Raskausoireet

Täällä 4+1, alamahatuntemuksia on ajoittain, tissiturvotus vähän tuntunu laskeneen mutta kipeät on kyllä edelleen. Lisäksi olo on ollut tänään ajoittain jotenki vähän.. kostea, saanu tarkistella ettei vaan punaista näkyis 😅
 
Mulla vähä samanlaiset tuntemukset oli viikko sitten. Edelleen tuntuu ”lorahtavan” ja usein täytyy tarkistaa ettei vaan verta tullut. Valkovuoto on siis runsastunut todella paljon.
 
Minulla oireina plussaa edeltävästä päivästä eteenpäin rinnat vaihtelevasti arat ja eilen alkoi päivällä melko voimakkaita tuntemuksia munasarjoissa/kohdun seutuvilla. Välillä jopa kävi kipiää nii heti huoli nousee, mutta ilmeisesti normaalia?😁
 
Nyt 4+0 ja huomenna olisi se päivä, kun menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Ja nyt toivon tietysti koko sydämestäni ettei ala 🙏🏼. Viivat vahvistuu ja olo on hyvä. Viimeyönä oli menkkatyylistä juilintaa enemmän kuin viimeiseen viikkoon, mutta ei kuitenkaan niin vahvana, kuin ennen kuukautisia. Tuntemukset aaltoilevia ja sain kyllä ihan nukuttua. Nyt tänään aamulla myös vaihdellen menkkajuilintaa alamahassa ja selässä.
Stressaa ja pelottaa että taas menee mönkään koko homma, ne keskenmenot varjostaa taustalla niin paljon 😩.
Onko teillä muilla ollut menkkaoireita niihin aikoihin, kuin normaalisti menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta eivät ole silti alkaneet?
 
@Beibikuume toivotaan, että pieni pysyy matkassa ❤

Mulla ainakin oli monesti tuossa viikolla 4-5 sellainen olo, että menkat varmaan alkaa ihan just. Sen verran juili ja jomotteli mahassa, mutta kuitenkaan ei mitään tosi kovaa kipua. 😊
 
Nyt 4+0 ja huomenna olisi se päivä, kun menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Ja nyt toivon tietysti koko sydämestäni ettei ala 🙏🏼. Viivat vahvistuu ja olo on hyvä. Viimeyönä oli menkkatyylistä juilintaa enemmän kuin viimeiseen viikkoon, mutta ei kuitenkaan niin vahvana, kuin ennen kuukautisia. Tuntemukset aaltoilevia ja sain kyllä ihan nukuttua. Nyt tänään aamulla myös vaihdellen menkkajuilintaa alamahassa ja selässä.
Stressaa ja pelottaa että taas menee mönkään koko homma, ne keskenmenot varjostaa taustalla niin paljon 😩.
Onko teillä muilla ollut menkkaoireita niihin aikoihin, kuin normaalisti menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta eivät ole silti alkaneet?
Mulla oli ja vielä tulee vieläkin. Ajattelen että kohdun kasvaminen aiheuttaa.
 
@Beibikuume Mulla kans sama homma, just sillon kun kk ois pitäny alkaa niin kramppaili ja oli hirveetä paineen tunnetta ja sit toki sellasta menkkajomotusta varmaan viikon-kaks. 😊
 
Mulla ei muita oireita olekaan kuin menkkakipuja muistuttavaa jomotusta noin 3-5 krt vuorokaudessa. Kestää aina hetken ja sitten menee pois. Yleensä iltaisin samaan aikaan ja yöllä olen herännyt kerran. Rinnat myös vähän arat ja päätä on särkenyt.
 
Nyt 4+0 ja huomenna olisi se päivä, kun menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Ja nyt toivon tietysti koko sydämestäni ettei ala 🙏🏼. Viivat vahvistuu ja olo on hyvä. Viimeyönä oli menkkatyylistä juilintaa enemmän kuin viimeiseen viikkoon, mutta ei kuitenkaan niin vahvana, kuin ennen kuukautisia. Tuntemukset aaltoilevia ja sain kyllä ihan nukuttua. Nyt tänään aamulla myös vaihdellen menkkajuilintaa alamahassa ja selässä.
Stressaa ja pelottaa että taas menee mönkään koko homma, ne keskenmenot varjostaa taustalla niin paljon 😩.
Onko teillä muilla ollut menkkaoireita niihin aikoihin, kuin normaalisti menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta eivät ole silti alkaneet?
Mulla myös vähän samantyyppistä, samoin valkovuoto lisääntynyt. Mutta melko aaltoilevasti menee oireet, joka kyllä ajoittain stressaa ja nostaa pelkoja pintaan😣 joten ymmärrän hyvin sinua, meillä myös keskenmenoja taustalla ja kyllä ne vaan arven jättää ja vaikuttaa seuraaviin raskauksiin 😞 onneksi ihan yhtälailla voi myös onnistua, yritän kääntää omia ajatuksia tietoisesti myös siihen!😊 tsemppiä, toivotaan että pikkuiset pysyy kyydissä ja kaikki menisi hyvin:Heavy Black Heart:
 
Onko nuo aaltoilevat vatsatuntemukset aivan normaaleja? Mulla iltaa kohin alkaa enemmän tuntumaan. Aamu ja päivä lähes oireetonta?
Voispa vaan olla ilonen tästä ilman huolenhäivää🥹
 
Mulla myös vähän samantyyppistä, samoin valkovuoto lisääntynyt. Mutta melko aaltoilevasti menee oireet, joka kyllä ajoittain stressaa ja nostaa pelkoja pintaan😣 joten ymmärrän hyvin sinua, meillä myös keskenmenoja taustalla ja kyllä ne vaan arven jättää ja vaikuttaa seuraaviin raskauksiin 😞 onneksi ihan yhtälailla voi myös onnistua, yritän kääntää omia ajatuksia tietoisesti myös siihen!😊 tsemppiä, toivotaan että pikkuiset pysyy kyydissä ja kaikki menisi hyvin:Heavy Black Heart:
Onko nuo aaltoilevat vatsatuntemukset aivan normaaleja? Mulla iltaa kohin alkaa enemmän tuntumaan. Aamu ja päivä lähes oireetonta?
Voispa vaan olla ilonen tästä ilman huolenhäivää🥹
Kyllä tuntuu jotenki vähän katkeralta ettei sitä osaa eikä pysty enää suhtautua samalla tavalla huolettomasti kuin ennen menetyksiä 😅 Mutta toisaalta tuntuu, että kyllä sitä jaksaa olla ihmeenkin luottavainen, että kaikki menisikin just tällä kertaa hyvin
 
Itsellä alkoi närästyksellä oireet ja se saikin ajattelemaan, että olisinko raskaana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tein 10.1. positiivisen ja ensimmäisen testin ja jo ennen sitä närästi monta päivää. Edelleen myös närästelee, mutta ei ehkä ihan yhtä paljon.

Menkkajomotuksia ja jopa vähän kovempaakin kipuilua alavatsalla, mutta meni aina ohi kuitenkin. Muistelin, että myös esikoisesta olisi näin ollut ja ajattelin vain kohdun kasvavan ja venyvän että kivut johtuisi siitä?

Kuopus on nyt 6,5 vuotias, niin tässä välissä on ehtinyt jo unohtamaan paljon asioita. :Face With Tears Of Joy:

Sellaista orastelevaa huonovointisuutta on myös ollut, mutta ei vielä varsinaista pahoinvointia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toisaalta sitä jotain oiretta lisää vähän kaipaileekin, kun kyllä sitä ajatukset ja huoli aina pyörii, että mahtaakohan kaikki olla ihan ok. :Face Without Mouth:
 
Jos olet kokenut alkuraskaudessa menkkamaista jomotusta ja muuta kipuilua (vihlontaa, nippasuja), niin milloin ne tuntemukset on lähtenyt?
 
Sanoisin et mulla kesti ehkä yli viikon alle kaksi, nyt omien laskelmien mukaan 6+4, ja harvemmin enää mitään vatsatuntoja. Eikä mun mielestä tällä viikolla oo ollut lainkaan. Menkkojen oletettuna alkamisaikana ja muutamia päiviä ennen jomotti ihan kunnolla ja siitä sitten laantuen.
 
Esikoisesta kesti ainakin parisen viikkoa, mutta huomasinkin raskauden silloin vasta jotain 6+3 tyyliin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kuopuksesta en muista kuinka on ollut, mutta sen muistan että semmosia vihlaisuja tuli ainakin kun nousi esimerkiksi nopeasti ylös.

Nyt on ollut siitä ~4+3 alkaen, aluksi oli enemmän, mutta nyt vähän rauhoittunut. Toki niitä vihlaisuja tulee esim. kun venyttelee tai nopeasti noustessa ja pientä jomottelu on vielä ollut.
 
Jos olet kokenut alkuraskaudessa menkkamaista jomotusta ja muuta kipuilua (vihlontaa, nippasuja), niin milloin ne tuntemukset on lähtenyt?
Tää on varmasti yksilöllistä, mutta itse koin, että alkuraskauden vihlonnat tais asettua siitä viikon 7-8 paikkeilla. MUTTA, koko raskauden ajan kohdun alueella koin tuntemuksia. Välillä vihlontaa, kramppeja, paineen tunnetta ja myöhemmin sitten kannatinkipuja ja harjoitussupistuksia. Koko ajan tunsin, että jotakin tapahtuu. 😄
 
Nyt kahtena yönä ollut vaikeuksia saada unta heräämisen jälkeen. Ekaks oli kans jäätävä nälkä enkä vaan päässyt ylös tekee syötävää. Viime yönä heräsin puoli viisi vessaan ja kauhee jano. Kurkku kuivaa siis älyttömästi . Sit vielä uusiks kuuden aikaan uus herätys.

Ens yötä varten pitää laittaa teen keitto kamat valmiiksi ja tulla vaan alas juomaan kupponen kuumaa ja vaikka kutoo pari kerrosta 😀
 
Mulla nyt 4+2 varsin hyvä olla… vielä 😅. Tissit kihelmöi, tuikkii ja on turvonneet, mutta ei voi varsinaisesti kipeiksi sanoa. Välillä menkka juilintaa aaltoilevasti ja enemmän iltapainotteisesti. RUNSAASTI valkovuotoa 😁. Nivuset Jännästi kipeät.
 
Eilen illalla alkoi tissit (tai pikemminkin nännit) tulemaan kipeeksi. Huonovointisuus tänään vähän lisääntynyt, ja justiinsa kiinnitin huomiota siihen, että sylkeä alkanut erittymään enemmän (en muista kuka tästä taisi mainitakin täällä?). Tänään töihin tullessa toin mukanani suola- ja välipalakeksejä, että jos alkaa pahoinvointi lisääntymään. Kauhulla odotan jos oksentaminen alkaa, ja täällä töissä on kahden kopin vessat... :No Evil Monkey:Eli kuka vaan voi tulla samaan aikaan vessaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En tiedä kuinka kauan sitten enää pystyisi salailemaan... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top