Ruokahimot

Mä olen syönytkin salmiakkia. Kamalinta on se, että ennen raskautta ei tämmöstä salmiakkihimoa edes ollut.

Ei kai se vakavaa oo vähän salmiakkia tai lakritsia syödä. Ite oon syönyt molempia.

Salmiakki-vaihe meni näppärästi ohi ku söin salmiakkia ja nyt se sitten närästää joka kerta! Uusin juttu on irtokarkit, kaikki kirpeät erityisesti... :eek:

Mäkin olen popsinu salmiakkia. Pojan raskaudessa ihan suosittelikin... mut nyt ihan vaan muutama merkkari päivässä. Normaalisti syön vaan hedelmäkarkkeja... nyt on salmiakkihimo ;)

Muuten ei juurikaan ole mitään himoja. Vaan yökötys kohteita. Lohi, metukka (paitsi lidlin meetvurstitanko), paistettu pekoni... kaikki voimakkaasti haisevat ruoat... Ykä kentää.

Eihän se salmiakin ja lakritsin syönti tietenkään vakavaa/vaarallista oo ja kohtuuden rajoissa se on ok, mut tiiän, ettei mulla pysyis se kohtuudessa (suositus max. 50g/pvä), ni pelaan varman pääl :). Oon siis todellinen salmiakkihirmu, ni paree, etten osta niitä ollenkaan kotiin.. se repsahdus tapahtuikin lahjakarkkien kanssa ja sit tuli morkkis. Mulla on siksikin tosi varovainen suhtautuminen molempiin, ku oon onnistunu lukemaa niitä artikkeleita netissä/lehdissä, joissa on mainittu että glykyrritsiinillä saattaa olla yhteyttä kognitiivisiin ongelmiin. Toivottavasti en nyt aiheuttanut pahaa mieltä, anteeksi.. :oops:

Täällä himoitaan kaupan paistopisteen tuoretta leipää. Olen ollut reilun pari vuotta gluteeniton, joten tuo on todella paha himo :shifty: Pitää varmaan yrittää leipoa itse leipää että saa uuni tuoretta.

Mulla ei oo ollut mitään ruokahimoja tähän asti, mut tänään alko tekee hulluna mieli sweet chili dippiä. Ei löytyny ruokakaupasta jossa tehtiin ostokset, ei muuta kun toiseen kauppaan dipin toivossa mutta eioo-ta näytti, ei ollut poru kaukana :grin

Nyt alko tekemään mieli dacapon paloja (se uusi pussi). :p Saa nähdä täytyykö lähteä hakemaan, ihan vaikka siksi kun ilta yksin kotona ja mies lähti viihteelle. Tekosyy löytyi.

Mä en uskalla ostaa salmiakkia tai lakua kun tiiän et menee koko pussillinen :( ja jos jonku pienen patukan ostan niin himo senku yltyy. Eikä mikään ole tähän mennessä alakanu närästäänkään :D

Hei Jiwyana, meillä ainakin paistopisteessä myös gluteenitonta leipää (k-ketju) :)

Meillä ei lähistöllä oo enää k-kauppaa. Eilen ku kävin cittarissa asti, niin siellä ei ollut kun yksi hyvin tumma ja vettyneen näköinen leipä :yuck: Olin siis innolla odottanut kokopäivän tuota cittarin reissua siinä toivossa että saisin tuoretta leipää. No onnekseni löysin leipähyllystä uudentuttavuuden joka osoittautui mainioksi ostokseksi ja himo helpotti ainakin hetkeksi :p

Salmiakkia ja pullaa tekee kokoajan mieli, niitä vois päivittäin syödä. Ja joulukinkkua tehnyt mieli kans jo jonkun aikaa, saa nähä jaksaako jouluun asti odottaa

Lohduttavaa et muutkin himoitsee epäterveellistä ruokaa, mulla himot myös burgereihin, pitsaan ym joten tänään tehdäänkin itse juustohamppareita pekonilla :) tuo riisipuuro alkoi nyt muakin houkuttaa.

Oli tässä varmaan reilu kuukauden päivät kun ei oikein tehnyt mitään ruokaa mieli ollenkaan. Ruuan ajattelukin on saanut yökkäilemään ja on joutunut pakottaan itseensä syömään. Huomaa, että ensimmäinen kolmannes alkaa olla takana kun alkaa ruoka maistumaan taas.

Ja nyt on sit iskenyt ihan hirvee himo erilaisiin leipiin erilaisilla täytteillä. Ennen raskautta en syönyt leipää paljon ollenkaan, no nyt sit menee näköjään tosiaan tuplaten tai triplaten siihen nähden kuin ennen. Eilen olikin sitten pakko tehdä ihan voileipäkakku! Vähän kyllä huvitti, että eipä varmaan kovin monella ole lauantai-illan leffaeväänä voileipäkakkua. :) Äskenkin piti vetää sitä pari palaa kun heräsin kesken unien eikä enää tuu uni silmään uudestaan. Oon näköjään syöny siitä jo puolet, eikä siitä oo vielä edes 12:sta tuntia kun sain sen valmiiksi.. Huh, vähän ehkä hirvittää tää viime päivinä syötyjen leipien määrä.. Viikossa mennyt varmaan enemmän kun viimeisen puolen vuoden aikana yhteensä..

12+0

Höpökömpiäinen mullekkaa ei oo maistunu mikään ja kaikki on ällöttäny ja tuloksena -4kg. Nyt alkaa taas maistua kun eka kolmannes ohi!

Takaisin