Ruokarajoitukset ja terveysjutut

Hmm.. hiukan ristiriitaiset fiilikset nyt noista omegoista. Kun neuvolassa oikein suositeltiin niitä. Mutta minulla on raskauden aikana ollut kyllä tiputteluakin, eli kuinkakohan riskialtista noiden syöminen olisi. Olen vasta pari kapselia napsinut, eli ne eivät kyllä vuotoihin minun kohdalla ole voinut vaikuttaa. Ruokavalion pitäisi olla kyllä riittävä ilmankin kapseleita.
 
Söin itse alkuun omegoja ja alkoi hematooma vuotaa. Kai se vuoto siis hematoomasta johtui. Lopetin joka tapauksessa omegat kun luin tuosta vuotoasiasta. En tiedä loppuiko vuoto sattumalta siihen vai oliko omegojen lopettamisella osuutta asiaan mutta sen jälkeen en ole niitä uskaltanut käyttää.
 
Mulla on nyt neljännen odotus menossa ja aina oon enempi vähempi omegoja raskausaikana syönyt. En kyllä ikinä maksimimäärää mitä paketissa on neuvottu vaan lähinnä muutama kerran vkossa. Mulla ei oo koskaan ollut verisiä vuotoja raskausaikana. Et voi se niinkin mennä.

Kahdessa synnytyksessä oon vuotanu jonkin verran. Toisessa synnytyksessä oli kyllä siitä kiinni että kohtu ei enää jälkeisvaiheessa jaksanu supistua kunnolla. Seuraavassa synnytyksessä siihen varauduttiin ja sain heti lisää supistavaa kun näytti siltä että vuotoa tulee.
 
Uskon kyllä Toukanäiti, että jäin hiukan epävarma fiilis omegoista tuon jälkeen. Jos siihen ruokavalioon kiinnittää huomiota, niin on varmasti riittävä sellaisenaan.

No ehkä ihan maksimissaan yhden kapselin päivässä voisi napsia raskauden 1. ja 2. kolmanneksen aikana. Paketissa oli suositus 1-2 kapselia päivässä.
 
Näinkin jo vastauksia tuolla salaisten puolella, ei vaan ollut tullut ilmoitusta että ketjuun olisi vastattu.
 
Rapusesonki on käynnistymässä kunnolla ja taas mä mietin uskallanko syödä rapuja. Viime raskaudessa en oikein löytänyt kunnollista vastausta, joten jätin syömättä, mutta nyt olisi pari rapujuhlaa edessä ja haluaisin niin kovasti syödä. Niitä kiinalaisia pakastettuja rapuja söisin siis. Uskaltaakohan niitä syödä vai voiko olla jotain listeriariskiä tai elohopeaa tai mitään?
 
Jos on kuumennettu yli 70 astetta ja sen jälkeen säilytetty puhtaasti niin voi syödä rapuja.
 
Jostain olen kuullut, että sisältäisivät elohopeaa ja siksi olisi haitallista?
 
Mäkin söin rapuja, juuri tuon takia kun oli kuumennettu hyvin + turvallisilta kotivesiltä pyydetty :)
 
Kuinka paljon uskallatte tai syöttekö ollenkaan salmiakkia?
Itse oon niin salmiakki ihminen, että oikein ärsyttää puputtaa hedelmänameja.
Oon nyt syönyt jokusen salmiakkinamin viimisen viikon ajan.. tekee niin vaan mieli :depressed:
 
Hei, oletteko muut miten rajoittaneet painavien asioiden nostelua? Mä olen vielä esikoista (about 18kg) nostellut huoletta mutta tänään tuli uhmaraivarilasta kannettuani vähän tuntemuksia alavatsaan, ja nyt mietin että teinköhän typerästi kun kannoin :/ ...oli vaan vähän pakko, kun en muuten ois saanut lasta autoon :D
 
Mä oon syönyt salmiakkia ihan tavallisesti. En syö koskaan isoja määriä kerrallaan muutenkaan. Tästä oli joo juttuja aiemmin, ja osa on tosi ehdottomia tän suhteen. Nää on näitä omia valintoja... Itsekin monessa muussa asiassa pyrin olemaan tarkka, mutta tää salmiakkikielto oli tullut uutena mun edellisen raskauden jälkeen, ja jotenkin vaan päätin, että olkoot tämä mun pieni paheeni tälläkin kertaa.

Nosteluja oon vielä tehnyt ihan normaalisti, mutta joskus äkkinäiset asennonvaihdot, kurotukset yms aiheuttaa "muljahduksia" masuun.
 
Mä olen töissä jakeluautonkuljettajana ja olen yrittänyt kyllä varoa painavia asioita kantamasta. Jos on pakko nostaa niin sitten ylös ja heti nokkakärryille ja sillä sitten työnnellyt. Töissä meillä painavimmat yksittäin nostettavat tavarat painaa 34kg. Mun oli esikoisesta jäätävä jo rv 26 viikosta sairaslomalle samasta työstä kun supisti ihan koko ajan. Nyt on aika paljon vatsatuntemuksia ja pelkään etten pysty niinkään kauaa olla työelämässä. Tärkeintä on toki vauvan hyvinvointi.
 
Mä käyn salilla ja olen vähän pudottanut treenipainoja mutta teen kyllä kyykkyä ja maastavetoa edelleen ihan "kunnon" painoilla. Mavessa toki vain 40 kiloa kun alaselkä mulla aina raskaana kipeytyy. Tuntemusten mukaan lasken sitten painoja pienemmäksi ja jos tuntuu ikävältä.
 
Musta tuntu että viime kahvakuulatreeni aiheutti alamahaan ikävän olon jälkikäteen , vaikka oli vaan kaheksan kilon kuula. Voi siis olla et jätän ainakin monet niistä liikkeistä pois. Muuten oon kanniskellut normaalisti kauppakasseja yms vielä.
 
Mä kävin perjantaina kauppareissulla kävellen, isot oli pyörillä. Mulla oli paluumatkalla repussa piimää ja perunoita ja piti keskittyä kovasti siihen et kävelee hyvässä ryhdissä eikä etukenossa. Eilen kivisteli vatsa hieman, tais lihakset ottaa itseensä... :confused:
 
Takaisin
Top