sikiölle ne seuraukset voivat olla inhottavat mä rakastan medium raw pihviä ja tartaria mutta eipä käy mielen vieressäkään söisinkö nyt :) odottelen sitten synnärille ;)

Niin tiedän, sikiön takia tän kaiken välttelyn teenkin. :)

Manna joo mua todella naurattaa kun 3 kehityksen kannalta kriittisintä kuukautta oot omillas ja sitten aletaan saarnata mitä saa ja mitä ei saa tehdä :)
Siitä kai se äitiys alkaa että sitä pientä varvasolentoa haluaa helliä turvallisilla valinnoilla. Mä niin tilaan synnärille juustolautasen jossa on kaikki herkut ja sushia :)

Mä kans tilasim viimeks miehen ostamaan kaikkea raskausaikana kiellettyä kotiin kun olin esikoista synnyttämässä. Mutta ei niitä sitten.enää tehnyt mieli kun olis saanut syödä ;-) nyt on lähinnä näistä kielloista harmittanut hauki, kun mies ja poika kantaneet loman aikana kotiin useamman hauen kalastusreisssuiltaan. Olen mä vähän niitä maistanut :-) ei ne kai kuitenkaan kieltoja ole, suosituksia vaan ;-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

No lienee ihan maalaisjärjellä käsittää etten nyt tarkoittanut näitä tämän päivän pakkaustavoin käsiteltyjä tai vaikkapa energiajuomia vaan tuotteita joita on ollut saatavilla kautta aikain. Esim. maitoa ei ole aina pastöroity, maksa on ollut suuri herkku, saaristossa kala pääasiallinen ateria.... Eteläeuroopan maissa raskaana olevat naiset nauttivat surutta juustoja, viiniä, pihvit medium tai medium miinus jne...

Mä kans haaveilen sushista. Meiän lähellä on yks kiva kiinalainen missä vkl myös buffet kera sushien. Muuten oon kyllä koittanu välttää listalla olevia tuotteita.

Miihkali kannattaa kysyä monessa sushipaikassa on rullia tai paloja jossa on raa'an kalan sijaan paistettua kalaa ja voipi olla että löytyy myös levätöntä versiota :),

Mä kans himoitsen sushia!!! Toi oli hyvä idea kysyä oisko paistettua kalaa. Kasvisvaihtoehto on myös mahdollinen, esim. avokado. Ton levän suhteen oon itse ajatellut, että tuskinpa sitä muutaman sushipalan yhteydessä niin paljon tulee syötyä, että se olisi ongelma. Ripottelin yhtenä päivänä kotona huoletta ruokaan norihiutaleita, eihän niitä tullut kuin ehkä pari grammaa.

Takaisin