Ruokavalio raskausaikana

Raparperin kanssa olis hyvä aina syödä jotain maitotuotetta, kun siinä on sitä happoa (olikohan oksaalihappoa), joka on "kalkkisyömäri". Eli luuston kannalta kannattaa aina ottaa maitotuotetta raparperin kanssa. :) En kyllä mäkään tiedä, että olis varsinaisesti kielletty...
 
Jaa punajuurikin on kiellettyjen listalla jossain. Onneksi ei meillä, se on yksi ainesosa millä mä suunnilleen elän. Oli muoto mikä tahansa, kaikki menee :grin Rucolaakaan meillä ei ollut. En tosin enää edes tarkkaan muista mitä siinä listassa oli kun oon syönyt vähän kaikkea mitä huvittaa. Tosin en graavikalaa tms. kun en muutenkaan söisi niitä.
 
Punajuuri on raakana kiellettyjen listalla ainaki täällä :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Jeliina: Mulle sanottiin neuvolassa, että kotimaisia kananmunia voi syödä raakanakin, mutta esim. tavintoloiden ja kaupan majoneeseja tulisi välttää, josei voi olla varma, että ne on joko tehty pastöroidusta kotimaisesta kananmunasta.
 
Mä en kyl ite vois silti syödä täysin raakaa munaa :D löysänä hyvää, pelkkä keltuainen siis. Mut muuten kyl kypsää kiitos :D

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäti varmaankin kuuluu kiellettyihin aineisiin, ja jokainen tekee sen suhteen omat päätöksensä. Esikoista odottaessa totesin, että todennäköisyys sille, että sitä kerran yhdeksän kuukauden aikana syömällä saisi jonkun peruuttamattoman seurauksen on niiiiiin pieni, että kyllä sitä nyt jouluna voi vähän herkutella. :) Ja graavilohi tehtiin silloin itse tuoreesta lohesta, niin sai sitäkin syödä. (ja saatoin kyllä toisenkin kerran mätiin sortua, blinejä kun ei voi ilman niitä syödä. Tällä kertaa voisi säästää blinit synnytyksen jälkeiseen herkutteluun). Ja ihan terve lapsi syntyi täysiaikaisena.
 
Mmm, mäti on varmaan joo kielletty. Täytyy neuvolassa vielä kysyä asiasta. Ja jos ehdottomia ovat ni mäti jää syömättä :) mut totta tuokin. Et olis aika kakka tuuri jos KERRAN syöt jotain ja siitä jonkun saat, mun vanhemmat aina ostaa laadukasta mätiä muutenkin... :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
No mun mies syö mieluummin feikki merilevämätiä, joten aattelin itekin turvautua tuohon. Kun aattelin et jos sitä syö parina päivänä niin ei varmasti haittaa. No mutta katotaan nyt sitten lähemmin ja houkutus on varmasti suuri, kun kylässä on mätiä tarjolla :)
 
Mmm... Vitsit, kun rupes tekemään mieli avokaadoa, kun näin ton Mjun kuvan...
 
Se on hyvää ja taittaa kivasti chilin potkua, mun vatsa ei toimi enää ilman chiliä.. Ja lisäksi siinä on paaaaaaljon hyvää rasvaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oih, alkoi tekemään ihan sikana mieli kurkku-kinkku-jalapeno-ruisleipää! Kyllähän raskaana saa syödä keskellä yötä, saahan?
 
Riipitii, kuulostaa kyllä herkulliselta! Tänään baan kun lueskelin vau.fi:n jotain juttua, niin siinä oli että pitäisi raskauden aikana muistaa välttää ainakin haukea ja sit jotain muuta mitä en muista ja hunajaa. Olin ihan että what? Oon ymmärtäny et se olis raskausaikana turvallista mut pikkulapsille vaarallista. Teehen oon laittanu hunajaa ihan normisti ainakin, mutta rupes vähän taas toikin mietityttää.
 
Hauki on aika ehdoton ei raskauden aikana. :) petokala, kerää kaiken "roskan" mukaansa ja raskasmetallit ym.
Hunajaa saa syyä raskausaikana, se ei se itiö/bakteeri läpäise istukkaa mut alle 1veelle ei saa antaa. :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo näin mäkin oon ymmärtäny, en tajua miten tollasta lukee vau.fi:ssä. Ehkä se oli joku vanha juttu en tiiä.
 
Takaisin
Top