raskausoireita ja vaivoja

Mulla ei väsymyksen ja rintojen arkuuden lisäksi ole mitään muita oireita. Pahin väsymyskin on jo väistynyt ( ainakin hetkeksi) ja on parempi fiilis muutenkin. Viime viikon olin jotenkin ihan maassa :sad010ehkä sekin oli oire.
 
8+1 Jouduin taipumaan ja hakemaan närästyslääkettä. On osaksi auttanut pahoinvointiinkin kun osa yökkäyksistä on näköjään johtunut tuosta närästyksestä. Kovasti odotan sitä, että olo normalisoituisi. Väsymys ja pahoinvointi, kun ikävästi ajaa töiden jälkeen sohvalle, vaikka pitäisi liikuntaakin harrastaa ja muita velvollisuuksia hoitaa.
 
Mua kyllä vähän vaivaa tämä oireettomuus. Mahassa on tosin tuntunu semmoisia outoja pistäviä kipuja nyt muutamina päivinä. Suurinpiirtein kohdun kohdalla tuolla vasemmalla puolella. Ja sitten jumpissa on tuntunut myös vähän oudolta mahassa. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Mä niin Liinu tiedän tunteen. Meinaan seota ja mietin koko ajan, että jatkuisko väsymys ja rintojen turvotus, vaikka kaikki ei ois hyvin, koska ne on ainoot oireet. Uskomatonta miten paljon stressaa oireettomuus, vaikka täysin tiedostan, että pahasta olosta kärsivät varmaan mieluummin ottaisivat tämän olon. Voi kun vaan tietäis, että kaikki on hyvin. Eka neuvolakin vasta ens viikolla ja siellä ei Helsingissä varmaan kuunnella mitään sydänääniä. Ultra sitten ties koska. Ja mähän oon jopa nähnyt sydänäänet silloin 6+6 viikolla, mut silti tuntuu, että ei tää voi olla näin oireetonta. Ja nyt mietin, että pitäiskö olla mahassa enemmän tuntemuksia ja ties mitä.
 
Täällä alko 8. oksennusviikko. Voisi mun puolesta alkaa jo loppua! Sen lisäks oon edelleen kuolemanväsyny, mutta uutena oireena on se, että en vaan saa nukuttua. Tai siis herään noin 5-10 kertaa yössä.

Tänään alko rv 11 ja sen kunniaks on alavatsassa ollu kummallinen "täysi" ja vähän pinkee olo. Toivon, että kohtu ois nousemassa vähän ylöspäin, sillä mua on viimesen viikon pissattanu koko ajan. Viime viikolla olin jo ihan vakuuttunu, ettei kaikki ole hyvin, mutta olen nyt koittanut olla murehtimatta asiaa. Myös hormonit taitaa hyrrätä ylikierroksilla, sillä oon saanu ihan kamalia raivokohtauksia ihan pienistä asioista. Ja sitten voi itkeä vaikka mille ;). Silti kun ystäväni kysy oireista, niin ei niitä mun mielestä ole ku oksentelu ja pahoinvointi :D
 
Mie olin viime perjantaina ihme itkuherkkä tai siis en tiiä mikä tuli :D oltiin miehen kanssa kahdestaan ja kysyin,että hieroisko mun niskoja ja mies näytti kädellä että no käänny ja sitte otin sen sillee huonolla tavalla,tai luulin ilmeestä ettei halua/jaksa hieroa ja sitte aloin itkee itekseni hiljaa siinä heti ku olin kääntyny ja sitten kun niiskautin sisään niin mies lopetti heti,että itketsie? nojauduin sitä vasten ja sanoin,että en ja pyyhin kyyneleitä,kun en kehannu sanoa syytä miksi aloin itkeä,kun se oli niin naurettava ja väärinymmärrettykin vielä :D Kerroin,että luulin,että halua hieroa kun sanoit sen noin..sitten mies naurahti ja sanoi,että olisi kyllä sanonut jos ei olisi halunnut hieroa :D no siinä hetken vielä niiskutin vuolaasti kunnes aloin nauraa hysteerisesti ja mies oli ihan ihmeissään kun piti käsissään,että "onks nää niitä hormonijuttuja? :D" hahaha, tänää aloin itkemään kaupassa kun oltiin ostamassa karkkia ja valkkailin pussia siinä,kun mies sanoi että älä vaan ota ainakaan lakritsaa,sitten kysyin että miksi,etkö tykkää,no sitten se sanoi että ei kun sie et saa syödä.....AAAAWWWWW :') Aloin taas pyyhkii kyyneleitä,ku toinen huolehti kun oli huomannu noista neuvolapapereista etten saa syödä ja ite en tieny mitää ettei saa. Sanoin,että outoa..mun on totuteltava tähän. Esikoisen isä ei huomioinut eikä ollut koko raskaudessa oikee mitenkää mukana niin tämä herra piti huolta etten varmasti syö mitään kiellettyä,ihana...herkistää mieltä vieläkii :D <3
 
Huojentavaa lukea muiden vähäisistä oireista kun ei täälläkään niitä liikaa ole..kai. :D Tissit turvonnu ja mahapömpöttää sekä jäätävä väsymys koko ajan. Aikasemmin pysty vielä nukkumaan yöt hyvin (helposti sen 10h), mutta tällä viikolla alkoi sitten vaivaamaan myös unettomuus. Nukahdinpa sitten maanantaina työpisteellenikin, ei kiva. Mietin jo että varmaan pakko lähteä hakemaan sairaslomaa tähän väsymykseen kun työmatka n. puoli tuntia suuntaan, joka tarvii omalla autolla ajaa ja tällä viikolla tosissaan pelottanut että koska nukahtaa rattiin. Onko muilla mennyt väsymys näin pahaksi? Huomenna ainakin soitan neuvolaan tästä kun epäilen onko normaalia ollenkaan...niinkuin kaikesta muustakin. :D
 
Minttu110, täälläkin melko paha väsymys. Mullakin on reilu puolen tunnin työmakta omalla autolla ja iltapäivisin pelkään välillä että oikeasti nukahdan kun väsyttää niin ja silmät vain meinaa mennä kiinni. Mullakin on näitä unihäiriöitä. Nukahdan hyvin illalla mutta herään sitten yöllä ainakin kerran pissahätään, ja välillä muuten vaan, ja on vaikea nukahtaa uudestaan. Ja pienetkin vastoinkäymiset itkettää kun on niin väsynyt ettei vain jaksaisi mitään ylimääräistä. Ja hermot kotona miehen ja tyttären kanssa ovat kireät. :( Elän toivossa että muutaman viikon päästä kääntyisi parempaan suuntaan kun eka kolmasosa on ohi.
 
Muo kans huolettaa tää oireettomuus. Rinnat yhä kyllä hiukka kipeet ja turvoksissa ja alavatsa kova (ruokailun jälkeen usein koko vatsa pömpöttää, mut muuten vaan aika vähän...vielä), väsymys on hiukan helpottanut ja saman ärsyttävän unihäiriön olen saanut reilu viikko sitten kuin moni muukin näköjään täällä. Joko herään pissahätään kesken yön tai sit painajaiseen aamulla, kun en ole herännyt ja käynyt pissalla. Ja nyt kun pariin yöhön ei ole tullut enää yöheräämisiä tai painajaisia, niin sekin vaivaa mieltä...
Maanantaina vasta nt-ultra ja muo jännittää nyt jo niin hemmetisti... :( Siis ei se ultraaminen, vaikka tehdäänkin alakautta vaan se mitä siellä on, vai onko siellä mitään... Eniten surettaa jo valmiiksi se, että meillä kaveriporukassa on mun lisäksi kolme raskaana ja lasketut ajat on 4kk sisällä eli jos tippuu pois porukasta, niin loppuvuoden babyhypetys voi ottaa tooooooosi koville. En usko, et tilanne olis sama, jos ei olis nyt muita raskaana :(
 
Mulla on oikeestasn edelleen samat oireet kuin alussakin. Väsyttää, turvottaa, ummettaa ja etoo :P Hermot kireellä... Silti tuntuu ikuisuudelta odottaa sitä nt-ultraa 4.6. Onneks sitä ennen on ens ma lääkärineuvola :) Ja tietty sekin vähän huojentaa mieltä että on saatu sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla <3 Tänään tuli 12 raskausviikkoa täyteen. Äänet saatiin kuulumaan ekan kerran rv 11+2. Tsempitykset kaikille :) Sitä hehkeää keskiraskautta odotellessa... :D
 
Mulla tässä sekä edellisessä raskaudessa alkanut oksentelu samana päivänä kun on plussannut. Ehkäpä tietoisuus raskaudesta lisää oireiden voimakkuutta :/ Itellä oksentelemista (ihmeellistä röyhtäilyä) varsinkin aamuisin hampaita harjatessa. Mulla myös verenpaineet jonkin verran alhaset joka sitten aiheuttaa huimausta ja sekavaa oloa :schocked028 . Oon yrittänyt syödä kuten on neuvottu joka 2h, syönyt salmiakkia, juonut paljon ja nukkunut enemmän, mutta huimaus ja sekavuus ei vaan katoa mihinkään :( Varjostaa niin paljon raskautta tuo oire :sad001
 
Juu,kyllä nytkin tekisi mieli nukahtaa tähän paikkaan..onneks persuksen alla on oma sohva,mutta järjetön väsymys,yhes vaiheessa helpotti mutta nyt tuntuu että se on taas iskenyt ja pahasti. Oksettaa ruokien hajut ja jotkut maut,ja hajuaisti on herkistynyt ihan hirveesti..haistan kaiken ruuan todella tarkkaan ja se kuvottaa :sick009 viikkoon en ole oksentanut,mutta kuvotusta riittää siis..ja kun korjaa potasta tytön kakkaa pönttöön niin yööööhhh yrjö. Kyllä ennen kestin vaikka oli mitkä hajut..tosi itkuinen oon ollu viime aikoina kanssa..alavatsaa jomottaa aina välillä ja tissit on tosi herkät. Ja viikot 8+3.
 
Mulla alko tänään just 12 viikko eli 11+0 ja tänään alkoi tuntumaan siltä, että alkuraskauden väsy alkais pikkuhiljaa väistymään. En nyt ihan vielä pirtee peipponen ollut koko päivää, mutta lähes ;). Mahaa ei vieläkään onneks ole ja normaalit farkut menee vielä... Ja mä vähän toivoisin, että se maha pysyis mahdollisimman kauan pienenä :oops:. Toisaalta onhan ne vauvamasut söpöjä :).
 
Tänään aamulla lueskelin tätä palstaa ennen kaupungille lähtöä...kun olin menossa suihkuun iski ihan kamala surku päälle. Siinä sitten istuin pissalla vessanpöntöllä ja itkeä vollotin oikein kunnolla :crybaby2ja sama toistui, kun olin tullut siskon luota...silloin tosin vaan tirautin pikkuitkut. Kai hermot alkaa olla aika kireenä, kun vaan oottaa maanantain nt-ultraa ja tietoa onko mahassa ketään (ja onko sieltä tulossa terve tyyppi). Sit lisäksi mies on ollut jo 2 viikkoa työmatkalla ja nyt viikonloppunakin käy nukkumassa kotona ja tekee pitkää päivää töissä, joten sekin vaivaa, kun ei ole ketään kotona lohduttamassa. Ja lisäksi pitäsi vielä muuttaa uuteen kotiin ennen kuun vaihtumista ja mä olen ihan invalidi hetken päästä, kun olen kantanut parikin laatikkoa. Muo niin ärsyttää tää raskaus ihan vaan sen takia, kun olen niin väsynyt pienestäkin ponnistelusta (olen ennen tehnyt yksinkin muuttopuuhia, isommat vaan kantanut jonkun kanssa)...ja sit kirosin just siskolle, että jos tää kaikki on turhaa, eikä masussa ole ketään, niin sit kyllä en enää ikinä ryhdy tähän puuhaan... Arggggg, ihan sekopäistä juttua taas. :smiley-angry016
 
jotenkin ehkä noloa kirjoittaa koko aiheesta. mut täkin on yks raskauden oireista... vaivaako ketään muuta se ettei ole kiinnostusta seksiin enään? :D kun mun mies ois koko ajan halukas mut mun ei tee mieli ollenkaan. vaikka tiedän jo että tuskin enää raskaus menee kesken... mut kait ne halut palaa vielä jossain kohtaa? tää vaan jotenkin stressaa meidän parisuhdetta kun mies luulee etten uskalla tms. eikä ymmärrä oikein et mun ei vaan tee ollenkaan mieli :/ joinain kertoina meinannut tulla itku kun häiritsee itseäänkin se ettei tee mieli.
 
Mä olen ollut kyllä kans vähän samoilla fiiliksillä eli seksi ei kiinnosta...Sit kyllä kun pääsee vauhtiin, niin se on ihan ok ja siis nautinnollistakin, mut se aloitus... Tänään kyllä ajattelin repäistä ja houkutella miehen petipuuhiin, ettei sen tarvii aina vongata. Nyt kun en voi vedota siihenkään, et olen menossa seuraavana päivänä neuvolaan ja lääkäri tutkii alapään... Mut mulla on ollu muutenki stressiä muutosta ja muusta, joten on ollu aika vaikee orientoitua seksileikkeihin. Ehkä tää tästä, kun taas pääsee vireeseen ja osaa nauttia raskaudesta...nyt vaan tuntuu olo valaalta, kun turvottaa.
Muuten oireet on taas aika vähäiset, maha vaan kipristelee välillä, mut tänään ainakin kuului neuvolassa sydänäänet, joten kaikki on ilmeisesti kuitenkin ok vähäisistä oireista huolimatta.
 
muakin jotenkin se vonkaaminen ärsyttää vielä enemmän ja ei tee mieli seksiä sen takia ollenkaan... ehkä tarttis ottaa tosiaan itteään niskasta kiinni ja vietellä tuo mies tonne makkariin... :D

onneks mulla ei oikeastaan oo mitään raskausoireita enään, muuta kuin turvotus,pissahätä ja nälkä.
 
Ai niin, mulla oli np-ultrapäivänä maanantaina ja nyt sit tänään tuli myös lääkärin alapään tutkimisen jälkeen lieviä pissaoireita (eli niinku olis alkava pissatulehdus), joten sekin on ollu syynä kieltäytyä seksistä. Varsinkin kun sain yhteen aikaan aina pissatulehduksen sekstailun jälkeen. Mut kai mun tarvii juoda toi karpalomehupullo ja toivoa, ettei oireet pahene. Mies ei kyllä vonkaa ihan mahdottomasti (varsinkaan jos muista pitää mun megatissit piilossa), mut jotenkin itsellä on huono omatunto siitä, et kieltäytyy niin helposti vedoten kaikkeen mahdolliseen...
 
Takaisin
Top