Ruoka ja juoma

Mites on, syöttekö jotain ravintolisää? Mä ostin solgarin prenatalia, vähän vaan mietityttää kun siinä esim d-vit on d2, eikä 3 mikä imeytyis kai paremmin. Mut muutoin se on aika kattavan oloinen tabletti. Vertailetteks te noita, vai ostatteko vaan jotain? Ei jaksais millään alkaa vertailemaa sen sataa sorttia :confused:

Mää aloin kans miettiin että onko fetajuusto kiellettyjen listalla?? Nyt oon kyllä sitä syöny kun vaan aatellu että ne on ne tuorejuustot mitä ei saa ( paitsi Violan tuorejuustojahan voi syödä ku ne on pastoroitu)

Meil o ainaki tuoö jääkaapis apetinan salaattijuustoo 8% ja se on pastöroidusta maidosta tehty...aattelin huomenna vetästä salaatin :)

Niia: minä en suosittele missään nimessä maitotuotteita jos oksentaa.. Hapan maito on ihan kamalaa oksennettavaa.. mut esim sellaset yosa jugurtit on hyviä, niissä ei ole maitoa. Kylmät maustetut kivennäisvedet, kurkku on aika neutraali mutta se saattaa kyllä närästää, mehujätskit, kiisselit/marjakeitot/mehukeitot, jääpalat ja jos vain kykenee niin kasvisosekeitot (kylmänä ei kyllä uppoa).

Kiitos Junibea. Mustikkakeittoo on kulunut aika paljon. Ja jugurttia koska se pysyy sisällä. Haluaisin vaan syödä jotain oikeeta ruokaa... :( en pysty edes muksulle laittamaan ruokaa kun hajut saa oksentaan saatika ite syömään sitä.

Diamante, en liikkunu, ihmettelin itekki miten ei paino nouse vaikka ilman raskautta lihon vaikka vaan kattois ruokaa :D

Söitkö muuten terveellisemmin sitten? Mulla on ennestää painoa ihan liikaa ja nyt en todellakaan haluais yli 5kg saada :(

Niia: joo.. ei taida olla kovin oikeeta ruokaa mikä ois helppo oksentaa.. perunaruuat vois olla jees.. ootko kokeillut perunamuusia? tai jotain keittoja? Mulla on 6 kertaa ollur järkyttävä pahoinvointi ja näyttää menevän nytkin siihen suuntaan... ja en oo kyllä löytänyt mitään mitä söis mielellään kun on pahimmat viikot menossa.. mulle pahinta aikaa on rv7-12

Eipä oikeen maistu mikään lämmin. Muuten söisin keittoja tai vaikka perunamuusia ja jotain... en jaksa odottaa että pystyn syömään normaaleja ruokia!

Ihan normaalisti söin, välillä teki mieli hampparia mutta se makeanhimo oli kauhea.. en kyllä tiiä miten niin vähän tuli. Saapa nähdä miten nyt käy

Hirveesti tekisi mieli aurinkokuivattu tomaatti-vuohenjuustopastaa. Oonko ymmärtänyt oikein, että (kiehuvaksi)kuumennettuna pehmeätkin juustot olisi ok? Jääkaapissa oleva vuohenjuusto näyttäisi kyllä olevan lisäksi ihan pästoroidusta maidosta, joten kaiketi jo silleensä ok.

Mites Niia meniskö paahtoleipä? Itse huomasin, että mulla se helpotti pahaa oloa ja saa jotain oikeeta pureskeltavaa. Paahdettuna mutta jäähtyneenä.

Elle mä ainakin ymmärsin niin, että pehmeitä juustoja sais syödä kiehuvaksi kuumennettuna. Valion sivuilla on myös hyvät vinkit juustojen turvallisuudesta raskaana oleville. Kannattaa kurkata.

Mites Niia meniskö paahtoleipä? Itse huomasin, että mulla se helpotti pahaa oloa ja saa jotain oikeeta pureskeltavaa. Paahdettuna mutta jäähtyneenä.

Kokeilin eilen marmeladihimoissani tehdä paahtista ja pistin marmeladia päälle. Ei pysty, samantien tulee ylös. Pureskelu pitkästä aikaa oli kyllä kiva tunne. :D mutta siihen se sitten jäi.

Jos tästä jatkuvasta oksentelusta jotain hyvää haluaa hakee, niin kiloja ei pääse kertyyn ja tulee sillai aika luottavainen olo, että ehkä tuolla mahassa nyt sitten oikeesti on joku. Keskenmenneessä ei ollut tällästä oloo. Ja esikoisesta oksensin kans monta kuukautta.

Ounou mäki oon syöny fetaa ja tuorejuustoja... En oo yhtää tajunnu ettei sais... Ei vissiin oo viä sisäistäny tätä raskaana oloa ku ei hoksaa tommosia... Kääk ja silliäki söin viikonloppuna uusien perunoiden kans... Huoh... Meinaako jotku ottaa "lasin viiniä ruuan kans" etc? Itsellä alkoholi ja tupakka(saako sen laskea ruokaan ja juomaan ) on ehdoton ei...

Meinasin taas syödä melko normaalisti. Kalaa meillä ei oikeastaan syödä, joten kalaöljyvalmisteet käytössä koko perheelle. Muuten sit lisänä raskausajan monivitamiini, 50mikroa d3-vitamiinia, maitohappobakteerit, sekä kalsium&magnesium. Edellisessä raskaudessa jouduin melko reilulla kädellä vetämään mankkua niin pysyi suonenvedot poissa ja maha toimi :)

Tuorejuustoa ja homejuustoa syön vaan kotimaisia, salaattijuustoja yms harvemmin tulee syötyä. Alkoholiin nollalinja. Makeaa ei tule muutenkaan paljoa syötyä, eikä herkuiksi luokiteltavaa suolaista. Jos kova pahoinvointi taas yllättää, niin pirtelöllä mennään, eli turkkilaista jukurttia, jäisiä marjoja, kermaa ja maitoa blenderillä sekasin. Viime raskaus oli vähän semmonen, että ei muu pysynyt sisällä. Viljat oli kans melkeen koko raskauden poissa ruokavaliosta, nyt toistaiseksi näyttäis pysyvän sisällä.

Majoneesia oon ite syönyt kyllä, koska munat pastöroituja, omatekoiset majot oon pitänyt tauolla raskausaikana. Tuoreet marjat, vihannekset yms pitäs tarkkaan huuhdella, mullassa ne epäpuhtaudet pesii.

Mä oon syönyt kyllä majoneesia. Olen just reissussa ja tuntuu hankalalta kun pitää täällä ehkä vähän tarkemmin miettiä mitä uskaltaa syödä.

Mitä mieltä olette saako ceasar-salaatinkastiketta syödä? Siinähän saattaa olla anjovista.

Takaisin