raskausoireita ja vaivoja

On mul joo hb aika alhanen ollut noin kk verran.. 111 oli noussut 112 xD Sinänsä outoa, kun ei mul ikinä ennen ole ollut ongemia raskausaikana tuon kanssa.
 
Mulla on ollu aina ennen raskauksia hb sen 130 mut sit se aina laskee raskauden aikana roimasti..mulla oli toissa kerralla hb noussu sinne 120 ja nyt keskiviikkona kävin neukussa niin se oli taas 111...
Voiskohan vauva olla laskeutunut lisää kun on edelleenkin vihlovaa kipua alpäässä..?? Vai onko liitoskivut tullu takas...ja jos en oo ihan luulosairaaksi tullut niin menkkajomoilua oli yöllä pari kertaa :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nii eikös se vihlonta jotaa sellasta meinaa ja sitte kohdun kypsymistä?! o_O Ilkee tunne :|
Itel kanssa huomasin kyykkyyn mentäessä kamalan vihlonnan, toivottavasti ei jää vaivaksi pitempään :confused:
 
Heh, joo toi snickers jäätelökakku kyl kuulostaa niin herkulle (ja siis löysittekin varmaan jo ohjeen sille, kun se tulee tuolla hakusanalla googlessa ensimmäiseksi se ohje). En saanut itse vielä sitä tehtyä, mutta yksi kappaletta amerikkalaista juustokakkua on tehtynä (ja syötynä!!!) ja tänään teen pakkaseen noita minttusuklaajäädykkeitä ja sitten sen snickers jäätelökakun :p. Ja siis yrityksenä olis, että niitä nautittais sitten kun vauvan kanssa kotiudutaan ja tulee vieraita kylään... Mutta huom. ihan yrityshän se vaan on ja kaikillehan meille annetaan anteeksi pienet epäonnistumiset :oops:. :grin
 
Tääl alkaa menee hermo tähän huonoon oloon.. Nyt en yöllä sentäs siihen herännyt, mutta illalla useaan otteeseen tuli vain yhtäkkiä tosi paha olo :| Onkohan nämä jotain loppuraskauden oireita vai jotain pientä vatsapöpöä.
 
Täällä bongattu viime yönä pientä lapsiveden tihkumista, yö meni muutenkin valvoessa kivuttomien supistelujen ja todella aktiivisen masuasukin kanssa. Nyt ne supparit on tietty kadonneet kokonaan, kun kerkesin innostua, et nyt se synnytys alko. Samoten nyt suihkun jälkeen sitä lapsivettäkään ei ole näkynyt, joten mulla ei ole mitään todistusaineistoa näyttää, jos käskisivät nyt heti mennä näytille. Tässä nyt mietin, että soitanko synnärille jo nyt ja kysyn miten toimia vai menenkö sinne tämän päiväiseen ultraan tossa 11:sta ja sanon sitten siellä samalla viime yöstä!?? Miehen passitin töihin toistaiseksi...
 
P_K: Mä kyllä varmaan soittaisin synnärille ihan varmuuden vuoksi. Toisaalta siihen ultraan ei oo pitkä aika, että ehkä pä oot jo päätöksen ehtinyt tekemään asian suhteen. :)
 
Päätin sit odottaa sitä varattua aikaa ja niinhän siinä kävi, että ihan vääräksi osottautui mun bongailut. Ei ollu lääkärin tekemällä liuskatestillä lapsivettä, jotain muuta siis ilmeisesti lirahdellu. Käyrillä oltiin taas 20 min, kaikki ok. Pissa oli puhdas ja verenpaine ok. Samoin myös ne istukan virtaukset oli tällä kertaa ihan normaalit, niiden takiahan sinne ultraan siis tänään mentiin. Kohdunsuu sormenpäälle auki, mutta kaulaa vielä jäljellä, joten supistuksia kaivattais, et lähtis eteneen. Käynnistys on buukattu nyt kuitenkin 10.päivälle mun rd-diagnoosin takia, jollei vauveli tule ennen sitä. Vaikka ei se vauva kuulemma iso ole tms., et tarttis sen takia käynnistää. Painoarvio oli tänään rv39+4 3580g. Mun kokoon/pituuteen nähden kuulemma ihan normaalimitoissa ja menee ihan keskikäyrillä.

Et nyt sit vaan odotellaan, et josko tää etenis ihan ittekseen tai sit meillä on ensitreffit vauvan kans viimeistään sillon 10.päivä :)
 
Mulla on nyt kuulkaa semmoinen vaiva, että äitiysvaatteet alkaa jäädä pieniksi. Siis ihan äitiysvaateosastolta ostetuista paidoista on kyse ja ihanasti sieltä alhaalta vaan maha pilkottelee taas. Kiva juttu. Ei sillä, että muutenkaan viitsisin liikkua enää liikoja ihmisten ilmoilla, kun mahaa tuijotetaan ihan häpeilemättä. Mutta mikäs tässä hei, enää kuukausi tai jotain...
 
Mininen, onks sul sellasia "mahatuubeja?" Saa h&m:stä varmaan vitosella.. (Myydään kyllä muuallakin.) Niil saa kivasti jatkoa noihin paitoihin :)
 
Voi video! Just ajattelin ettei ole pariin päivään ollut paha olo.. Ja mitä vielä, taas oksennus kurkussa ja ylävatsa krampissa kärsitään.. :mad: Kai tää nyt koettelee, kun en ole ikinä mistään pahoinvoinneista kärsinyt! (Vauva ajattelee, että laitetaan nyt kunnolla tuulemaan, kerta ei enempää vauvoja tähän taloon.) :smiley-angry002 "Rakas joulupukki, mulla olis vain yksi toive: Tahtoisin vaikka just nyt heti vaihtaa yhden mahan, väsymyksen ja huonon olon yhteen vauvaan, KIITTI."
Tänään olis viikko siihen ekaan laskettuun aikaan. (Jonka ne jostaa kumman syystä vaihtoi 4päivällä , vaikka ei kuuluisi.)
Mutta ei, en ala vieläkään mihikkä kotikonsteihin :smiley-angelic002 ..mä luotan tähän, kätilöitten lauseeseen "kukaan ei pysty vaikuttamaan siihen, milloin vauva syntyy" :) (Katotaan viikon päästä mikä tohina täälä on päällä :grin )
 
Suski, mulla on se ongelma että hukun niihin hartioista ja venytän ne vatsan kohdalta :grin (Ja ne mitkä olis sopivia on täynnä hitsausreikiä ja maalitahroja yms kaikkea kivaa..) "Entinen kirvesmies, nykyinen alumiini hitsaaja, yhdistettynä elämäntapa ja täysi intohimo auton rakenteluun." Venytän siis mielelläni omani ja ostan sitte (joillain rahoilla, mistä en vielä tiedä) kaapillisen uusia :grin
 
Eevi: pari tuubia löytyy, mutta nekään ei valitettavasti käy ihan kaikkien vaatteitten kanssa. Alan olla aika ryhävalasfiiliksissä täällä. Käytiin miehen kanssa viikonloppuna "viimeisillä" treffeillä ja löysin yhden mekon (musta tietysti), jossa en näyttänyt siltä, että odotan kolmosia. Nyt olis sitten kaverin luona pikkujouluillanistujaiset tiedossa ja voin kertoa, että vaatekaapin äärellä kyllä ahistaa. Ei viittis ihan lökäreissä ja miehen hupparissakaan lähteä. On tosi viehättävä olo kaikin puolin. Taidan ruveta guuglettamaan vinkkejä siihen, miten kaksoisleuan saa meikattua piiloon, tai mahan. :cool05
 
Joo no toi on kyllä ihan totta, että pukeutumis/ulkonäkö tuska iskee kun johonkin pitäisi lähtä! :sad001
Samalla mekolla menet kuin "vikoilla" treffeillä :) Ok, itestä tuntuu tyhmältä pukeutua samaan, mutta ei ne kaverit sielä treffeillä ollut mukana, tai jos oliskin niin kaikki (oikeasti) ymmärtää :)
Kaikki onneksi ihastelee mahaa, eikä ajattele sua minään valaana :)
 
Tää teki sellasen virheen, että meni käymään Citymarketissa "eläkeläistunteina" eli aamupäivällä...kyllä kerättiin masun kanssa katseita. Nuo eläkeläiset kun tuijottaa ihan häikäilemättä :grin No, tosin olin vetänyt päälle sellasen lyhyen kapean mustan trikoomekon (joita on raskauden aikana kertynyt kaappiin ainakin kolme, kun en loppujen lopuksi saanut koskaan täytettyä mahalla noita siskolta saatuja H&M:n raskausvaatteita), villatakin, lyhkäsen nahkatakin ja saapikkaat (ja tietty paksut sukkikset) eli työkavereiden sanoja lainaten olin aika HOT-mama. Mun edessä oli sellanen mamma amarylliksensä kanssa ja se selkeesti mietti, että pitäiskö tolle odottavalle äitille antaa tilaa, kun se selkeesti paukahtaa hetkenä minä hyvänsä :eek: Tai siltä se tuijotus musta ainakin tuntui... Mietin siinä sitten, että oisko se nyt kiva, jos lapsivedet tässä kassalla menisi...? :p Eli taidan vältellä täst edes julkisia paikkoja ja lorauttaa ne vedet sit mieluummin täällä kotona...
 
Hihii, täytyy tänää lähteä veronpalautus ruuhkaan esittelee omaa kumpua :D Ainoa ongelma tässä on se kun masu on aika pieni ja tuossa edessä vain :smiley-ashamed008 Se tässä on kivaa kun on kaikille sanonut, että millon on la niin vastaus on "no sieltä on ainakin poika tulossa mahasta päätellen!" Hähää, hiljaa mielessäni irvailen, että eipäs olekaan! :p
Neuvolassa pitäisi myös käydä ennen kaupoillle lähtöä. Tässähän onkin päivä täynnä ohjelmaa..
 
Mä tuhlasin lennossa liki puolet palautuksista :grin Toki, nytpä jää palkasta ens viikolla paaaaaljon enemmän käteen :) Loppu summa jääkin pesämunaksi äippäloman loppu ajalle...
 
Joo ei tässäkään paljon juhlita kun vimeksi saanut lokakuun lopussa rahaa, joten menee kyllä marraskuun lainan lyhennykset ja laskut näistä palautuksista. Eikä kyllä mieltä lämmitä loppukuussa tuleva työnantajan äippälomaraha, kun siitä menee sama satsi joulukuun maksuja >:| Ehkä vielä joskus nuo veronpalautukset on oikeasti ns "ylimäärästä" rahaa :| Tuleepahan ainaki yöt nukuttua kun laskut maksettu :)
 
Mulla sit taas mies tykkää käyttää isompia ja pidempiä t-paitoja kuin hän tarttis niin voin hyvin lainata häneltä :) sama juttu huppareiden kanssa. Mut on se kyllä tuskallista yrittää näyttää hyvältä kun lähtee jonnekkin ulos... Vaikka mulle kyllä vielä mahtuu äitiys vaatteet päälle. Ne ei vaan näytä enää niin hyviltä kuin pari kuukautta sitten.
Ja olen myös ostanut gina tricotista toppeja ja pitkähihaisia, kun sieltä saa niin halvalla ja ei haittaa jos venyy piloille =)
 
Takaisin
Top