Ristiäiset/nimiäiset

Happy osta! Ite en ikinä muista että en osaakkaa askarrella. Ja kyllä niin harmitti ku en ollu ostanu valmiita. Piti askarrella semmonen hieno pöllökutsu, mutta lähetinki vaan pahvinpalase mihi oli tulostettu jotain sönkötystä!! Meillä on ristiäiset 29.3 . Kummit pyydettii tiistaina, nimi ei oo päätetty. Mun äiti on on luvannu tulla siivoo ja laittaa paikat kuntoon sekä hää on tilannu tarjottavat;) (äiti<3) Miehen mummu tuo kukat. Eikö siinä oo kaikki?

Mää en meinaa lähettää ollenkaan varsinaisia kutsuja. Per puh on kutsuttu isosisarustenkin ristiäisiin vieraat ja samoin tehdään nyt. :)

Nyt on täälläkin tilat ja pappi varattu. Kastemekko miehen suvun puolelta ja kastemalja minun suvun puolelta. Kastekynttilän saa kai seurakunnalta? Kummit valmiina, paitsi ei olla niitä vielä kysytty. Kutsut myös lähettämistä vaille valmiit :)

Kakun tekijä valmis, minun äiti tekee pikkuleipiä ja voileipäkakun. Lisäks kahvia, mehua, limpparia.

Vieraita noin 20, eli ei mitkään suuren suuret juhlat. Jännittää kun ensimmäistä kertaa minun ja avomiehen perheet (sisarukset, isovanhemmat...) kohtaavat!! :)

^ niin ja vielä pikkumiehelle "juhlavaatteet" täytyis katsastaa! Muuta ei kai sitten tarvitse...?

Ei vitsi kun luin tosta ylempää, niin pitääkö jotaki kukkia hankkia? :D ou nou

Pivin suunnitelmat kuulostaa vähän minun suunnitelmilta ... ja Newi, mulla on niin monta kummiehdokasta että niitä on karsittava jo! Mieskin ehkä haluaa jonkun valita.

Mutta Piwi, kantsii vähän miettiä sitä kastemaljan valintaa ettei ihan mikä tahansa käy. Joku juopahtava sukulainenhan saattaa suurempaa kulhoa luulla boolimaljaksi. Ois se hauskaa kun joku enomies alkais ärhennellä liian laimeen boolin takia tai mummi terästäis kasteveden... Vitsivitsi...

Meille tulee kotikaste 29.3., pappi varattu, yhden kummin lupa anottu (ja saatu) (toinen kummi on epävirallinen, ku ei kuulu kirkkoon), nimi päätetty, ristiäiskakku ja voileipäkakku tilattu, loput ostetaan kaupasta, ku ei olla mitään jauhopeukaloita :dontknow. Kastemekko tulee seurakunnalta. Vieraita tulee yhteensä 11, joten joudutaan pyytää varmaan mun porukoita tuomaan toinen kahvinkeitin ja lisää kahvikuppeja, ku ei omisteta niin paljon. Huomenna jos menis etsiskeleen neidille vielä vähän juhlavaatetta vaihdettavaks itse kasteen jälkeen loppupäiväks :happy:. Mä en kyllä aatellu mitään rehuja hommata erikseen, niitä varmaan kuitenki tulee sit vierailta...

Pappi tilattu, kakku tilattu (loput leivon ite), kukat (kahvi- ja kastepöytään) tilattu, kastemekko ostettu, juhlamekko ostettu, kummit päätetty ja kaikki lupautunu, kutsut lähetetty ja ristiäiset pidetään kotona :)
Hyvällä mallilla on ja ens vkloppuna juhlitaan:)

Mä oon aina luullu et siin kastepöydällä pitää olla joku kukka kimppu, kynttilä (ei saanu olla valmiiks poltettu), raamattu ja kastemalja.
No mä oon aina jättäny muitten huoleks sen kastepöydän kun se ois kuitenkaan kelvannu mitä mä sinne oisin iskeny :grin
Nyt kun on nimiäiset nii kenenkään turha tulla valittaan mulle kun ei oo mitään noista.
Ja päivämääräkin saatiin päätettyä eli ne on 4.3. Viestin aattelin laittaa et tulkaa jos tuutte :)

Miten nimiäiset niinku toimii? Ilmottaako siä äiti ja isi rumpujen pärinän jälkeen vaven nimen?o_O En oo koskaan ollu.

Takaisin