raskausoireita ja vaivoja

Nyt on näköjään närästys alkanut ihan kunnolla taas. :angryfire Olen niin toivonut että se vaiva pysyisi poissa tällä kertaa mutta näköjään en päässyt niin helpolla. Tosi inhottavaa kun koko ajan polttaa rinnassa ja kurkussa. Ruokahalu menee ja tulee paha olo.

Täytyy taas alkaa katsomaan mitä syö. Tomaattinen jauhelihapata, missä oli paaaljon tomaattimurskaa, ei tainnut olla paras ratkaisu päivälliseksi. Sitrushedelmätkin kai aiheuttaa nyt ongelmia. Olen himoinnut appelsiineja ja mandariineja, ja syönyt monta päivässä. Nyt yritän lievittää pahaa oloa luonnonjugurtilla, jos vähän helpottaisi ennen nukkumaan menoa.
 
Muo kanssa väsyttää ihan julmetusti ainakin näin iltaisin...töissä kuvittelen tekeväni vielä illalla kaikenlaista, mutta totuus iskee viimeistään kotiovella. Kaiken lisäksi mies on työmatkalla, joten olen täällä ihan yksin... :crybaby2
Tänään on pitkästä aikaa vatsa ilmoittanut koko päivän olemassa olostaan eli sellainen painontunne ja jonkinlainen kylkituntemus on vaivannut koko päivän. Arvatkaan vaan tekiskö huomenna hyvää jäädä kotiin nukkumaan...tänään jo myöhästyin 2h töistä, kun ummistin hiukan silmiä aamu-uutisia katsoessani:sleep002 . Onneksi ei ollut asiakkaita varattu heti aamuun...
Ruokahalu on jotenkin tosi huono. Enää en saa menemään esim. ruisleipää alas sitten millään, vaikka se on ollut mun joka-aamuinen rutiini kahvin kanssa (ja siitähän on luovuttu jo aikoja sitten). Vitamiinit mehun kanssa menee ja hedelmä...pakotan itseni syömään kunnolla töissä, kun en kotona yleensä enää laita lämmintä ateriaa. Hedelmiä, mehua ja kaikkea kylmää voisin syödä vaikka millä mitalla...
 
Mun piti käydä ostaa perhepakkaus rennietä että pystyy iltaisin olemaan, korventaa niin kauheesti. Aamulla halailin vessanpönttöä mutta onneksi en edelleenkään oksentanut, yökkäilin vain. Oon ollu viis päivää vapaalla ja tänään iltavuoroon, en tajua miten jaksan kun oon nyt vapaalla just tossa puolen päivän jälkeen sipannut ihan totaalisesti. Nyt meillä on miehen kanssa vielä 'läpsystä vaihto'-viikko, kun lapsen hoitaja on lomalla eikä tykätä varahoitopaikasta. Oon tänään siis yhdeksään töissä ja meen aamulla puoli seiskaksi takas, töistä kun pääsen niin mies lähtee samalla oven avauksella joten jos neiti ei nuku päikkäreitä on huomenna ja torstaina tiedossa melkoiset päivät... Onneksi oon töissä jo toiselle pomolle sanonut ja parille työkaverille niin ei tartte salailla vaan voin mennä sohvalle pötköttää kun paha olo iskee. Pitää vaan lapsille selittää jotain flunssasta :wink
 
Mua väsyttää ja se ottaa päähän. Eilen en jumpassa vaan millään meinannut jaksaa ja harmitti hirveästi. Ja nyt on ihan tokkurainen olo ollut aamusta asti.
 
Tänään Rv 10+1 ja kaksi päivää ilman oksentamista!! Jeii! :) Tilalle tullut hurja väsymys mikä ei sitten olekkaan niin jeiii. Iltaisin on niin nuutunut, ettei meinaa jaksaa jalkojaan nostaa. Seitsemältä olis jo ihan valmis yöunille..... Ja tänään on rintoja pakottanu ihan kauheesti :sad001 ihan kun maito nousis nyt jo mutta eihän se nyt sitä voi olla. Niin ja valkovuotoa tulee ihan hurjasti - tämäkin oire, mitä en muista pojista olleen (hmmmm :) )
 
Tää on ihan jotain kauheeta tää väsymys :sad001 En olis uskonu että voi olla tämmöstä. Harmittaa todella.
 
Mulla kans ihan järkky väsymys koko ajan :sleep011 . Sit melkeen hävettää kun töistä tuun kotiin ja rojahdan sänkyyn nukkumaan, herään illalla hetkeks ja meen takasin nukkumaan... Ja jos en nuku, niin sitten ainakin koitan lepäillä ja lukea sängyssä. Ukko ihmettelee, et miks en ole ulkona, kun on kiva ilma ja miks en tee mitään yms. NO KUN VÄSYTTÄÄ :smiley-angry016!!! Koitan sille aina välillä selittää, että tää väsymys kuuluu raskauteen ja niin päin pois, mut se varmaa luulee, et oon keksiny sen päästä :cwm.
 
Täällä kans väsyttää (rv 8) ja on jatkunut jo useemman viikon. Harmittaa kyl älyttömästi, kun pihalla olis hieno ilma, mut ei vaan jaksa millään lähteä ulkoileen. Voisin nukkua aina töiden päälle kahen tunnin päikkärit.
 
täälläkin väsymys painaa ja rv 10+5... vois nukkua koko ajan! toinen asia mikä vaivaa niin on nälkä. kahden tunnin välein tarttis jotain syödä. vaikka sitten vaan ihan omena mut kuitenkin. ei tälläseen syömiseen voi tottua... :D
 
Väsymystä täälläkin. Iltaisin olen aivan sippi, ei mee montaa minuuttia siitä että oon huudellut sängyn pohjalta miehelle jotain kun kuorsaus jo kuuluu. Kuvotusta ei oo enää oikeastaan ollenkaan.
 
Musta tuntuu et se pahin väsymys on jo menny eikä oo enää pakko syödä koko ajan.. niin alkaa jotenki tajuta et ne oli oikeesti raskausoireita eikä että olis muuttunu laiskaks ahmatiks :D Ja täs vaihees tuntuu et eihän se alkuraskaus niin kauan kestäkään, ku alkaa taas jaksaa jotain, vaikka hetki sitte tuntu et se on kestäny jo ikuisesti eikä lopu koskaan.. :P mut aamupahoinvointi ei valitettavasti hellitä otettaan vaikka se koko päivän syömäpakkopahoinvointiällötys jo loppuikin. Jokohan kohta alkaa tulla jotain uutta ku vanhoista pääsee?
 
Mä niin odotan että pääsen tästä väsymyksestä. Tunnen itteni niin huonoks ja laiskaks ku ei jaksais mitään. Pakolliset koiralenkit kolme kertaa päivässä oon tehny, mut mitään ylimäärästä en oo tällä viikolla kyenny. Sinänsä ihan hyvä että teen tällä hetkellä kotona töitä, mutta toisaalta on turhan helppo mennä sohvan nurkkaan torkuille kesken päivän
:angry9
 
Täällä rv 11 ja sama homma väsymyksen kanssa :/ Katkonaisempia öitä ollu nyt muutamia kun esikoinen nuhainen niin tuntuu et ei saa sängystä itteensä ylös :S Klo. 04.45 kilahtaa kello mulla aamuvuoroon mennessä kun on tuota työmatkaa sen verran. Että huh huh. Sitä virkeää ja hehkeää olotilaa odotellessa :D Tällä hetkellä oon niiiiin väsy, ummetus vaivaa ja mielialat pomppii miten sattuu. Ja vissiin tartteis alkaa töihinki tilaamaan mammahousuja! Noi meidän ns normaalit työvaatteet kun ei jousta ollenkaan niin pahaolohan siitä tahtoo tulla jos masua puristaa.
 
Aeria, jes kiva kuulla, että sulla jo alkaa olla väsymys takana, ehkä sitä sitten meillä muillakin toivoa :cheers. Jotenkin sitä ei edes meinaa tajuta, että ei se väsymys, etovaolo, kivut yms loppuelämää kestä :wink
 
Onko Liinu sulla ollut jo väsymyksen lisäksi muita suurempia oireita, pahaa oloa tms.? Tai onko muita vähäoireisia?

Mulla ei vieläkään väsymyksen ja nälän lisäksi muuta. Ei pahaa oloa. Ja vaikka olinkin jo varhaisultrassa ja ihana pieni syke näkyi siellä viikolla 6+6, niin suuri epävarmuus on edelleen. Mulla on vasta parin viikon päästä eka neuvola ja silloin on jo 10+1 eikä ultrasta ole mitään tietoa. Helsingissä kai ei ite varailla sitä aikaa ilman neuvolan lähetettä, vai onko muilla parempaa tietoa, pitäiskö ite yrittää jostain varailla aikaa ultraan? Pelkään, että en kohta ehdi niihin tutkimuksiin jos venyy liikaa ja muutenkin haluis epävarmuuden takia mahdollisimman pian jo uudestaan ultraan...
 
Täällä on menossa 10+3 ja nälkä vaivaa parin tunnin päästä ja jos ei heti ruokaa ole saatavilla tulee heikko olo. Aamusin herään jo 7-8 aikaa pirteenä mut päikkärit nukuttava jos meinaa pysyä ilta 9 jälkeen vielä hereillä. Mulla on alkanut vihlomiset tuolta jostaa häpyluun kohdilta. Jos äkkiliikkeitä teen, ni nippaa aika mukavasti. Enää normaali farkkuja pysty käyttämään, eilen laitoin ekaa kertaa vanhat äippäfarkut, mies sanoi: ei voi erhtyy tosta mahasta :D. Ultraan olisi vajaa 2 viikkoa.Keskiviikkona kävin antamassa monta putkea verta, tulokset sit ultran yhteydessä.
 
Muo kans vaivaa ihan tajuton väsymys, joka alkaa yleensä ruokatunnin jälkeen ja viimeistään töistä päästessä. Ja viimesen viikon on ollut käytävä yöllä vessassa tai herään painajaiseen, kun on niin järkky pissahätä.
Tällä viikolla oli kylkikaaren alta ja kyljestä sellasta venyttävää kipuilua...samoin oudosti munuaisten tienoolla. Olin aivan varma, et mulle on tullut munuaistulehdus, kun on joskus aikaisemmin ollut oireettoman pissatulehduksen seurauksena, mut se kyl nostaisi korkean kuumeenkin...joten on varmaan jotain venymiskipuja. Monella vaan on enemmän kipuja alaselässä eikä tuolla keskivaiheella...
Aamuisin herätessä rinnat on tosi "turvoksissa", hiukan laskevat päivän mittaan. Sit taas mahan turvotus on selkeesti iltapainotteista. Alavatsa on kyllä selkeästi kovemman tuntuinen, eikä esim. vatsan sisään vetäminen onnistu tästä syystä enää lainkaan. Silti kaikista oireista huolimatta olen todella epävarma siitä, onko tuo asukki enää elossa mahassa. Ulra on vasta 27.5. Byhyyyyyy :smiley-angry017 , tää odottaminen tekee mut hulluksi!!! Onneksi monella muullakin on hiukan samoja fiiliksiä ja silti ultrassa on ollut kaikki hyvin...
 
Joo se on ihan järjettömän pitkä aika miettiä kaikkea ja odotella ultraa jonnekin 12+jotain tai 13+ viikollekin! Mut toisaalta hyvä että se on silloin, koska muuten sekoais siinä ties kuinka monen viikon oottelussa mitä on ultrasta siihen, että alkaa tuntea liikkeet ja voi niistä ruveta päätteleen jotain pikkuisen kuulumisista.. Ei ihme että tätä kutsutaan "odotusajaksi" :D Ei kyllä olis mitenkään etukäteen osannu arvata tai tajuta että se "odottaminen" on jotenkin näin.. aktiivista, ja että koko ajan on jotain juttuja mitä päivittäin odottaa ja miettii.. ei tää meekkään siinä sivussa, vaan on ihan kokonaisvaltaista hommaa :D
 
Väsymys on palannut korkojen kera. Tää päivä on mennyt ihan zombie-modessa. Raahauduin äsken lenkille jospa vähän piristyisi raittiista ilmasta, mutta juoksemisesta ei tullut yhtään mitään. Jalat painaa ja oli vielä tosi kuuma. Odotan niin että tämä eka kolmasosa olisi ohi. Ehkä sitten taas jaksaisi jotain tehdäkin.
 
Helsingissä kai ei ite varailla sitä aikaa ilman neuvolan lähetettä, vai onko muilla parempaa tietoa, pitäiskö ite yrittää jostain varailla aikaa ultraan? Pelkään, että en kohta ehdi niihin tutkimuksiin jos venyy liikaa ja muutenkin haluis epävarmuuden takia mahdollisimman pian jo uudestaan ultraan...

Kätilöopistolle (ja Naistenklinikalle) tulee se aika automaattisesti. Neuvolantäti lähettää sinne ne paperit ja niiden perusteella tulee. Jorvissa aikovaksi synnyttävät kuulemma varaa sen ajan itse. Sama taisi olla Porvon ja Hyvinkään (ja Lohjan?) kohdalla.
 
Takaisin
Top