Ruokahimot ja mieliteot

Oi, jäävesi. Siitä mä jaksan kotona puhua miten hyvää kylmä vesi on.

Kyllähän se ruoka maistuisi. :wink Onneksi ei ole mitään erikoista makeannälkää, niinkuin ei normaalistikaan ole.

Onko muilla makuaisti tehnyt tepposia? Syötiin sipsejä ja dippiä yksi päivä ja ne maistui mun mielestä ihan piparilta. Oli aika outoa syödä. :D
Söin eilen ranskalaisia ja ne maistui ihan piparilta :joyful:
 
Onko muita ruvennu vasta näilllä viikoilla ällöttämään lämmin ruoka?
 
Qwertiy mulla on käynyt silleen että kovakin nälkä olisi mutta ei tee mieli mitään :sad001 väkisin sitten jotain syön kun nälkä kuitenkin on.
 
Mun tekee mieli kaikkea tosi rasvasta. :sad001 tosin nyt on syönti ollu iha miinuksella kun ei henki kunnolla kulje.
 
Onko muita ruvennu vasta näilllä viikoilla ällöttämään lämmin ruoka?

Mua ällötti lämmin ruoka vaan silloin alussa muutaman viikon. Nyt voisin syödä ihan mitä vaan koko ajan [emoji3]
 
No nyt se käänty sit päälaellee et enää ei ruisleipä himota mut vaalee kyl. Makeet edellee kyl maistuu tosi huonosti.
 
Nyt maistuu kaikki ja vois koko ajan syödä :p Lauantaina söin ensimmäistä kertaa kiinalaisessa ja ai jestas kun tekis mieli syödä sitä ruokaa koko ajan joka päivä. Onneksi lähin kiinalainen on reilu 40km päässä :D
 
Koskeekohan tuo myös fetajuustoa? Oon syönyt sitä salaatin kanssa.

Koskee se. Mä oon kasvissyöjä ja syön aika paljon juustoja ja se mulle sanottiin heti että feta kuuluu niihin juustoihin jotka pitää ensin kuumentaa.
 
Ooooh..vesimelonia. oon vetäny viimisen kahden viikon aikana varmaa kolme ja puol vesimelonia.. ostan aina pienen kokonaisen melonin ja jaan neljään osaan, yks neljäsosa aina iltapalaks :D huomenna taas mentävä vesimelonikaupoille.
 
Koskee se. Mä oon kasvissyöjä ja syön aika paljon juustoja ja se mulle sanottiin heti että feta kuuluu niihin juustoihin jotka pitää ensin kuumentaa.
Ooh, mäkin oon kasvissyöjä, mutta olen kyllä fetajuustoa tähän asti syönyt . Pitää yrittää jatkossa välttää. Kiitos!
 
Koskee se. Mä oon kasvissyöjä ja syön aika paljon juustoja ja se mulle sanottiin heti että feta kuuluu niihin juustoihin jotka pitää ensin kuumentaa.

Ääh, voi että sentään. No hyvä etten ehtinyt tuhota jääkaapista uutta pakettia vielä.
 
Mä olen kyllä fetajuustoa vetänyt koko raskauden ja aion vetää jatkossakin! :pFetasalaatti on niin hyvää ja oon kyl ostanut aina valion fetaa. Mandariinit ja viinirypäleet myös uppoaa! Oon huomannu myös sen, että jos syö vähänkin liikaa ja varsinkin jotain rasvaista niin tulee huono olo mahaan. Ruoka ei sula millään ja ähky jatkuu pitkään. :dead:
 
Mä kyllä syön fetajuustoa! Olen syönyt myös kotimaista vuohenjuustoa. Kerran myös aurajuustoa. Kuumentamatta. Kotimaiset isot meijerit valvoo listeriaa jatkuvasti ja siitä ollaan tosi tarkkoja. En nää mitään syytä välttää. Ulkomaiset pehmeät juustot jätän syömättä.
 
Neuvolassakin mulle sanottiin, että kotimaisia fetajuustoja voi turvallisin mielin syödä myös esim. salaatin seassa.

Viime aikoina oon himoinnut ihan sikana kaikkea ravintolaruokaa, ei edes välttämättä mitään epäterveellistä, mutta välillä on ollut pakko päästä ulos syömään säännöllisesti...
 
Tämä on mun kolmas raskaus ja ekassa raskaudessa suositus oli että voi syödä kaikkia pastöroituja juustoja, tokassa suositus oli että pastöroituja kovia juustoja sai syödä ja ainoastaan kotimaisia pehmeitä pastöroituja juustoja eli kiellettyä oli ulkomaiset pehmeät pastöroidut ja nyt ohjeistus siis että kaikkia pehmeitä tulisi välttää riippumatta paikasta. Uskon että suositusten tiukentumiselle on aito syy, mutta toki jokainen tekee omat ratkaisut.
 
Hirveesti tehny mieli kaalilaatikkoa jo monta viikkoa ja nyt sitä tein! Vaikkei mies koko ruoasta välitäkkää, mut mitä sit jääpähä mulle enemmä. ( ähky jo nyt :Heartred )
 
Hirveesti tehny mieli kaalilaatikkoa jo monta viikkoa ja nyt sitä tein! Vaikkei mies koko ruoasta välitäkkää, mut mitä sit jääpähä mulle enemmä. ( ähky jo nyt :Heartred )
Nam!!! :p:Heartred Minäkin oon himoinnut kaalilaatikkoa monta viikkoa!! Mies eikä lapset välitä kaaliruuista yhtään, mutta joku päivä ajattelin siltikin sitä namia valmistaa. :happy:
 
Tekee mieli kakkua. Sellaista ihanaa raikasta vadelmamoussekakkua missä on suklaapohja :hungry:. Vitsit kun osaisikin leipoa, nyt pitää vaan toivoa että cittarista löytyisi jotain vastaavaa...
 
Takaisin
Top