Jos on oikeasti tarve lääkkeelle ja yleislääkäri tai neuvolan hoitaja on sitä kieltämässä, niin mun mielestä kannattaa vielä varmistaa erikoislääkäriltä jos mitenkään mahdollista. Monesti kokemattomat kieltävät varmuuden vuoksi jos ovat epävarmoja, mikä on tietysti ihan ymmärrettävää, mutta esim. nuo migreenilääkkeet on sellaisia että kurja kärvistellä ilman jos ei ole pakko. Itse varmistelin viime raskaudessa, ja silloin sanottiin että sumatriptaania saa tarvittaessa ottaa. Myös HUS:n sivuilla sanotaan, että sekä parasetamolia että ibuprofeenia voi käyttää, ja jos näistä ei ole apua niin myös triptaania voi ottaa. (Mutta ibuprofeenia ei saa käyttää loppuraskaudessa toistuvasti.)
Mulla on migreenin lisäksi hankala atooppinen ihottuma, johon on määrätty takrolimuusivoidetta jota ei saa käyttää raskauden aikana. Ihotautilääkärin mukaan riski varsin teoreettinen, mutta varminta vaihtaa raskauden ajaksi kortisoniin. Viime raskaudessa iho ei onneksi ollut ongelma, mutta nyt se on ollut heti alusta asti ihan kamala. Voi olla että joudun/pääsen syksymmällä vielä valohoitoon.