Ruoka ja juoma

Eiks se muka oo raakaa?!? :D purkissa lukee vaan"marinoitu silli..." no ihan sama vedän kyl silti sillon tällön näin kesällä :D

Nyt täytyy kyllä sanoa että en tiedä :hilarious: Joku viisas nyt kertoo onko silli raakaa vai ei, niin voi hyvällä omatunnolla syyä tai vähentää :grin

Löytyi netistä tällainen:

"Tiedustelin asiaa Ahti-sillin nettisivujen kautta ja sain vastaukseksi ettei suositella. Maustesillit "kypsytetään" suolaamalla, ei kuumentamalla, eli sisältää listeriariskin. "

Ääk! :eek: no hyvä että tuli selvitettyä tämmönenkin homma, miksköhän mulla on sellanen muistikuva, että neuvolatäti olis viimeeks antanut siunauksensa sillien syömiseen... :confused: tai sit se olin vaan minä itse, joka annoin itselleni luvan syödä niitä :D

Voisin kuvitella että ahti-sillin valmistajat haluaa pelata varman päälle ettei heitä voi syyttää jos jotain käy oli vaaraa taikka ei eli ehkä kannattaa varmistaa jos sillin ystävä on. Itseä ei koske kun en välitä muutenkaan. Suola on ehkä ainut mikä mua arvelluttaa enemmän kuin listeria. Mut joo, en tiedä itse faktaa asiasta.

Mä uskoisin että salmiakkia syön jos mieli tekee kovasti ja verenpaineet on kunnossa. Kofeiinimäärän kanssa voi tulla ongelmia, kun oon niin väsynyt! :D

Ja kraavilohi jouluna. :|

Muita kiellettyjen listalta en varmaan käytä muutenkaan. :D

Mulla on himottanut koko ajan tuo sinappisillipurkki jääkaapin ylähyllyllä :) kysyin neuvolassa saako syödä, eikä täti osannut sanoa juuta eikä jaata... En oo sit uskaltanut syödä. Vaikka olis tosi hyvä pikku suolapala jos heikottaa...

Kaikkia salaattijuustoja (fetaa) oon kyllä syönyt koska nehän on aikalailla kaikki pastöroituja.

Miten ne lohet jotka on kaupan salaattibaarissa (sellaisessa joista saa itse koota salaatin), onko ne kiellettyjä?
Syön muutenkin kalaa 1-3x viikossa, pitää vissiin tarkemmin alkaa kts. onko se lohi mistä peräisin... Tai pitäis yrittää opetella laittamaan muutakin kalaa kuin vaan lohta...

Järkyttävintä ;) on se, että olen kasvis-kala -ruokavaliolla ollut jo monta vuotta, ja nyt on alkanut mieli tekemään esim. makkaraa!! Äsken piti vääntää makkarakastike, mieskin oli vähän huuli pyöreenä (heh, mutta tyytyväinen) :)

Tuli muuten mieleen, että syökö kaikki odottajat sen suositellun kaksi kertaa viikossa kalaa? Jos et, korvaatko sen jollain vitamiineilla?

Meillä syödään kalaa ihan liian harvoin... paitsi purkkitonnikalaa syön lounaaksi. Pitää muistaa käydä ostamassa omega kalanmaksaöljykapseleita.

Mie en ole syönyt ikinä kalaa missään muodossa. Syön kyllä kalanmaksaöljykapseleita, ja niistä joku Lysin valmiste. On paljon enemmän kaikkea kun siinä raskaus ja imetys versiossa.

Eikös kalanmaksaöljy oo kielletty, pitäis olla pelkkää kalaöljyä? (kalaöljykapseleita)? Omegat tms. tavallisesti onkin kalaöljyä.

Eikös kalanmaksaöljy oo kielletty, pitäis olla pelkkää kalaöljyä? (kalaöljykapseleita)? Omegat tms. tavallisesti onkin kalaöljyä.

Joo mun mielestä pitäisi käyttää tiettyjä raskaana olevalle tarkoitettuja. Ainakin, kun lukasin kiellettyjen ruokien listan läpi, mun silmään kiellettiin kalanmaksaöljy.

Meillä ei syödä juuri ollenkaan kalaa, nykyään kasvatettu kala niin laadutonta, lohi vaaleaa ja mautonta, Itämeren myrkkylohista ei varmaan tarvitse erikseen mainita... Kalaöljykapseleita syö meillä koko porukka päivittäin :)

harvoin syödään kalaa ja omegatki jääny :( pitäs varmaa käyä hommaamassa niitä ees....

Varmaan jopa tyhmä kysymys mut miten katkaravut ja jokiravut? Voiko syödä? Kylmänä tai lämpimänä?

Nyyh, mua niin harmittaa kun ei voi syödä sushia/ graavilohta/mätiä yms... Voiskohan sellasia susheja syödä joissa ei oo kalaa eikä merilevää? Eilen söin ravintolassa chevre-kanasalaatin, kysyin onko vuohenjuusto pastöroitu ja sanoivat sen olevan. Nam.

Takaisin