Ruoka ja juoma

Ruokaisat salaatit uppoaa meidän porukalle hyvin kesällä. Myös kasvissosekeitot on hyviä, tarjoillaan joko raejuuston tai paistetun pekoni-herkkusienisilpun kanssa :) Uunijuurekset on kans hyviä, maustan tuoreella valkosipulilla ja chilillä suolan lisäksi, päälle reilusti sulatejuustoa ja loraus kermaa.

Mun just nyt alkoi yhtäkkiä hirveesti tekemään mieli tota salaattia.. :rolleyes: olisko ohjeita? :D

Mä oon tehny aina:kinkku/salamisuikaleita,pastaa,herne-maissi-paprikaa(ei aina),tomaatti,kurkku,paprika,suolakurkku....sit kastikkeeks kermaviiliä jonka maustaa suola,paprika-&grillausmauste... :P sekottelee ja antaa maustua jääkaapis :) tietty salaattijuustoo voi laittaa lisäks. nams...pakko tehä taas iteki joku kerta tässä :)

Yleensä pohjana jäävuorisalaatti, kurkku (kuorittuna niin ei närästä), suippopaprika, suolakurkku ja tomaatti. Vaihdellen lisänä avokado, omena, vesimeloni. Proteiiniksi tonnikalaa, jauhelihaa, broileria tai salaattijuustoa. Jos lisähiilareita kaipaa, niin makaronia, riisiä tai tacolastuja sekaan. Kastikkeet yleensä majoneesipohjaisia, eli majoneesia, kermalla notkeammaksi ja mausteena yleensä savupaprika, chili, juustokumina, suola, pippuri, sipulijauhe ja tonnikala/broilerisalaatteihin curry. Mulla ei mihinkään ruokaan ole oikeen tarkkaa reseptiä, perstuntumalla kokkailen. Mut josko tuosta olisi jotain apua :)

67d386b2f4822a155a764af858c46a6a
47cdffef905e62db62404d90046f4d61

Mä aion jatkaa ihan normaalisti syömistä. Tietty ei alkoholia eikä pastöroimattomia tuotteita. Maksasta en ees välitä ja verenpaine muutenkin niin alhaalla ettei salmiakki tai lakritsi haittaa. Kahvia en juo muutenkaan.

Lakussa ja salmiakissa ei tuo verenpaine ole se välttämisen syy, vaan glykyritsiini, jonka turvallisesta saannista ei ole tietoa raskausaikana. Verenpainetta nostaa ja turvotusta lisää, mutta näiden lisäksi keakenmenoriski suurenee ja voi vaikuttaa lapsen käytöshäiriöihin.

Lakritsijuurta on myös makeisissa, jäätelössä ja kekseissä, joten jos haluaa ruveta oikein tarkaksi niin ei tässä juurikaan saisi mitään herkkuja syödä.

Mä ainakin aion jatkaa normaalia herkuttelua. Jos ihan kaikkea tosiaan rupee selvittämään niin menee tosi hankalaksi.

Mutta jokainen oman omantunnon mukaan :)

Onko teilläkin sama, että eka on pakko saada jotain tiettyä ja sit kun sitä on syöny, niin se muuttuukin maailman ällöttivimmäksi asiaksi.. mä just ostin hirveen läjän suolakurkkuja ja söin päivittän ja tänään kun tiskasin sitä astiaa, niin meinas yrjö lentää :depressed: Samoin pekonia tuli syötyä heti plussattua ja kaupassa piti äkkiä kävellä pekonien ohi kun niin ällötti pelkästään ajatuksena.

Mä oon samaa mieltä Liinuskan kanssa, pää kylmänä ja omantunnon mukaan. Jos oikein hifisteltäisiin, niin kaikki dödöt ja meikit ja kynsilakat hiusväreistä puhumattakaan olis ehdoton ei. Samoin valmisruuat, karkit, sipsit, limut jne. jne. Omia kynsiä ehkä sais syödä desinfioituna, koska jokaisesta ruoka-aineesta löytyy aina jotain kiellettyä.

No thl on antanut tuon uuden suosituksen, kun raja paukkuu yli jo melko pienistä määristä. Aikaisemmin lakut ja salmiakki oli rajoitettu 50g/vrk, mut uusimman tutkimustiedon mukaan tuokin on jatkuvassa käytössä liikaa. Jokainen tosiaan ihan omantunnon mukaan, osa nuista thl:n suosituksista on aivan naurettavia ja perustuvat johonkin jeesuksen aikaisiin tutkimuksiin...

Pitäskii muutes ostaa hiusväri koht puolii nii ei tarttes sit loppu vaiheilla värjätä...kyl muutenki taas nii kulahtanu et hohhoh...varmaa 6kk värjäyksestä/värinpoistosta..
Muuten kyl pien maalaisjärjen noissa suosituksissa.eikä ihme kyl neuvolatätikää tänää mitää niistä ees sanonu :D

Lillie, mulla on aivan sama juttu, että ensin tekee jotain ihan hirmusesti mieli ja sitten kun sitä on syöny vaikka ihan vähän vain, niin se muuttuu maailman ällöttävämmäksi asiaksi. Hyi yök! Tänään himoitsin jaihelihapihvejä, joita sitten tein ja nyt etoo ajatuskin siitä, että niitä pitäis huomenna vielä syyä.... hyyi!

Siis todellakin. Oli pakko ostaa broitsun rintaleikkeitä, söin puolet yhdestä ja nyt sit ihmettelen mihin tunkis noi loput.. yök.

Vihreästä teestä en aio luopua, sitä menee noin pari kuppia päivässä, joten en ota paineita. Ainoa mitä tulee ikävä, on kylmäsavulohi ja brie-juusto, salmiakista puhumattakaan :nailbiting:

Oliko silli sallittu? Ei vissii:( vitsi se o hyvää uusien pottujen ja ruisleivän kans :P (tomaattisilli) pakko oli äske vähä syyä....

Kyllähän se on, ei se silli raakaa ole? Mä ainakin syön, ei oo kesää ilman sillejä.. jouluna myös :p

Takaisin