Ruokahimot

Ette usko,että meikäläisen oli pakko syödä tänä aamuna edellisillan loput letut seuraavilla täytteillä; voita+juustoo paksu kerros ja mikron kautta suukkuun. :D sit mulla on tehny mieli sacherkakkua monta viikkoo ja tänään vihdoin tein. Kakku valmiina kaapissa ja ei juurikaan tee enää mieli maistaa..heh..miehelle syötävää, kun kohta kotiutuu laivareissulta x)
 
Mulla tekee mieli koko ajan roskaruokaa! Pitsat, hampurilaiset, kebab, kaikki vaan missä on rasvaa ja suolaa mahollisemman paljon. :p Yks yö keksin yhen aikaan että haluun pitsaa, no eihän mies nyt pitsaa lähteny enää hakemaan ku oli jo nukkumassa nii rupesin sitten itkemään kun mies ei tajunnu miten "elintärkee" se pitsa oli ja miks makaroonilaatikko ei kelvannu :rolleyes::hilarious: oon oikeesti kunnon hirviöks muuttunu hormoonien myötä:oops:
 
Mä en koe että mulla mihinkään olis himo ollut ja tullut, paitsi muutama viikko sitten teki koko ajan mieli ranskiksia. Joka päivä kyllä vaan saan päätä vaivata ja miettiä että mitä sitä söis, kun mitään ei edes tee mieli. Miehellä mennyt jo hermot kun mikään ei kelpaa mulle ruuaksi :rolleyes:
 
Kube sama juttu täällä. Mitään kunnon ruokaa ei tekis mieli yhtää!
 
Mulla myös kunnon ruoka jotenkin tökkii. Voisin elää kaikella epäterveellisellä hötöllä ja naposteltavilla. Mies ehdottelee aina kaupassa että tehdäänkö ruuaksi sitä tai tätä, niin multa vakiovastaus on nykyään aina ei :D
 
No niin, nyt tekee mieli maksalaatikkoa :cwm
Mutta pizzakin kävisi. Tai hampurilainen. Jopa kebab....
 
Omena on mulla sellanen, että sitä alkaa tehdä mieli varsinkin jos on huono olo. Mutta se on toiminut jo ennen raskauttakin. :)
 
Mulla tekee mieli koko ajan roskaruokaa! Pitsat, hampurilaiset, kebab, kaikki vaan missä on rasvaa ja suolaa mahollisemman paljon. :p Yks yö keksin yhen aikaan että haluun pitsaa, no eihän mies nyt pitsaa lähteny enää hakemaan ku oli jo nukkumassa nii rupesin sitten itkemään kun mies ei tajunnu miten "elintärkee" se pitsa oli ja miks makaroonilaatikko ei kelvannu :rolleyes::hilarious: oon oikeesti kunnon hirviöks muuttunu hormoonien myötä:oops:
Mulla sama, rasvaista ja suolaista kiitos! Roskaruokaa on tullut onneksi syötyä vain harvoin, mutta mm. suolakurkku ja mätitahna maistuu :hungry:
 
Satsumat ja kylmä maito kauramuroilla on nyt meillä kuumaa kamaa :p:p ja kanaa en pysty haistamaan tai syömään ollenkaan, en tiedä mistä se ällötys ilmestyi!
 
Kauheasti teki mieli Havarti-juustoa, mutta eihän se sitten maistunut miltään. Kaikki kovat juustot ovat menettäneet makunsa, ihan kuin olisi vain rasvakimpale suussa. Hieman harmittaa, kun ei vuohenjuustoa, auraa tai brietä oikein uskalla kuumentamattomina syödä.
 
Kauheasti teki mieli Havarti-juustoa, mutta eihän se sitten maistunut miltään. Kaikki kovat juustot ovat menettäneet makunsa, ihan kuin olisi vain rasvakimpale suussa. Hieman harmittaa, kun ei vuohenjuustoa, auraa tai brietä oikein uskalla kuumentamattomina syödä.

Kyllähän esim. aurajuustoa voi syödä normaalisti, kun kaikki kotimaiset juustot on pastöroituja :)
 
Ei kuulema pelkkä pastörointi meinaa sitä, ettei listeriaa olis. Pehmeissä juustoissa voi kuulema silti olla listeriaa vaikka olis pastöroitua? :S
 
Ok, olen kyllä välttänyt kaikki juustot varmuuden vuoksi. Paitsi kovat siis. Aika hyvin on pärjännyt että ei ole himoinnut niitä. Talvella ehkä enemmän on juustoilla ja lasillisella viiniä herkutellut. No jääpä nekin kalorit ayömättä. ;-)
 
Jos hyvin kuumentaa pehmeet juustot ni sehän tappaa listeriabakteerin. Itse oon laittanut joidenkin ruokien sekaan mozzarellaa ja kuumentanut ruuan uunissa. samoin feta jne.
 
Mä oon syöny fetaa.. kai seki luokitellaan pehmeeks juustoks.. silti en oo ajatellu asiaa niin. :S
 
Takaisin
Top