Ristiäiset/nimiäiset

Soitto äitille pelasti taas :Heartred. Sieltä löytyy valkosia pöytäliinoja, kastemalja (jossa mut ja mun broidiki on aikoinaan kastettu :smug:), juhlava kahviastiasto ja toinen kahvikone sekä termareita lainaan. Mun oma juhlamekko saapui tänään postissa. Nyt puuttuu enää se kukkakimppu ja kynttilänjalat, jos niitä ei saa seurakunnalta. Tiistaina on tapaaminen papin kanssa, ni tietää sit tarkemmin, mitä vielä puuttuu.

Joo mäki haluun ton Maan korvessa -virren. Se herättää muistoja ja on muutenki tosi kaunis :angelic:.

Nii tulee meilläki. Seurakunnalta tulevan kynttilän lisäks kastepöydässä kuuluis olla vielä yks kynttilä joka palaa tilaisuuden alusta alkaen. Papin tuoma kynttilä sytytetään tilaisuuden tietyssä vaiheessa ( en nyt muista missä) näin ainaki ollut niissä neljässä ristiäisissä missä oon ollu.

Sit iski taas paniikki: miten mä laitan hiukset ristiäisiin :o Tässä nää viikot vauvan kanssa on menty taas tällasella "tukka vaan pois naamalta"- teemalla, niin hullua että pitäiskin laittaa tukka jotenkin nätisti taas :D

Meil oli kaste tänään! Pidettiin kappelilla, pöytäliinat ja astiat srk:lta. Tuttu, kiva pappi, lauluina Mä silmät luon ylös taivaaseen ja Maan korvessa kulkevi. Vauva oli nätisti koko toimituksen, vähän tuli itku välillä mutta ei liikaa. :)

Maan korvessa on ihana, mutta en varmaan enää ikinä pysty sitä laulamaan. Oli isäni hautajaisissa, laulettiin kun arkkua laskettiin hautaan. Mutta ihana laulu ja muutwn olisin varmaan itsekin sen valinnut :-)

Mulla alkaa aina itkettää, kun virsissä lauletaan "Taivaan Isästä"... Ajattelen aina edesmennyttä isääni! Ja voin kertoo, että kyseinen sanapari on aika monessa virressä :grin noh, onneks itkuun on harva kuollu :)

Mites, onko ristiäisistä tapana lähettää vieraille jälkeenpäin kiitos-korttia tms?

Ei ole lähetetty eikä koskaan saatu. Eilen oli kuopuksen ristiäiset ja tänään laitettiin kiitokset tekstarilla.

Ääääh nii ne kiitos kortit / Olisitteko voinnu muistuttaa aikasemnin mä teen ne nimittäin ite nii tarvisin askartelu tarvikkeita :D

Kyl mä kerkeen,mut voidaan lyödä vetoo et manaan niit tääl puolen vuoden päästä ainiiii joo ne kortit :D

Mä ajattelin värkätä kiitoskortit. Valmiiksi on jo korttipohjat ja kuoret. Samaa sarjaa kun oli kutsukortitkin. Siihen sit tulostais valokuvapaperille kivan kuvan ristiäisistä ja kiinnitys valokuvateipillä nurkista. Siihen sit vaan kiitos-tekstit... Ei oo kyllä kova homma - etenkään kun ei tarvi tehdä ku viis kappaletta, sen verta pienimuotoiset kemut on :)

Otetaan tytöstä kuva ristiäisis ja sit tilataan kuvat kiitos tekstillä ja se on siinä.. Me lähetetään myös muille jotka on tyttöö muistanu ei pelkästään ristiäisis olleille.

Takaisin