raskausoireita ja vaivoja

mullakin on monta kertaa sekstailun jälkeen tullut pissatulehdus ja nyt raskaudenkin aikana oireita välillä tullut. mut kun muistaa juoda tarpeeks ja pestä alapäätä useamman kerran päivässä niin oireet on hävinny.

mulla ainakin tulee paha mieli kun kieltäytyy seksistä, varsinkin kun ennen olin yleensä se ketä ehdotteli. ja välillä huomaan et annan periksi vaan sen takia ettei toiselle tulis paha mieli. toivottavasti tää on joku ohi menevä vaihe ja kohta halut palaa takasin.

nyt ois kasassa tasan 13 viikkoa. jei! ei oo enää keskenmenon riski niin suuri. ehkä sekin jotenki lisää seksihaluja. :)
 
Ekan kolmanneksen oireet (paitsi aamupahoinvointi) alkaa olla ohi, mut nyt on ruvennu tuleen uusia oireita..Supistelee, kiristelee ja alaselkä on tullu kipeeks. Jos istuu tai makaa jonkun aikaa, ei meinaa päästä ylös.. Uh, vaivanen olo!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on kanssa tulleet kuvioihin noi vihlasut / repäisyt. Ai että ku näkyy tähtiä jos esim aivastaa varomattomasti :/ Kasvukipuja löytyy myöskin. Alaselkää vihloo pitkän istumisten jälkeen mullakin, pitänee huomenna ultrassa kysyä että onko se kohtu todella taaksepäin kallistunut niinkuin mulle varhaisultrassa sanottiin. Kun olen lukenut että se voi aiheuttaa selkäkipuja aikaisessakin vaiheessa. Mut tätähän tää raskausaika on, kun yks vaiva häviää niin "saa" pari uutta tilalle :D
 
Sama täällä, rv 12+6 ja oireet vähentyneet toisaalta jopa niin, että ultrassa nähty tyyppi ja neuvolan dopplerissa kuultu syke tuntuu taas niin epätodellisilta. Mut tosiaan vatsavihlaisut, usein jostain sivulta, ja alaselkäkipu on alkanut vaivata. Luulin sen olevan muuttolaatikoiden ja siivoamisen aiheuttamaa, mut käi tää onkin raskauden oire, kun ei oo yhtään normaaleista paikoista kipeytynyt. Esim. selästä suoliluun päältä vetää kummasti. No, huomenna menen tk apuvälinelainaamoon hakemaan sen tukivyön, että jaksan. Siitä puhuttiin fyssarin pitämällä luennolla ja ajattelin, että en kai mä sitä tarvii, mut kun on tulossa viikon kaupunkiloma yms. niin ei se kai paha ole olla olemassa tukemassa tuota selkää...
 
Nyytikki, onkohan tuo lainaamiskäytäntö muuallakin? Tai ootko kuullu? :smiley-ashamed005 . Olis kiva itekkin saada tukivyö, kun teen aika fyysistä hommaa osittain töissä ja selkä muutenki aina "vääränä". Onko se tukivyö muuten "tukevampi" kuin ne mammavaatekaupoista ostetut tuet? :)
 
Mua kiinnostaa kanssa jo valmiiks, että missä päin näitä saa vuokrata? Olin tänään odottajien fysioryhmässä ja siellä ainakin fyssari puhu vaan niiden ostamisesta...? Yliliikkuvana selkävaivasena ihan satavarmasti tuun meinaan olemaan ongelmissa - iskias on jo pariin otteeseen varotellu
 
Nyytikki, onkohan tuo lainaamiskäytäntö muuallakin? Tai ootko kuullu? :smiley-ashamed005 . Olis kiva itekkin saada tukivyö, kun teen aika fyysistä hommaa osittain töissä ja selkä muutenki aina "vääränä". Onko se tukivyö muuten "tukevampi" kuin ne mammavaatekaupoista ostetut tuet? :)

En tiedä, mutta uskoisin, että muistakin terveyskeskusten apuvälinelainaamoista saisi. Kannattaa vaikka soittaa neuvolaan ja kysyä, josko neuvolantäti tietäisi. Mulla on siis ns. SI-vyö, joka kiinnitetään mahdollisimman matalalle alaselän päälle ja kiinnitetään tarranauhalla vatsan alle (häpyluun päälle), sivuissa on vielä kiristystä varten erilliset tarranauhat. Mulla on myös työkaverilta lainassa oleva "mammakaupan" tuki (oikeen sellanen nätti pitsinen), mut se ei tue ainakaan tässä vaiheessa tarpeeksi, kun vatsakin on vielä aika pieni. Mä pidän tota SI-vyötä sillon kun selkä alkaa väsyä, jo muutaman tunnin pito auttaa.
 
Ai niin, ja tuen laina-aika on tuonne joulukuuhun eli niin kauan kuin on tarvis. Ja siis nimen omaan laina-aika eikä vuokra-aika :happy119
 
Auts, mullakin on selkäkipuja. Noidannuoli iski eilen. Istuin kiltisti aamupalapöydällä, piti vain vähän asenta vaihtaa ja naps kuului selältä. Ei heti tuntunut kipeältä mutta kyllä sen huomasi kun nousi seisomaan että jotain oli tapahtunut. :smiley-angry002 Vähän parempi olo illalla kun olin käynyt kävelylenkillä mutta heti kun istuu vähän aikaa selkä jumittuu aika pahasti. Uskaltaako raskaana käydä naprapaatilla? No, onhan mulla 2 viikon päästä aika omalle tutulle osteopaatille, pärjään varmasti siihen asti. Ei tää oo pahasti kipeä, vain jäykkä ja epämukava.

Onko joku muu muuten huomannut että työ/stressi pahentaa närästystä? Ihan selvästi mun kohdalla on näin. Perjantaina oli niin kauhean pahat närästykset että menin töiden jälkeen apteekille Rennie-ostoksille että pärjäisin viikonloppuna. No, en ole tarvinnut otta yhtään lääkettä kun ei oo närästänyt. Ja tänään taas vaivaa. :scratch
 
Täällä on taas tällä viikolla tullut ruskeaa/punertavaa vuotoa, mitään kipuja ei onneksi ainakaan toistaiseksi ole. Tänään 12+0. Pelko ei hellitä, vaikka tätä vuotoa on jo aikaisemminkin ollut alkuraskaudessa. Huomenna on nt-ultra, jota odotan pelonsekaisin tuntein. Pahinta peläten ja parasta toivoen. Ei ole helppoa tämä raskaana olo, kun tuntuu, että murehtimista riittää...
 
Mulla on jo noin viikko/pari sitten alkanut tämä "energinen vaihe" :). Nyt jaksaa ja mikään ei vaivaa. Ainoastaan joka yö tarttee edelleenkin herätä pissalle, mutta onneks saan unta sen jälkeen ihan hyvin vielä.

Pystyttekö muuten muut vielä nukkumaan mahan päällä? Itse nukun AINA mahalteni, mutta välillä olen huomannut, että se alkaa vähän ikävästi tuntumaan, joten nukun sillein osittain mahallani. Ei kai muuten mahalleen nukkumisessa voi olla mitään haittaa? :smiley-ashamed005

Ainiin ja nyt alkaa jo ihan pienen pieni kumpu näkyä täälläkin :love017, kauaa ei voi enää peitellä laughing1 .
 
Täällä on alkanu toissapäivänä pissattamaan tiheemmin :cool05 haha ja sen huomaan siitä että normaalisti ei tarvii yöllä nousta kuselle,mutta toissayönä heräsin 3 yöllä pissalle ja viime yönä 12 ja 2 aikaan myös...käytiin tytön kanssa eileen tosi aikasin nukkumaan,varmaan puol 9,mutta olin toooosi väsyny,onnellisena oli ihana käydä nukkumaan :) kuvotusta löytyy vielä ja yrjöryöppy tuli toissapäivänä mikä oli ihan hirveää ! alavatsajomot on hellittänyt vähäks aikaan..välillä vihloo tai pistelee,tissit on kipeet ja isot.. !
 
Mäkin tykkään muuten nukkua mahallani,mutta tosiaan alkaa ahistamaan se vaikkei sillee mahaa ookkaa,mutta kyllä sen jotenkii tuntee..nukun puolimahallaan,mut aikalailla kyljelläni nykyään. :)
 
Mulla tulee huono olo, jos makaan mahallani. Muuten ei kyllä tunnu pahalta. Mahaa ei vielä ole (muta eihän noita viikkojakaan juuri). Välillä pömpöttää, mutta johtuu kyllä ihan vaan vatsalihastreenin puutteesta ja turvotuksesta :) Hyvin pystyy siis vielä "vetämään" vatsan sisään.
Väsyvaihe täällä vielä päällä. Pahoinvointikin palannut pikku tauon jälkeen. Viime viikolla jopa oksensin ensimmäistä kertaa. Uutena tullut päänsärky.
Kovasti jo odottelen että ainakin väsymys väistyis.
 
viikkoja 15+3. Ihan loistava olo, energinen ja kaikkea... mutta tosiaan tuo ummetus! ja sitten kun kakkoshätä iskee niin sitten on jo kiire vessaan :D
mä en mahallani pysty ollenkaan nukkumaan ja mahan päälle ei voi äijä laittaa päätään tms. kun se alkaa painamaan inhottavasti ja tulee jotenki huono olo. Vaikka ei tuo masu mitenkään hirmusesti ole kasvanutkaan. odotan seuraavaa neuvolakäyntiä joka on viikon päästä :D
 
Mullaki mahan kasvu eniten sitä turvotusta vielä,ettei täällä mitään oo noussut,huomenna rv 12 <3 Tuntuuko teistä muistakin,että kun toi 10 viikko on ylitetty niin aika menee paljon nopeemmin? :) Musta tuntuu ihan siltä..mikä on ihan kivaa vaihteeks,kun jonakii päivänä saattaa olla se vauvapömppö tossa tissien alla eikä sitä välttis huomaakkaan :D Mut vaikka ei mahaa ookkaan niin munkin mies jos laittaa pään masulle niin puuskahdan heti sillee "uggghh" ,-suomeksi "sinä painat" :D ja mies nousee heti pois :D
 
No täällä voidaan edelleen pahoin (14+5) ja oksennetaan monta kertaa päivässä. Sen lisäks oon edelleen kuoleman väsyny - nukun n. 10 h joka yö... Ja pää särkee todella tiuhaan!

Jos jotain positiivistä niin vatsa sentään toimii ;)
 
Eilen neuvolassa kysyin väsymyksesta, kun tuntuu ettei sitä energistä aikaa ole tännepäin tulossa ollenkaan. Täti sanoi että väsymys jatkuu usein viikolle 20 asti! hurja! Sen jälkeen "useimmille" tulee energinen vaihe. Jaahas, sitä odotellessa...

Osittain kyllä oma vika että väsyttää kun en aina pääse ajoissa nukkumaan. Hankalaa vaan kun selän ja henkisen hyvinvoinnin takia olisi pakko liikkua, käydä kävelyillä jne, mutta useimmiten en pääse kävelylenkille ennen kuin tyttö on mennyt nukkumaan siin klo 21 aikaan. Ja tunnin kävely, suihku ja iltapala sen jälkeen ja kello on helposti 22.30-23.00 ennen kuin uni tulee. Ja herätys viimeistään 6.30.
 
Takaisin
Top