Raskausoireet

Nyt kahtena yönä ollut vaikeuksia saada unta heräämisen jälkeen. Ekaks oli kans jäätävä nälkä enkä vaan päässyt ylös tekee syötävää. Viime yönä heräsin puoli viisi vessaan ja kauhee jano. Kurkku kuivaa siis älyttömästi . Sit vielä uusiks kuuden aikaan uus herätys.

Ens yötä varten pitää laittaa teen keitto kamat valmiiksi ja tulla vaan alas juomaan kupponen kuumaa ja vaikka kutoo pari kerrosta 😀
Mulla myös vaikeuksia nukkua vaikka tavallaan koko ajan väsyttää. Toki tähän varmasti vaikuttaa myös työstressi.
Jatkuva etova olo on ärsyttävää, jonka vuoksi yrittää myös vähän pupeltaa koko ajan jotain. Yksi yö teki suolasta hirveesti mieli joten söin sitten nuudeleita. Sen jälkeen taas unikin maistui. Tosin nämä tavat ei tällä hetkellä kovin terveelliseltä tunnu 😅

Täällä vähän etovaa oloa nyt havaittu 🤢 viime yö oli kyllä surkea kun esikoisella nousi kuume ja unet jäi muutamaan tuntiin, että voi toki huono olo olla siitäkin johtuvaa.. Esikoisesta oli etomista, mutten kertaakaan oksentanut kuitenkaan.

Mulla ei ole vielä juurikaan oireita paitsi NÄLKÄ. Tuntuu, että nälkä tulee paljon nopeammin ja tuntuu voimakkaammin. Ei varsinaisesti himota mikään ruoka muuten kuin että tekee mieli syödä🙈

Mä sain 4 kunnollista kipukohtausta peräkkäin viime yönä. Vatsaa kramppasi ja mikään ei tuntunut auttavan. Kesti aina 15 minuuttia ja sen jälkeen tauko ja sitten uudestaan sama. Toivottavasti ei nyt ole mitään vakavaa ja olis vaan niitä kasvukipuja. Nyt aamulla ei ole onneksi jatkunut enään.

Mä sain 4 kunnollista kipukohtausta peräkkäin viime yönä. Vatsaa kramppasi ja mikään ei tuntunut auttavan. Kesti aina 15 minuuttia ja sen jälkeen tauko ja sitten uudestaan sama. Toivottavasti ei nyt ole mitään vakavaa ja olis vaan niitä kasvukipuja. Nyt aamulla ei ole onneksi jatkunut enään.
Hui pelottavia varmasti tuollaiset 😳. Toivotaan kuitenkin että kohdun kasvuun liittyvää ❤️

Toivottavasti oli vain kasvukipuja. Jostain oon lukenut, että voivat muistuttaa jopa kuukautiskipuja ja neuvotaan koviin kipuihin esim. lämpöpussin käyttöä. Toivotaan parasta ja siellä pieni jatkaa kasvuaan❤

No niin, nyt on alkanut puolison henki alkanut haista jäätävälle 🙈 yhtenä iltana oli juonut yhden ipan. Haisi siltä mun nenään kun olisi ollut jossain kaljakellunnassa.
Joo mäki jouduin aamulla kahdeksalta herättää miehen juomaan ison lasin vettä ku sen henki haisi mun mielestä toiselle puolelle asuntoa. :Grimacing Face: reippaasti litki mutta kyllä se vähä örisi ku pitää nii aikasi herättää :rolling:

Nyt vissiin alkaa vähän raskaus oirehtia. Tänään ollut tosi uneliasta menoa ja selkää juilinut ja vatsassa epämääräinen tunne. Nälkä myös jatkuu. Röyhtäilen myös välillä PALJON eli enteiliskö närästystä/pahoinvointia..
Huomaan että vaikka tämä onkin ihana asia niin vähän jännittää että mitä tuleman pitää. En ole se ihminen joka on elämänsä kunnossa raskausaikana, joten nautin niin kauan kun olen mahd. oireeton. Onko muilla vastaavaa jännitystä?😅

Tänään kävin ostamassa pahoinvointi rannekkeet apteekista, kun koko viikonloppu meni röyhtäillessä öklö olon kanssa. Iltaa kohti paheni ja selvästi aamupäivät on ollu vielä helpompia n.klo11 asti. Väsyttää niin että tekis mieli vaan sohvan nurkassa köllötellä, mutta uni tulee silti harvoin... töitäkin pitäis jaksaa tehdä 🥴 Rannekkeet vaikuttaisi ainakin tänään hieman auttaneen 🤔 Mielenkiintoista, jos tällaisesta rannekkeista todella saa avun. 🙏
Mites muuten pärjäilee olojen kanssa?

Mie alan olla jo melko kyllästynyt tähän etovaan oloon ja tissikipuun😫 Töissä ja kotona on niin kiirettä että en ehi syömään saatikka käymään kaupassa koko ajan. Ja sitten ku tulee liian kova nälkä ni pahoinvointi lisääntyy ja sit ei pysty enää syömään🙄 Harkitsen saikulle jäämistä, verenpaineet on myös aivan liian korkeat lääkityksestä huolimatta.

Mitä ruokia pystytte syömään? Miu ei tee mieli yhtään mitään😭

Mie alan olla jo melko kyllästynyt tähän etovaan oloon ja tissikipuun😫 Töissä ja kotona on niin kiirettä että en ehi syömään saatikka käymään kaupassa koko ajan. Ja sitten ku tulee liian kova nälkä ni pahoinvointi lisääntyy ja sit ei pysty enää syömään🙄 Harkitsen saikulle jäämistä, verenpaineet on myös aivan liian korkeat lääkityksestä huolimatta.

Ehdottomasti saikulle. Saat levätä ja toivotaan että olo helpottaa. Mä syön lähinnä mietoja pepperoneja, äsken söin banaanin.

Pastaa, tortillaletuista tein nopeet pizzat, ketsuppia/tomaattia/pestoa ja juustoraastetta.
Liha ei meinaa maistuu. Kylpylässä tosin himoitsin pihviä ja sainkin.
Oisko nuudelit jotain?
Suolakurkku?
Jäätelö? Tuoremehut? Suolapähkinät.

Tässä vaiheessa kun ei oikein maistu ni syötävä vaan jotain mitä alas menee. Myöhemmin kun olot paranee ni sitten terveellisempää jos nyt vaikka sais sipsiä alas eikä muuta.

Tsemppiä🥰

Leipää, ja sekin tiettyä leipää tietyillä päällisillä. Myslit maustamattoman jugurtin kanssa. Aika ykspuolista tää ruokailu nyt 🤮

Peruna kaikissa muodoissaan. Keitot, varsinkin sosekeitot, lähinnä koska ne menee helposti alas. Jugurtti ja vaalea leipä tietyillä päällisillä. Aika yksipuolista on tosiaan...

Siis ihanaa kuulla et muillakin on ruokavalio vähän mitä sattuu nyt. Oon suorastaan ihan kauhuissani ku syön käytännössä vaaleeta leipää juustolla ja tomaatilla. Yritän syödä ruokaa, mut ei oikein maistu. Aamupuuro ei mee alas. Tekis mieli koko ajan vaan napostella jotain. Esim sipsejä. Tai cocktail piirakoita. Pähkinöitä. Suolakurkkua. Yksipuolista tosiaan.

Tänään töissä oli pahoinvoinnin takia aika kurjaa. Tavallisesti mun työ ei erityisesti ällötä, mutta nyt kun puhdistin hampaita plakista ja hammaskivestä ja potilaan henki vielä haisi siihen päälle, niin ei ollu kivaa 🤢 Kotona paha olo jatkui ja menin hetkeksi lepäileen. Miehen isä tuli kylään ja raahauduin häntä moikkaan, vähän myöhemmin tuli kunnon oksu, luultavasti äänet kuului vessasta. Viimeksikin kun appiukko kävi pari viikkoa sitten olin päikkäreillä, ajattelin että ehkä aavisti raskauden jo silloin mutta nyt varmaan viimeistään. Ei kuitenkaan kysynyt mitään, ja ylihuomenna toivottavasti voidaan kertoa hyvät uutiset joka tapauksessa 😅

Takaisin