Ruoka ja juoma

Mä en edes mitään pizzan juustoja osaa ajatella :D Ja eikös se juusto olekin sitä kovaksi luokiteltua juustoa mitä pizzaan tulee, eli ihan turvallista on?

Ja mitähän on lappapuuro? :D
Puolukoista tai mustaherukasta + mannasuurimoista tehtyä vispipuuroa.
Lapissa ainakin hyvin yleisesti lappapuuroksi vispipuuroa nimitetään.
Voisi tehdäkkin taas kattilallisen tätä herkkua. :D

Mites muuten teillä majoneesit, jätättekö syömättä? Jossain törmäsin keskusteluun niistä ja mulla kyllä silmät pyöri päässä :rolleyes: pitäiskö tässä nyt kahlata tuoteselosteista (raaka) kananmunakin pois sun muut kastikkeet ja dipit :eek:

Kai ne pitäis, mut en todellakaan jätä syömättä :D Onhan kaupan majoissa se muna yleensä pastöroituna.

Kai ne pitäis, mut en todellakaan jätä syömättä :D Onhan kaupan majoissa se muna yleensä pastöroituna.

^ joo tämä. Vissiin kaikissa majoneeseissa on oikeasti pästroitu se muna.

Me viime jouluna etsittiin koirien kanssa munatonta majoneesia mulle... Löydettiin toki, mutta sen jälkeen tuli ilmi, että niissä ne kaikki munat vissiin pästroitu niin turha homma!

Munaton majoneesi maistuu ei miltään,jotenki tosi äklö! Ihan eri makusta ko oikea majoneesi

Munaton majoneesi maistuu ei miltään,jotenki tosi äklö! Ihan eri makusta ko oikea majoneesi

Ai jaa, no ruuan seassa en sitä eroa kyllä maistanut. :D esim. Voileipäkakku ja kanasalaatti.

En kyllä majoneeseja muuten vetelekkään.. :)

X-tran lasipurkissa olevan majoneesi ainakin ennen oli munattomista paras ja ei eroa oikeastaan tavalliseen huomannut... Mut eihän nuo kaupan majot ole edes verrattavissa omatekoiseen :)

Mä en ollu edes ajatellutkaan missään vaiheessa näissä raskauksissa, että majoneesi olis millään tavalla kiellettyä, eikä kyllä missään ole ollut mainintaa siitä. :rolleyes:

Mä en ollu edes ajatellutkaan missään vaiheessa näissä raskauksissa, että majoneesi olis millään tavalla kiellettyä, eikä kyllä missään ole ollut mainintaa siitä. :rolleyes:

Niin, kyllä mä söisin turvallisin mielin kanssa.. Kun ne munat on kumminkin paströitu.

Ja muistaakseni suomalaiset kananmunat ovat turvallisia syödä raakana raskaanakin! :D korjatkaa jos olen ihan väärässä. :)

Ei sais raakoja munia syödä, mutta suomalaiset munat ovat turvallisia syödä ihan oikeasti raakanakin :)

mä koitin kans tota raakaa munaa jossain kohtaa guuglailla ja törmäsin toistuvasti siihen, että kotimaiset munat on turvallisia raakanakin. mä teen siis ite aina majoneesin ylipäänsä ja rrrakastan ite tekemää italiansalaattia ;) eikä sitä nyt kuitenkaan edes kuukausittain tule majoa vedeltyä, joten..

Kyllä minäkin nuolen edelleen taikinakulhot jne. (raakaa kananmunaa) ja syön esim. uppomunaa (sisältä osin raaka), munat tulevat omasta kotikanalasta ja salmonellatestit otetaan säännöllisesti. Kotimaiset kananmunat on mielestäni turvallisia, salmonellavalvonta huippuluokkaa. Ulkomailla jättäisin majoneesin, raa'aksi jätetyn kanan tmv. välistä salmonellavaaran vuoksi.

Takaisin