RaskausOireita

Mulla kanssa muuttunut toi vatsantoiminta (ihana aihe), koko raskausajan ollut kauhee ummetus mutta nyt koko aika maha löysällä. Ei mitenkään kuralla siis. :D Ja kirjotin tähänkin ketjuun vissiin tosta pahoinvoinnista, kun oon pari kertaa luullu että tulee mahatauti. Ei joka päivä mut ajoittain tulee ihan puskista oksettava olo, mitään ei kuitenkaan ulos asti tuu. Ihanaa loppuraskautta siis :D
 
Mulla ollu nyt viimäsen parin viikon aikana ihmeellisiä heikotus kohtauksia siis oon välillä aivan lötkö ja tuntuu et mitään ei pysty eikä jaksa tehä... Varsinkaan ei jaksa seistä et pakko mennä maaten kun se olo tulee..Hengittäminenkin on kuin olis urheilu suorituksen tehny vaikka seissy vaan hetken pystyssä..
 
Mulla usein sängystä noustessa aamulla tulee ihan järkyttävä hengästymiskohtaus, niinku ois isommankin urheilusuorituksen tehny :eek:
 
Mä oon muuten unohtanu kanssa juoda vettä. Ihmekös kun ei tartte juosta yöllä vessassa ja on ihan nuutunut olo. Aamupäivän aikana oon juonu kolme isoa tuopillista vettä ja nyt ei mahaa juili, piristyin ja ei enää oksetakaan. Andy McCoyn sanoin: täytyy dokaa enemmän!
 
mulla auttaa närästykseen se, että syön tyyliin jo 4 tuntia ennenku meen nukkumaan, ja sit pari rennietä ku käy makuuasentoon. mitä kauemmin on syömisestä ennen makaamista, sen parempi. ja yöllä ku käyn vessassa ni pitää kans monesti ottaa rennie.

nyt sattuu kyllä mahaan niinku ois mahatauti, ei silti okseta vielä. kunpa ei tulis mitään oksennustautia tähän, se on raskanaa ollessa niin järkyttävää :sad001

koko ajan sattuu joka paikkaan. en enää uskalla lähtee ees kauppaan, se pallo jalkojen välissä on liian painava. kotona yritän kyl puuhailla jotain enkä vaan makaa. toisaalta helppoo kun ei voi istuu tai seisoo tai maata kuitenkaan liian kauaa kerrallaan ilman tuskia. vielä 2-6 viikkooo..
 
Oon nyt useampana iltana kokeillut tuota ruokasoodaa+vettä yhdistelmää närästykseen ja kyll kuulkaa auttaa vaikkei mitään hyvää olekaan. Aiemmin vetäisin kaks Rennietä ennen nukkumaan menoa ja toiset kaks yöllä. Nyt ei närästä yöllä yhtään, ja lihaskrampitkin on helpottanut (suola??). Eli 1 tl soodaa lasiin vettäja huiviin. Suosittelen!
 
Juu, suola on nopea apu lihaskramppeihin. Kun kramppi iskee, suolakide vaan kielen alle ja vettä perään. Mulla on yöpöydällä suolakiteitä sitä varten, vaikka en kauheesti ole krampeista kärsinytkään. Mutta silloin kun sellainen tulee, on tämän masun kanssa jo hieman hankalaa tempasta ittensä pystyyn... nopea apu on tarpeen.
 
Uhhuh, yöllinen kuumuus ja hikoilu ovat palanneet! :inpain: Muutenkin meen ihan jollain pikku paitulilla nukkuun, mutta sekin pitää jollain monista vessareissuista riisua sitten pois ja pötkötellä ihan pikkareissa vaan.

Sitten tänkin on pakko olla raskausoire, sillä oon ruvennut nauttiin pitkistä kuumista suihkuista! Mutta ihan harvoin ja ihan salaa vaan :joyful: Normaalisti siis oon sellainen, että suihkussa käynti on ihan välttämätön pakko ja käyn siellä mahdollisimman nopeasti ja vettä säästäen. Nauroin miehellekin, että en mää varmaan viitti supistuskipujakaan mennä mihinkään suihkun alle hoiteleen, kun kokisin vaan huonoo omatuntoo siitä, että tuhlaan niin paljon vettä :p Mies kyllä sano siihen, että jos mä nyt kerran vähän vettä tuhlailen, niin ei se kai nyt haittaa :grin
 
Mulla taas on ihan toisin päin: aikaisemmin nautin pitkistä kuumista suihkuista, nykyään käyn vaan kun on ihan pakko ja yritän selvitä sieltä nopeasti pois :grin
 
Nukkuuko joku vaatteet päällä? :D Olen kulkenut koko raskauden puolialasti kotosalla, nukun ilman rihman kiertämää. Eli kuuma koko ajan. Ulkona pitänyt varoa ettei vilustuta itseään/mahaa/tissejä kun mieluiten kevyesti puettuna. Onneksi ei tarvitse kesähelteillä olla raskaana!
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Täällä myös toinen, joka aina hiippailee kotosalla puolalasti. Jotenkin vaatteet ahdistaa, kiristää ja se kuumuus :angry1 Mies sanokin mulle jossain vaiheessa, että "susta on tullut raskauden aikana paljon itsevarmempi vartalon suhteen. Oothan sä nykyään melkein aina vaan pokkana lähes alasti" XD en tiedä oliks se sit vinkki, et pitäisköhän pukea päälle... :D
 
Sooda on hyvinkin suolapitoista, joten ilmeisesti auttaa närästyksen lisäksi noihin kankkujumeihin.
Just noiden kankku- ja selkäjumien takia oon juossut joka yö pitkässä kuumassa suihkussa venyttelemässä, ett oon saanut paikat auki. Toi yöllinen hikoilu on ihan jäätävää. Nukkuisin ihan nakuna, mutt nyt on pakko käyttää yöpaitaa just tonn hikoilun takia, estää edes vähän sitä, ettei koko sänky ui hiessä. Yleensä joudun vaihtamaan yökkäriä yöllä, tai jos käyn suhkussa yöllä niin jatkan nukkumista kylpytakissa ilman peittoa (on muuten kanss aika loistava vaihtoehto kuumuuteen ja hikoiluun. Kylpytakki kun viilenee imettyään iholta vedet ja pitää hikoilulta ihon kuivana)
 
Mulla menny kokonaisuudessaan noi lämpötilat raskaudessa silleen, että alkuraskaudessa mulla oli aivan järkyttävän kylmä! Olin kaikki vaatteet päällä kahden peiton alla ja silti olin ihan jäässä! Sitten oli kyllä pitkään sellainen tasainen tilanne, että ei ollu erityisen kylmä eikä kuuma, mutta nyt on kyllä siis myös muutenkin kuin yöllä kuuma, ei kans tartte hirveen paksuja tamineita pitää päällään...
 
Mulla iskee kuumuus jossai vaiheessa, sit yhtäkkiä oon taas ihan jäässä. Kotona hiipparoin pääasiassa pyjamahousuissa (kuten siis aina) ja sit joku toppi päällä ja paljain jaloin :D Nyt mullakin on poikkeuksellisesti ihan vaatetta päällä kun ollaan oltu kaupoilla miehen kanssa :D
 
Ilman vaatteita tulee nukuttua, toki. Tosin muutenkin, mutta talvisin olen tarvinnut normaalisti viltin vielä peiton lisäksi. Nyt hikoilen yhden peiton kanssa :) Meillä on tarkoituksella aika viileää sisällä, joten pitkähihainen paita on oltava, samoin villasukat. Erotuksena taas se, että normaalisti meinaan palella samoissa vaatteissa, joissa nyt on ihan mukava olla.
 
Meil on kans tarkoituksellisesti viileempää sisätiloissa, tosin kerrostalossa siihen ei ihan hirveästi pääse vaikuttamaan. Meidän mielestä täällä on aina liian kuuma. Se on kun asuttiin 5v omakotitalossa niin tottui siihen et on vilposempaa ja pystyy itse vaikuttamaan asioihin. Mä nukun yleensä jossain topissa/t-paidassa/paitulissa. Äärimmäisen harvoin nukun housut jalassa. Alasti en osaa nukkua, se ei tunnu hyvältä, en vaan osaa.

Oli niist suihkuista puhetta, mun suihkuilut on muuttuneet haaveiluksi kun sit ku jaksan suihkuun asti niin saatan olla siellä jonkun 20min ennenkuin ees sisäistän et ainii vois ehkä pestä hiuksetkin :D Yleensä oon käyny kerran päivässä suihkussa nyt kun ei tartte mennä mihinkään niin käyn ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä ja hiukset pesen kaks kertaa viikossa :D Laiskistunut olen. Katselin tossa just hieman turvoksissa olevia nilkkojani (koska oon siis ollut jaloillani koko päivän) ja kauhistelin noita säärikarvoja.. Vieläköhän sitä ihminen taipuis ajamaan säärikarvansa nostamalla jalan lavuaarin reunalle :'D
 
Minäkin olin kasvatellu säärikarvojani varmaan kuukauden, mutta nyt ryhdistäydyin ja saunassa sitten ajelin ne pois, kun taloyhtiön saunan suihkutila on niin ihanan tilava ja siellä on penkki, mihin nostaa jalat, niin oli tilaa ähertää :p
 
Hellis muistutit mieleen alkuraskauden jäätävän kylmyyden! Tässä loppuraskauden hikoilussa sitä ei enää muistanutkaan. :p Musta on inhottavaa nukkua vaatteet päällä, ne painaa ja hiertää ja hikoiluttaa. Pakko on kuitenkin joku paita ja pikkarit pitää päällä jos talossa on muita kuin minä ja mies, muuten yön wc-reissut olisi vähän turhan jännittäviä! Kaipaan myös sitä, kun saa nukkua omalla, matalammalla unityynyllä eikä tarvii erillistä polvienvälityynyä eikä halityynyä eikä närästä eikä pissareissut keskeytä unia (vaikka vauva kyllä varmasti keskeyttää, turha toivoa liikoja).

Säärikarvat on vielä melko helppo raakkailla, mutta entä varpaiden kynnet? Mikä on teidän ratkaisunne niiden leikkaamiseen? Pakko kai se on miestä pyytää hoitamaan homma tai varata pedikyyri, itse en enää kivuttomasti taivu siihen hommaan.:oops:
 
Just manasin tänään, kun nyt on kauhee hormoonihiki, kohta imetyshiki ja kesähelteet. Ens talvea odotellessa :D Kun oon ite ollu aina kauhee paleleen niin tää kokoaikanen nihkeäkainaloisuus on tosi inhottavaa..
 
Takaisin
Top