raskausoireita ja vaivoja

Yäk, yäk, tänään voidaan pahoin. Alkoi jo aamusta, hellitti vähän kun sain lounasta syötyä mutta pientä pahaa oloa päällä koko ajan.

Toi juomattomuus iltaisin olen kyllä kokeillut, jos saisi sillä tavalla nukkua koko yön. Mutta olen huomannut että pissahätä tulee vain vähän myöhemmin, 5.30-6.00. :laughing002 Luulen että unihäiriöt johtuvat paljon työ- ja remppastressistä. Herään pissahätään enkä saa unta kun jään kelaamaan jotain työjuttuja.
 
Mulla alko oksentaminen 4+5 ja tänään 8+5 jatkuu vaan. Sairauslomalla oon ollu koko ton ajan eikä loppua näy... Tosiaan kyse ei ole mistään vienosta oksentelusta, vaan manaajatyyliin. Eilenkin oksensin kuus kertaa ja tänään ei oo mikään pysyny sisällä 30 min kauempaa. Yks tuttu on 3 viikkoo pidemmällä raskaana ja hehkuttaa joka välissä kun on niin hyvä olo, eikä mikää vaivaa. Pikkasen pistää ärsyttämään :devil10. Tän lisäks on päänsärkyä, närästystä (alko heti plussasta, joten lienee hormonaalista), unihäiriöitä ja väsymystä. Tällä viikolla on muuten ollu myös kummallisia tuntemuksia alavatsassa.
 
Mulla tuli tänään vähän alaselkä kipeeksi ja alavastaa vasemmalta vihlasee välillä vähän. En usko että tääkään on "luonnollinen" oire vaan aikaansaannosta siitä ku oon tänään ehkä riekkunu hieman liikaa :oops:. Hypin nimittäin hyppynarua ja twistiä töissä lasten kans. Ja vähän kiipeilin rimpuilutelineessä ja annoin lapsille "lentokonekyytejä" mun sylissä.. En tiiä mikä muhun meni, ehkä tuo ihanan lämmin ilma sai pöntön täysin sekaisin! En mää ylleesä... :happy118
 
ääh mulla on ollu täs jo yli viikon iha kauhe stressi ! :sad001 en saa mielen rauhaa olenkaan... Asutaan mieheni kanssa tällä hetkellä isossa yksiössä, onhan täällä ollut mukava asua kahestaan, mutta haluaisin mielummin muuttaa jo isompaan asuntoon. Alkaa jo vähän ahdistaa jos ei löydetä uutta kämpää ennen vauvan tuloa.... Ei kyllä pitäisi stressata näin aikaisin, mutta alan tulla jo hulluksi tässä pikku huoneistossa :sad001( Toivon, että mieheni tajuaa, että nyt vielä olisi kiva muuttaa isompaan kun sillon kun mahani on yhtä iso ku muumimammalla ja hädintuskin jaksan tehdä mitään :sad001 ÄÄÄÄÄÄÄ mikä auttaa tähän ahdistukseen ;(( :anyone :smiley-angry017
 
Emppuli, ei siihen auta kuin asunnon etsintä :) Etsittekö vuokralle vai omaksi? Siitä sitten lähdet vain omilla kriteereillä etsimään ja kun tulee sopiva vastaan niin kyllä se mieskin innostuu :)
 
Niin ja asiaan, tänään iski töissä lounaan jälkeen niiiin hillitön pahoinvointi että makasin tunnin vaan sohvalla. Olen toipumassa vielä flunssasta ja jotenkin sen oireet iski kans samalla päälle ihan kunnolla :sad001 Katsotaan mitä nyt käy kun söin just päiväruuan...
 
Järkyttävä turvotus ! pierettää ihan perhanasti..huonoo oloo ei oo tänää ollu ollenkaan. Tänään tuli JO 6 viikkoa :D vouuu,no on seki saavutus että on pysyny mukana,eilen vihlas pari kertaa oikeelt puolelta alavatsaa,pelästyin mut muistinkii että vihlasut kuuluu tähän alkuun. Ultraan aikaa vielä 1 vko ja 5.päivää tarkalleen..
 
Täälläkin maha kipuilee aika usein. Selkääkin on alkanut välillä särkemään. Enää ei onneksi tartte juosta vessassa eikä jääkaapilla koko ajan. Väsymys on vähän helpottanut, kuvotus ei sitten ollenkaan, pääsin jo sunnuntai-iltana halaamaan vessanpönttöä ja tosiaan paha olo ajoittuu eniten iltaan.
 
Eikun täällähän tämä oikea ketju onkin, nostetaanpas esille!

Nyt tuli sitten kahvin hajusta yökötys :gen113En oo juonut enää toviin mutta nyt teki ekaa kertaa haju ihan järkyttävän pahaa
 
Mä en oikeastaan välillä edes muista olevani raskaana. Mulla on niin vähäisesti mitään oireita. Tai sitten on mutta en ole kiinnittänyt niihin juurikaan huomiota. Jos nyt oikein funtsin, niin semmosta etovaa oloa on ollut vähän, hengenahdistusta, rinnat tietty aristaa ja nukkuminen on ollut huonoa ( mutta siihen nyt on muitakin syitä)
 
Mulla on ollut parina viime päivänä pinna varsin kireänä ja töissä stressitaso pilvissä, niin olenpa sitten töissä muutaman kerran kyyneleet silmissä ollut siinä ruutua tuijottelemassa. Sen jälkeen vitutuskäyrä on vuorostaan ollut pilvissä ja sitten on taas pitänyt vähän kyyneleitä vääntää ja viimeiseksi itkettää se että onpa hölmöä itkeskellä :think005 ... Great! Vastaavanlaisia tiukkoja jaksoja on ollut aikaisemminkin työn puolesta mutta en silloin ihan noin pahasti ole romahtanut...

Tissit alkoi kipeytymään alkuviikosta ja tänä aamuna oli varsin kuvottava olo, mutta jäi yökkäilyn tasolle. Piti kaivaa varuiksi aamulla kassiin muovipussi jos bussissa alkaa etonmaan liiaksi. Onneksi en tarvinnut sitä pussia :happy119. Kivempi oli kyllä olla kun ei "mitään" oireita ollut vaikka koko ajan onkin ollut huoli että entä jos olivat ihan huuhaa-plussia.
 
Pitäiskö tänne oireisiin ja vaivoihin laittaa aina missä vaiheessa on menossa, siis vko + pv? Ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää mitä kullakin on missäkin vaiheessa. Tickeritkin kun muuttuu joka päivä niin ei vanhoja tekstejä voi niiden mukaan lukea. :)

Mulla on ollut eilisestä asti maha ihan löysällä, siis lähes vetenä tulee :sad001 Lisäksi on ihan jatkuva paha olo, aamulla heräsin viideltä siihen että mahassa kiertää ja kuvottaa. Huh. edit: 6+6
 
RV 6+2: Kuvotuksen tunnetta,ruoka halujen menetys ajoittain, vatsan turvotusta, vihlontaa ja menkkajomoja aina välillä, ei runsasta eikä liian vähän valkovuotoa.
 
Mulla on kyllä nyt kaikki kuvotus hävinnyt... enää on jatkuva nälkä, jano ja pissahätä! :D työkaverit on jo kyselleet useampaan otteeseen et oonko raskaana mut vielä oon pystynyt pitämään salassa. inhottavaa vaan jotenkin kun mun työkaveri on raskaana ja hänen laskettu aikansa oli muistaakseni lokakuussa... en tiedä miks se jotenki inhottaa, ehkä oon kateellinen :D
 
^mulla on samalla tavalla työkaverilla lokakuussa la. Muuten ihan ok, mutta kun nyt kärsin pahoinvoinnista (jota hällä ei oo ollutkaan) ja muutenkin, hän sanoi tässä viikolla että 'oispa kyllä kamalaa olla vielä noilla viikoilla'. :finger004 No, kiitos!
 
no mulla ei töissä tiedä vielä ketään että olen raskaana, ajattelin odotella sinne nt ultraan ja sitten läväyttää pöytään kuvia et hihhii mäkin saan vauvan :D
 
Mua rupes viime yön aikana pissattamaan,aattelin vaa että mitäs ihmettä nytkö mulla alkaa tää kusirumba :D pitäis ottaa jotaa aikaa,että kuin usein pitää mennä pissalle :D
 
7+1
Voi tätä oloa :pukeEn edelleenkään ole oksentanut mutta erittäin lähellä on käynyt. Kaksi viikkoa sitten alkanut flunssakaan ei ole vielä täysin hellittänyt ja pahentaa oloa, olen ihan voimaton. Kun vois vaan käpertyä peiton alle ja pysyä siellä, mutta tuo pikkuneiti on vähän eri mieltä aiheesta eikä isikään ehdi kaikkea tekemään. Parina päivänä on pitänyt ottaa cetiritzin kun on nenä lähes umpeen turvonnut, ja jotenkin tuntuu että se on auttanut pahoinvointiinkin. En tiedä voiko se auttaa, aiemman raskauden aikaisessa neuvolan kirjassa lukee pahoinvoinnin kohdalla että pahoinvointilääkkeet = antihistamiinit voivat auttaa, ja antihistamiiniahan tuo allergialääkekin on.
 
6+4
Nukun vaan koko ajan. Nukkuminen on ainut asia mikä auttaa pahaan oloon. Vielä en ole oksentanut, mutta yökkään pitkin päivää, välillä aika rajustikin. Tekisi mieli kivittää ihmiset, jotka postaa ruokakuvia facebookissa. HIrmuisesti tekisi mieli sushia ja sitä inkivääriä.
Kipuja on vieläkin, mutta nyt on jo saanut yöt nukkua rauhassa. Olo on voimaton. Harmittaa, että on näin hankala olla, vaikka raskaus on vielä ihan alkutekijöissä. Pelottaa, että olo ei parane tai että se pahenee.

Olipa tilitys. Kuulostaa siltä, että oon ihan toimintakyvytön. Ongelma on varmaan se, että kun paha olo on koko ajan niin siihen väsyy.
 
Me vetästiin pikkuneidin kanssa sitten kevyet kolmen tunnin päikkärit :D Olo ei parantunut mutta saipahan olla kolme tuntia rauhassa siltä...
 
Takaisin
Top