Ruokahimot ja mieliteot

Taisin lukea saman tutkimuksen :) joo salmiakissa on vielä enemmän sitä ainetta kuin lakussa.. Parempi tietenkin kokonaan kieltää että ei ainakaan tule sitä riskiä sitten, mutta maltilla ja järjellä pärjää onneksi näiden rajoitusten kanssa.. olen myös syönyt sushia kasvisversiona ja se merilevä rajoituskin on suuren jodi pitoisuuden takia mutta maltilla sitäkin voi käyttää..
 
Ainakin näin monet ravintolat mainostaa myös.. ja itse olen nämä sushit tehnyt mitä olen syönyt :D
 
Salmiakki ja lakritsia kyllä voi minunkin mielestäni syödä, kun pitää järjen päässä. Muutama karkki silloin tällöin ja lakritsikastike on kyllä ok. Myös susheihin liittyen, kohtuullisissa määrin esim maki-rullissa on niin vähäinen määrä merilevää, että siitä ei ole huolta. Itse kasvismakeja joskus tässä raskauden aikana syönyt.
 
Niinhän se on pieni määrä ja sen takia olen niitä syönytkin.. ja varmaan ihan ravintolassakin söisin kasvis/surimi versioo jos pääsisi käymään.. sinne on kuitenkin väh. 100km matkaa :) joten oma tekemillä mennään..
 
Kyllä itsekin syön pieniä määriä lakuja ja salmiakkia, söin esikoistakin osottaessa, kun oli se jokin raja. Mutta jos alkaisin käyttää lakritsikastiketta niin kuin sitä mieli tällä hetkellä tekee, niin menis överiksi. Toimii muuten aivan erityisen hyvin mustikkapiirakan päällä.
 
Kyllä mäkin pienen salmiakkipussin tuhosi muutaman päivän aikana. Mulla se tuntuu auttavan kun on tosi matalat verenpaineet ja kokoajan sellanen huvipuistossa- olo. Meillä neuvolan terkka tuntui olevan nyt tosi ehdoton kun luetteli noita ruokarajoituksia. Rupes oikeen pelottaan [emoji57] mä mietin et uskaltaako omatekoista Graavilohta syödä. Ennen oon joka raskaudes syöny kun oon tehny niin et oon ostanu mahd tuoreenn kalan ja heti kotona graavannut sekä syönyt 1-2 päivässä pois.
 
Mun tekee järkysti mieli suolaista. Mies on joutunut jo kahdesti ajaan iltamyöhällä heselle kun vaimon teki mieli hampparii. Kunnon pihvit uppois koska vaan mutta suklaa tökkii. Mulla on edelleen kokoajan nälkä ja tuntuu et mikään ruokamäärä ei riitä.
 
Ei noista susheista ole mun ymmärtääkseni muutenkaan vältettävien listalla kuin ne raakaa kalaa tai mätiä sisältävät.

Lakritsikaan ei edelleenkään ole täysin vältettävä. :)
"Lakritsi- ja salmiakkimakeiset sisältävät glysyrritsiiniä, jonka turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa. Korkea glysyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta ja voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin. Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia."

Mä oon kohtuudella salmiakkia syönyt jos on verenpaineet heittäytyneet matalaksi (eikä neuvolakaan pitänyt tätä pahana). :)

Maksapihveistä mä haaveilen, niitä syön mooooonta kun raskaus on ohi. :D Muuten tekeekin sit mieli kaikkea minkä joku sattuukin ohimennen mainitsemaan. Ikävä vaan, kun suuri osa syömisistä aiheuttaa hirveän närästyksen. Eilisestä asti olen haaveillut arnoldsin donitseista. Vielä täytyy ylipuhua mies. :p
 
Oon kans syöny lakritsia ja salmiakkia jos niitä on ollu karkkipussissa.
Maksapihvejä kaipaan myös paljon.
 
Maksamakkaraa kuolaan aina kun kaupassa kävelee ohi; iha hauska, koska muuten en kyllä mitenkään himoitse, vaikka joskus pötkön saatan ostaakkin. Mulla on nyt melkeen kaikki himot hävinneet, ny syön ihan kuten ennenkin, ilma suurempia ylilyöntejä. :)
 
Oi maksamakkaraa! Sitä ruisleivän päälle! Enpä kyllä oo tainnu syödä kun viime raskauden aikaan saman himon vallatessa [emoji23] siis saako sitä nyt syödä ollenkaan?
 
Oi maksamakkaraa! Sitä ruisleivän päälle! Enpä kyllä oo tainnu syödä kun viime raskauden aikaan saman himon vallatessa [emoji23] siis saako sitä nyt syödä ollenkaan?

Saa syödä muutaman viipaleen päivässä :) mulla on sama himo.
 
Kumma juttu kyllä kun nyt sit JUST tekis mieli kaikkea "huonoa" maksamakkaraa, maksalaatikkoa , lakritsaa ja kaljaa kun yleensä ei muuten niin maistu.... :shifty:
 
Mulla menis Colaa varmaan 1,5l päivässä jos en yhtään rajottais.
 
Mä haluisin syödä vaan irttareita! :D Ihan kamala makeanhimo ja tulee kyllä syötyä varmaan vähän liian usein! Muuten kyllä syön fiksusti niin pakkohan se nyt jossain on vähän tasapainottaa ettei liian terveelliseksi mene :D
 
Mulla on suht harmiton mieltymys nyt tullu :D energian juoman haju:) juoda en halua eikä tee mieli eikä oo ees hyvää mut se haju. :) mä syön kurkkua, porkkanaa ja kukkakaalia. :) ei kauheesti muut maistu. :sad001
 
Takaisin
Top