Suomalainen kananmuna on ok raakanakin, majoneesia en söis, ellen ois varma että on joko tehty suomalaisista munista tai on purkkikamaa, mutta tuoremajoneesista jos en alkuperää tiedä, niin en syö. Salmonellan takia siis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oliko nyt niin että raaka kananmuna on myös kiellettyjen listalla? Entä majoneesit? En löytänyt näistäkään eviran listasta mainintaa mutta moni tuntuu välttelevän.
Help! Saisiko pika-apua! Miten se menee kun pehmeät juustot on kielletty, niin mites puolipehmeät/puolikovat? Emmental juustoraasteesta siis kyse, joka on netin mukaan puolikova juusto niin uskaltaako sitä nyt syödä?
Minä syön Mama-vitaa, calsiumia, maitohappoja, 50D ja magnesiumia.
Lisäomegat kiellettiin kokonaan raskauden ekassa kolmanneksessa verenvuotoriskin vuoksi.
Ja edellisessä raskaudessa jättäydyinkin niistä lopulta kokonaan.
Ehkä nytkin?
Syön kuitenkin kananmunia ja kasviöljyjä lähes päivittäin.
Ruokavalio noin muuten on mulla laktoositon, kalaton, viljaton ja myös tärkelyspitosia ruokia välttelen, kuten peruna ja riisi.
Edellisessä raskaudessa olin kyllä ihan tosi tarkka kaikesta mitä söin ja join, ja jos vähänkin epäilytti niin kieltäydyin kokonaan.
Ja voi sitä tuoteselosteiden lukemista ja selvittelyä...
Mutta nyt aion kyllä ottaa ihan huomattavasti rennommin.
Sillä ihan turhaan olen ressannut.
Ja enemmänhän siitä ite stressistä on haittaa ite vauvalle, kuin jostain vähästä mitä nyt sattuu vaikka syömään...
Minkä takia omegat on yhteydessä verenvuotoon? En ole kuullutkaan ennen. Mulla todettiin viime viikolla hematoomasta johtuvaa vuotamista ja oon kyllä välillä syönyt omega tabletteja.