Ristiäiset/nimiäiset

Meille tulee kans tänään pappi... Päässä soi koko ajan "pappi vaan joi, pappi vaan joi..." pikkuoravatemmolla... Toivottavasti menee ohi ennen kun se tulee meille, muuten saan nauruhepulikohtauksen!!! :grin

Mä kiroilin papin aikana kun esikoisen ristiäisiä suunniteltiin... En tahallani enkä sitä itse huomannutkaan. Mies sanoi papin lähdettyä, että hävetti kun olin kiroillut koko ajan!
Pikkusen jos nuorta äitiä hermostutti..

Huh, pappi tuli ja meni. Säästyin hepulilta :) juhlapaikalta löytyykin kuulemma kaikki muu paitsi kasteliina pään kuivausta varten. Oman rippiraamatun otan mukaan sit siihen kastepöytään. Sekin olis toki löytynyt talon puolesta, mut otan sen kun se on niiiiin hieno. Nahkakannet ja kaikkee :) Kuulemma talon puolesta on kukatkin, mikä oli aikamoinen ylläri!

Ei siis puutu liinan lisäksi kuin mun asu. Päätettiin ettei ostetakaan pojalle erillistä juhla-asua kastemekon jälkeen laitettavaksi. Saa vaihtaa ihan vapaalle itse toimituksen jälkeen ja pistetään normikuteet päälle. Kuitenkin vääntää jotkut kunnon niskakakat, joten sepä niistä vaatteista sit :grin

Eriika, mulla taas on soinu varmaan jo kolme viikkoa nyt toi Leevi and the Leavingsin ristiäisbiisi: "Kahvia kaipaa moni janoinen suu, ja voileipäkakkukin kuin huomaamatta pöydän päähän hakeutuu. Ristiäisvieraat vielä hämmästyy, ku nimeksi lapselle ei sittenkään kelvannut se Pikkumyy..." :singing::grin

Toimiskohan päänkuivausliinana silkki? Kun ristiäismekkoon pitää ostaa vuoriksi silkkiä niin ajattelin että samasta vois saada sitten liinan.. Tai sitten katon jos ois pehmeetä pellavaa/puuvillaa.

Täälä mies hoilannu " äiti pojastaan pappia toivoi" .. Särähti muuten korvaan ku pappi sano tyttöö kakaraks! Mia se ei niin haitannu mut oon ite saanu monesti haukut kun sanon jotain lasta kakaraks?!

Mä leivoin tänään suolaset, huomenna vääntäis vielä mokkapaloja ja siivous. Kakku tilattu ja se haetaan huomenna. Sisko aiko tehä kuivakakkuja :) keksit ostin kaupasta. Kukat haetaan lauantai aamuna ja sit on täälläki valmista rinselin juhliin :)

Huomenna ois tosiaan se suurin urakka edessä, ku pitäs siivota, hakee kakut (kahesta eri paikasta) ja kukat, käydä kaupassa ostaa loput tarjoilut + ruokaostokset. Koiraki pitäs harjata, ku on sopivasti just karvanlähtö pahimmillaan, ni jos et harjaa, ei siivoomisesta oo mitään hyötyy, ku parin tunnin päästä on ihan saman näköstä :facepalm:.

Jaa saas nähä oonko ottanu liian ison taakan näiden ristiäisten kanssa.. Ajattelin nimittäin tänään alkaa tehdä sokerimassakoristeita kakun päälle ja kaiken muunkin tehdä itse.. :D

Heii, muistakaa ottaa kuvia kaikista mitä keksitte ristiäisiin:) haluu nähdä. Mulla on esim pöllö kakkukoristeena;) laitan kuvan sit kakustaki:)

Tää tyttö vissii hoksaa et äitin pitäis siivota hänen huomisia juhlia varten ja laittaa kaikki valmiiks. Ei suostu nukkuu, ei olee sitterissä tai missään muuallakaan. Äitin sylissä koko ajan pidetään huolta ettei pääse siivoo..
Ukko lähti hakee autoo ja tulee joskus yöllä :( onneks kaveri lupas tulla tyttöä hoitaa ni saan hoidettua hommat loppuu:)

Illalla ku saan tytön nukkuu maistan kyllä lasillisen viiniä. :p oon mä sen ansainnu!!! :)

Täällä on kans ollu muutaman päivän semmoset vinkeet pojalla, että haluaa olla koko ajan äitin sylissä eikä kestä olla hetkeäkään yksin. Saa aika nopeutetulla tahdilla tehdä kaikki kotihommat, syödä jne... Mut ihanaa on silti. Nytkin ku poika nukkuu parvekkeella, niin ootan tässä vaan malttamattomana että millon se herää :grin

Takaisin