RaskausOireita

En tiiä onko tää raskausoire mutta avaudun tänne :D Ei riitä tää koko raskauden kestäny nenän kuivuus ja tukkoisuus, nyt ollu ihme yskää ja flunssainen olo mutta ei kuumetta. Tänään ollu ihme väsymys, päivällä torkuinkin hetken mitä en yleensä tee. Nyt illalla huimaus ja heikotus.. Oksettaa.. Plaah :sad001
 
Tiedän tunteen ja kyllä, raskausoireita ne. Tukossa ollut enemmän ja vähemmän koko raskauden. Neuvolantäti antoi käskyn käydä jotain luvallista antihistamiinia käsikauppalääkkeistä. En muista nimeä, lappu on jossain käsilaukun syövereissä. Sesamöljyä, Bepanthenia ja nenäkannua käyttänyt. Nyt vuotaa verta nenän limakalvot ja tosiaan turvotus korvakäytävässä antaa tulehduksen tuntua. Ei oikein kuulekaan mitään.

Nyt väsymys alkaa olla alkuraskauden luokkaa. Onneksi pahoinvointi ei palannut. Ei auta kuin ottaa iisisti. Päiväunia otan 1-2 päivässä.
 
Täällä myös väsymys tehnyt paluun. Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi ja gradutiedosto katsoo syyttävästi koneelta. Liitoskivut tällä viikolla edenneet uusiin mittasuhteisiin kun sängyssä kylkeä kääntäessä tulee nyyhky kun vihloo. Vielä vähän reilu kuusi viikkoa laskettuun.. päätin myös aloittaa herkkulakon kun alkoi paino nousta. Aika hurjaa miten on sokeriin koukuttunut kun kiukuttaa ja väsyttää selkeästi sokerinpuutteesta :eek: viikossa pitäisi helpottaa onneksi tämäkin. Onneksi tänään paistaa aurinko! Erinomainen ilma pestä vaikka ikkunat ja haahuilla pihalla :)
 
Mullakin vuotanu tota vertakin nenästä tosiaan, jotain öljyä löytyy kans kaapista mitä ostin apteekista joskus. Mua väsyttää iltasin niin että nukun jo istualteen siinä 11 maissa :D Ei tosin haittaa, herääpä aamulla ajoissa. Jep, ihana auringonpaiste! :)
 
Tuntuu siltä, että kaikki persusluut on irti, ja lihakset yrittää epätoivoisesti pitää persettäni kasassa :laughing021 Ensi viikolle on aika varattuna osteopaatille... onneksi..
 
Kyljen vaihtaminen yöllä on kyllä aivan tuskaa, kun vasen lonkka on nyt kokoajan kipee ja yöllä häpyliitos kipeytyy niin, että tippa tulee linssiin, kun koittaa liikkua :sad001 Liikkeellelähtökin on hirrrrveen kivaa, kun meinaa lähtee vasen jalka alta ja ihan ihme linkkaamista se liikkuminen hetken :wtf:

Nyt on kokoajan sellainen olo, että tulispa tää vauva jo :shy:
 
Kuulostaa niin tutulta... välillä tuntuu siltä, että koko nukkuminen on yks urheilusuoritus. Ja kun sohvalta aikoo siirtyä toimittamaan jonkun perusaskareen, siinä toinen.

Mutta kyllä nää vauvat ihan pian tulee! :Heartred
 
Närästys alkanut vaivaamaan öisin nyt oikein urakalla tonn Diforminin aloittamisen jälkeen. Samoin joku hermo tai suoni tai joku vetää vasemman jalan kankusta nilkkaan jumiin joka yö, lähinnä koko kinttu menee ensin jääkylmäksi ja sitt alkaa jumittamaan. Ja yleensä aina tää on päälimmäinen jalka, joten ei ees ole mun alla mitenkään juntturassa. Noin 30 min lämpimässä suihkussa yleensä auttaa tähän jumitukseen.

Välillä räpiköin kanss kuin kala kuivalla maalla yrittäessäni nousta sohvalta tai sängystä ylös. :) Kovin vauhdilla ei tosiaan kylkeä vaihdeta, kun heti repii vatsasta. Kovalla istuminen ja pieni etunoja esim. koulutöitä tehdessä ja liitokset repii oikein kunnolla ja loppupäivän supistelee oikein urakalla. :sad001

MUTTA ollaan huomattu, että välilihan hieronta ja peiton heiluttelu ihme kyllä auttaa noihin jumituksiin! Oon ihan ihmeissäni varsinkin jälkimmäisestä. Itselläni on kuivakausi taas hetkellisesti ohi, mutta tuohon hierontaan tarvitsee ehdottomasti jotain luikkaria. Tavalliset luikkarit todettiin huonoiksi, kuivahtavat liian nopeasti ja muuttuvat tahmeiksi. Parasta niin peiton heiluttelu luikkarina ja hierontaan on apteekista ostettu jojobaöljy joka on tarkoitettu juurikin intiimialueelle hoitoon, luikkariksi ja hierontaan. Ei jää tahmeaksi mömmöksi vaan limakalvot tuntuvat pehmeiltä ja hyvinvoivilta. Suosittelen! Nyt en öljyn nimeä muista, mutta löytyi vaaleanpunaisesta paketista ja meidän apteekista löytyi ainakin samasta hyllystä lastenhoitotarvikkeiden, imetystarvikkeiden yms. kanssa.
 
Mnghh. 33+6 ja "sukkapuikkokivut" tehneet näyttävän paluun. Yhtään pidempää kävelyä =prisma tai liian nopeaa nousua sohvalta ei ilman näitä voi tehdä. Puh. Luin että liittyy vauvan laskeutumiseen ja kipu johtuisi siitä. Ainakin jotain siis tapahtuu ettei turhaan tarvitse inistä. Pitäisi loppua kun vauva kiinnittyy alas. Hngh. Ei paljoakaan siis jäljellä :D pupuja ja sateenkaaria,prkl.
 
Rosmariini, samat fiilikset, huh huh.. Toivottavasti tosiaan liittyisi laskeutumiseen, henkeä ahdistaa jo todenteolla!

En myöskään nuku enää, viime yönä nukuin yhteensä neljä tuntia kolmessa pätkässä, tänä yönä ei vielä ole nukkumattia näkynyt..
 
Mun kropassa noi vauvan laskeutumiseen liittyvät vihlasut tuntuu ihan siltä, kun jääkairalla kairattais mun sisällä. :confused: Hyviä tuntojahan ne on, mutta ei ne silti mukavalta tunnu. On niissä se hyvä puoli, että mun liikuntakyky on parantunut huimasti! Pystyy kävelemään pitkästä aikaa jopa tunnin lenkkejä ja kävelynopeus (lue: lyllerrysnopeus) on taas nopeutunut. Ei supistelekaan niin herkästi liikkuessa. :)
 
Ai että tämä närästys on sitten mukava kaveri yö aikaan ja ei muute auta rennie eikä mikään :'( vessassa käynnit yöllä on alkaneet tihentyä se on kyl ihan jees nii ei oo kädet aamulla yhtään niin puutuneet :)
 
Jos ei auta renniet, niin omeprazolia kehiin. Sitä saattaa raskaana olevat saada ilman reseptiäkin jo nykyään. Jos muistan oikein. Kysy apteekista!
 
Mulla ei kans renniet auta, mutta piimää kun on juonu puol litraa, niin johan on närästykset helpottanu! :joyful: Toki joskus on sellainen närästys, että mikään ei auta (paitsi ehkä tietty esim. omeprazol voisi auttaa), mutta aika pitkälle oon piimällä pärjänny.
 
Närästykseen piimä, maito, vichy-vesi (ei novellet, vaan aito vichy), pää ylöspäin nukkuessa ja vanhan kansan tosi tehokas lääke: puoli lasi vettä ja lusikallinen soodaa! Itse tempaisen yöllä kaks Rennietä kerralla ja maitoa, sekä Vichy-pullo on sängyn vierressä, samoin pää on koholla. Tuota soodaa en viel oo kokeillut..
 
Mulla ei närästykseen auta muu kuin omepratsoli, jota oonkin syönyt jo joulukuusta lähtien säännöllisesti. Yhtään päivää ei voi olla ottamatta, kun tulee niin kamalat närästys- ja refluksioireet. Muutaman kerran nukkumaan mennessä oon heränny siihen, että vedän mahan sisältöä henkeen ja meinaan tukehtua. :sad001 Eli suosiolla vaan omepratsolia apteekista hakemaan, sitä saa pikkupurkin ilman reseptiä. Mulla on jo toinen 100 kapselin pakkaus menossa, reseptillä n. 14 e/pakkaus.
 
Mulla ei närästys ole vaivannut, kuin joskus nukkumaan mennessä. Silloin tuntuu, että vois syödä kourallisen Rennietä. Tästä onneksi kärsinyt vain viikon verran. Eilen, kun hoidettiin paljon asioita kaupoissa ym niin jalat särki koko loppu illan.. Ihan rasitussärkyä säärissä ja jalkapohjissa. Hölmö, kun en tajunnut laittaa kompressiosukkia :sad001 Reipas meno kostautui myös yöllä.. Kyljen kääntäminen tuntui jalkovälissä ihan kamalalta ja aina heräsin siihen, kun piti vaihtaa asentoa. Ja tietenkin sitten piti mennä myös vessaan.. (tietenkin!)
Päivisin onneksi arki sujuu melko kivuttomasti. Vähän hitaammin kuin ennen.
Äsken alkoi menkkamaiset kivut/vihlonnat alavatsalla.. Jospa pikkuäijä laskeutuisi alemmas pikkuhiljaa. Toivotaan :)
 
Mun paras "keksintö" on ollut sisäkenkien käyttäminen. Kunnon Birkenstockit jalassa aina kotona. Jalkakivut minimissä ja ihana tunne jaloissa kun saa aamulla laittaa monot jalkaan. Tämä on eka raskauteni, jossa liitoskipuja ei ole juurikaan ollut. Tammikuussa oli ne lamauttavat ja askeleen pysäyttävät tuskat. Uskon, että Birkkarit olleet suojana tätä vaivaa vastaan.
 
Kiitti vinkistä kaikille :) tartteeki huomenna mennä apteekissa käymään :) onneks tänää päivä menny iman närästystä toivottavasti yökin menee :) tarttee ottaa gaviscon annos ennen nukkumaan menoa varmuuden vuoksi
 
Takaisin
Top