Ristiäiset/nimiäiset

Kastamisen jälkeen vaihdetaan tytölle valkoinen pitsimekko. Itelle tilasin mustan pitsimekon mies laittaa joko puvun housut ja kauluspaidan tai sit farkut ja kauluspaidan :p

Tänään käytiin tilaa kakku :joyful:

Meilla on molemmilla mulla sekä ronsulla vaaleenpunaset mekot ja kummit laittaa jotain vaaleenpunasta päälle vieraat saa laittaa jonkun muun värin :) Miekkosta EI oo kutsuttu ku pelkkä naaman näkeminen alkaa v*tuttaa :D

Mulla ei oo vielä ristiäisvaatteita. Ois mulla kyllä yks valkoinen pitsipusero, mut pitää lähempänä kokeilla sopiiko vielä päälle. Kyllähän joku mekko ois kivempi eli varmaan tulee joku läninki ostettua. Harvoin kyllä samaa mekkoa tulee laitettua useisiin juhliin, mikähän siinäkin on...

Parturiajan oon jo sopinu samalle viikolle. Vois vielä kysyy jos tekis mulle kampauksenkin, sen verta tärkee päivä. On se heleppoa kun sisko on kampaaja :grin

Miehellä on puvut ja kauluspaidat valmiina, ei oo tullu raskauskiloja niin pitäis päälle sopia :)

Pikku-ukolla on upouusi kastemekko, jonka siskoni VIRKKASI! On muuten hieno <3 kyllä passaa juhlia. Jonkun siistin asun vois toki sit hommata, joka päällä ukkeli ois sit kasteen jälkeen loppu päivän. Oon nähny sellasia bodyja, joissa on liivit ja siihen sit jotku siistit housut.

Vieraat saa tulla vaikka uimahousuissa, mulle se ja sama kunhan tulevat :)

Nyt on neidille tilattu uus kastemekko. :p Käytiin yks päivä viemässä anopin tuoma mekko sille takas. Sen ilme oli kyllä niin näkemisen arvonen ku sanottiin et ostetaan meidän perheelle oma kastemekko. Soitti vielä miehelle perään et miksei voi kastaa heidän suvun mekossa... kaikki pitäis tehä just niinku se haluaa, palaa kohta hihna sen kanssa :mad:

Vaa on se uus mekko hieno, en malta oottaa et se tulee :smiley-bounce013

Meillä ei oo kyllä ku isillä puku valmiina, kauluspaita täytyy käydä ostamassa viä. Ite taidan laittaa jonku jätesäki. Vihaan juhliin pukeutumista, mulle ku mahu mikkää nätit kivat pikku mekot:/ Tyttö ei onneks valita;)

Ai vitsit en tajunnutkaan että pääsee ihan pukeutumaankin johonkin muuhun kuin maidon ja puklun kyllästämiin vaatteisiin :D

Pitäisköhän kuitenkin hankkia mekko sellaista väriä, jossa ei puklut niin näkyisi.. Eli täälläkin pitäisi ostoksille suunnata.

Mä en haluis juuri nyt pukeutua muihin vaatteisiin.. Pelkkä kaupas käynti on kamalaa ku tarvis pistää jotain ihmismäistä päällensä.. Ensinnäki tiä mihin mu kaikki vaatteet on kadonnu... Yhtään ehjiä kenkiäkä omista:(

Tyttö saa nimiäisiin päälle ensin meidän suvun perintökastemekon ja sen jälkeen jonkun kivan siistin asun, joka vielä odottaa valitsemistaan, mutta löytynee jo olemassa olevasta vaatevarastosta. Mies huolehtii itse omista vaatteistaan. Enpä oo kysellyt, mitä meinaa päälleen laittaa, mutta veikkaan suoria housuja, kauluspaitaa, liiviä ja pikkutakkia.

Itse ostin juuri maanantaina itselleni halvennusmyynnistä mustan kietaisumallisen 3/4-hihaisen kotelomekon. Ollaan menossa häihin tän viikon lauantaina ja oli pakko löytää joku siisti vaate, jossa voin imettää. Ton ostamani koltun avara kietaisuleikkaus mahdollistaa tissin esiin vetämisen ilman suurempaa riisumisoperaatiota. Alle laitan imetystopin niin ei ole puoli rintavarustusta koko hääväen ihailtavana. Sama mekko saa palvella sitten myös nimiäisissä.

Onneks ristiäisiin ei tuu ku tuttuja. Tai noi miehen puolen väki vähä oudompaa. Anoppiniki näin ekan kerran ku tuli vauvaa kattoo;)

Jipii! Sain varattua ristiäispäivän joka sopii kaikille! Aprillipäivä :D ollut hieman haasteellista löytää päivää kun kummiksi tuleva veljeni on melkein joka vkoloppu keikalla jossain päin maailmaa niin päädyttiin nyt pitään viikolla.
Sitten vaan kakkua tilaamaan.

Mä taas tajusin, että mitä minä mitään soittoo seurakunnasta oottelen kun enhän minä kuulu kirkkoon! Eli minunko tässä kuuluu soitella papin perään.. Oivoi! Lapsi raukka sai äidikseen urpon... :eek:

Joskus mietin että on sitä ihminen urpo ja ois pitänyt pitää päänsä alkuperäisten suunnitelmien kans... mutjoo, meillä on ristiäiset 2 viikon päästä! Paikka on varattu ja pappi, muusta ei sit olekaan tietoa. Aaargh. En oo vielä ees synnäriltä kotona ni vedän jo stressin, vaikka näiden suunnitteluhan on nimeä ja kutsujen tekoa lukuunottamatta yhden iltapäivän homma. Onneks jälkimmäiseen voi rekrytä apujoukkoja..!

Nyt mua ottaa päähän. Kysyin kaverilta et tuleeko likan kummitukseks nii ensin oli et joo ja nyt sit äsken ilmotti ettei tuukkaan :mad: No Täytyy nyt miettiä et kenet pyytäis sitten tai sitten ootan ja kysyn joskus joltain paljon myöhemmin.

Joo kun ei oo kuulemma nyt aikaa eikä rahaa. Kai sitä aikaa nyt jokaisella on et sillon tällön käy moikkaamassa ja se kummius mun mielestä kato sitä et onko rahaa vai ei. Mut no ei voi mitään ja ehkä sitten parempi näin.
Mullakin kuitenkin asuu 2 kummityttöö 600km päässä ja nähään aina kun voidaan. Kun kasvavat isommaks, niin otan mielelläni lomien ajaks meille.

Takaisin