Raskausoireet

On lohduttavaa lukea, ettei ole ainoa, jolla ei ole vielä pahoinvointia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Alavatsakipuja oli ensimmäinen viikko plussan jälkeen ja sen jälkeen hävisi aivan kokonaan muutamaksi päiväksi. Nyt satunnaisesti palannut, välillä jopa kovaa menkkamaista alaselkäkipua, mutta kestää vain hetken.

Ainoa jatkuva oire on palelu + lisäksi nälkä, joka iskee aivan yhtäkkiä ja silloin on pakko syödä jotain heti. Myös leposyke on muutaman lyönnin korkeampi, kun aiemmin ja unet katkonaisia.
Toki ollaan vasta matkan alussa 6+3, mutta oishan se kiva tietää onko siellä mitään kyytiläistä edes..
 
Huomaan, että mulla väsyy nyt herkästi ala/keskiselkä. Se oli itse asiassa yksi oire ennen plussaa, josta aloin epäillä raskautta. Tätä tapahtuu siis normaalisti tosi harvoin. Ja samalla juilii hieman menkkamaisesti.
Edellisessäkin raskaudessa mun selkä reagoi tosi nopeasti ja oli ajoittain tosi kipeä nimenomaan alussa kun mahaa ei vielä ollut yhtään. Lopussa taas selkä ei juurikaan vaivannut🤨.
Nytkin oli pakko seisomarupeaman jälkeen oikasta sohvalle hetkeksi jotta helpottaa😅
Muuten siis edelleen hyvävointinen ja normaali olo😊
 
Mulla nyt ollut erilaista tämä alkuraskaus! Rinnat todella turvoksissa ja molemmat nännit nyt herkät. Alapää kostea. Väsyttää ja on semmoinen aivosumu. Uutena vaikka kahdeksan raskautta jo takana että kohdunsuuta / emätintä on vihlonut tai pistänyt satunnaisesti! Kuin sukkapuikko vihlaisuja loppu raskaudesta. Esikoisesta muistan että oli alkuraskaudessa kanssa sitä mutta vasta ysi tai 10 viikolla!
Hei mulla myös muutaman kerran tuota kohdunsuun/emättimen pistelyä. Viimeksi eilen. Yritin googlettaa asiaa ja löysin keskusteluista, että joillain ollut vastaavaa kun istukka ollut alhaalla. En sitten tiedä voiko siihen liittyä 😁.
 
Onko täällä kukaan koskaan saanut reseptillä raskauspahoinvointiin lääkettä? Neuvolan täti siitä mulle mainitsi ja nyt on olo ollut taas sellainen että alan kallistumaan lääkkeen puolelle.
 
Mua kyllä huvittaa tää turvotus ja ilmavaivojen määrä. Onneks kotona saa kävellä vatsa pystyssä, muualla koittaa vähän peitellä turvotusta 🙈 ylipainoa kun on, niin se valmiiksi isohko vatsa korostuu entisestään eikä toistakseksi kyllä halua vatsan perusteella onnittelujakaan saada 🥲
 
Mua kyllä huvittaa tää turvotus ja ilmavaivojen määrä. Onneks kotona saa kävellä vatsa pystyssä, muualla koittaa vähän peitellä turvotusta 🙈 ylipainoa kun on, niin se valmiiksi isohko vatsa korostuu entisestään eikä toistakseksi kyllä halua vatsan perusteella onnittelujakaan saada 🥲
Mulla myös turvotus päällä 😁. Käytän normaalisti arjessa paljon treenivaatteita ja aika istuvia vaatteita. Nyt kaikki istuvimmat tuntuu makkarankuorilta ja maha näyttää kun olis pidemmälläkin raskaana 🙈. Ilmavaivoja myös täällä mutta vatsan toiminta on mulla ollut vaihtelevaa. Välillä pari päivää voinut olla ummella/kovalla jolloin myös ilmavaivoja. Seuraavassa käänteessä voikin sitten taas olla löysällä.
 
Lisätäänpäs nyt vielä, että tänään 5+4 ja nännit on nyt selvästi kipeämmät koskiessa kuin aiemmin. Vaihtelevaa menkkatyylistä jomotusta aaltoilevasti päivän mittaan. Edelleen maito maistuu. Ruokahalu huono/mitään ei oikein tee mieli tai mikään ei maistu…paitsi maito 😁. Muilta osin edelleenkin hyvin hiljaista oirerintamalla. Ja sen vuoksi taas alkanut ahdistaa jos tää onkin vaan tuulimuna tms 🙄. 12 yötä vielä varhaisultraan.
 
Mua kyllä huvittaa tää turvotus ja ilmavaivojen määrä. Onneks kotona saa kävellä vatsa pystyssä, muualla koittaa vähän peitellä turvotusta 🙈 ylipainoa kun on, niin se valmiiksi isohko vatsa korostuu entisestään eikä toistakseksi kyllä halua vatsan perusteella onnittelujakaan saada 🥲
Mä oon ihme kyllä säilynyt suuremmilta turvotuksilta. On vatsaa jo omasta takaa ni tulee olee hauska katsoo miltä se näyttää kun kohtu alkaa työntää itsensä piilosta pois 🤭
 
Onko täällä muut ihan poikki? Niinku voimattomia, mitään ei oikein jaksa ja sänky on kutsuva. Ja kun ylös nousee, niin olo sen kun kehnonee. On sellainen laiska olo koko aika, ja odotan kovin, että se väistyisi. En tykkää maata paikallani.
Olen miettinyt, johtuuko tää sydämestä, raskaudesta vai ferreistä, jotka liian matalat..
 
Onko täällä muut ihan poikki? Niinku voimattomia, mitään ei oikein jaksa ja sänky on kutsuva. Ja kun ylös nousee, niin olo sen kun kehnonee. On sellainen laiska olo koko aika, ja odotan kovin, että se väistyisi. En tykkää maata paikallani.
Olen miettinyt, johtuuko tää sydämestä, raskaudesta vai ferreistä, jotka liian matalat..
Täällä ihan samanlaista tosin mulla taitaa olla viikkoja kaks vähemmän ku sulla. Pötkötellen ei ole ehkä iha nii karsee olo. Pystyssä alkaa heti kuvottaa kaikki. :Grimacing Face:
 
Täällä ihan samanlaista tosin mulla taitaa olla viikkoja kaks vähemmän ku sulla. Pötkötellen ei ole ehkä iha nii karsee olo. Pystyssä alkaa heti kuvottaa kaikki. :Grimacing Face:
Joo, toivottavasti tää loppuisi pian. Kuolen, jos kesä menis sängyssä maaten 😭
 
Onko täällä muut ihan poikki? Niinku voimattomia, mitään ei oikein jaksa ja sänky on kutsuva. Ja kun ylös nousee, niin olo sen kun kehnonee. On sellainen laiska olo koko aika, ja odotan kovin, että se väistyisi. En tykkää maata paikallani.
Olen miettinyt, johtuuko tää sydämestä, raskaudesta vai ferreistä, jotka liian matalat..
Täällä ihan sama tilanne😐 Tää alkaa olla niin ahdistavaa kun on jatkunut viikkoja, tulee niin alakuloinen fiilis kun sänky on ainoa paikka missä tekis mieli olla ja aamulla oottaa jo sitä hetkeä kun pääsee takas sänkyyn.. + tietty pahoinvointi, joka vielä vähemmän motivoi tekemään mitään.
 
Täällä ihan sama tilanne😐 Tää alkaa olla niin ahdistavaa kun on jatkunut viikkoja, tulee niin alakuloinen fiilis kun sänky on ainoa paikka missä tekis mieli olla ja aamulla oottaa jo sitä hetkeä kun pääsee takas sänkyyn.. + tietty pahoinvointi, joka vielä vähemmän motivoi tekemään mitään.
Voih.. Tää on kurjaa 🥹
 
Mulla on ainakin väsynyt ja saamaton olo, mutta uskoisin että liittyy tähän alkuraskauteen ja väistyy sitten. Ainakin esikoisesta nukahdin alkuraskaudessa aina iltakasilta istuen sohvalle.
 
On kyllä ihan samaa täälläkin, aika ankeaa että jatkuu varmaan vielä viikkokausia 😅
 
Takaisin
Top